Danas je svečanoo otvorena druga cijev tunela Učka. Promet novom cijevi tunela za sva vozila bit će otvoren tijekom sutrašnjeg dana, najavio je Lucijan Dušić, voditelj Centra upravljanja prometom i sigurnošću na Istarskom ipsilonu.
– Tunel će biti pušten u promet u drugom dijelu dana. Sve je spremno, svi sustavi funkcioniraju besprijekorno, od signalizacije, do sigurnosnih i ventilacijskih sustava i protupožarne zaštite. Sve se nadzire iz Centra upravljanja, gdje su uvijek prisutna dva operatera, uz dvadeset vatrogasaca, rekao je Dušić.
Nova i stara tunelska cijev biti će u prometu do kraja ovog mjeseca, kada se stara tunelska cijev, izgrađena još 1981. godine, zatvara zbog obnove i završnih radova na trima prolazima za vozila između dviju cijevi.
– Stara tunelska cijev mora se prilagoditi svim današnjim sigurnosnim propisima i direktivama Europske unije. Potrebno je do kraja probiti još tri poprečna prijelaza za vozila, što se nije moglo izvesti dok promet teče postojećom tunelskom cijevi.
Ti su prolazi najvećim dijelom već izgrađeni, samo je preostalo njihovo spajanje sa starom cijevi tunela. Obnovit će se i kolnička konstrukcija te sanirati problematične točke u tunelu, rekao je Dušić, dodajući kako će radovi na obnovi stare cijevi tunela trajati oko pola godine, nakon čega će obje tunelske cijevi biti otvorene za promet.
Do zatvaranja stare tunelske cijevi promet će njome teći samo jednim kolničkim trakom, jer prometna signalizacija u njoj nije prilagođena jednosmjernom prometu na obje trake, rekao je Tomislav Vinski, inženjer gradilišta tunela Učka.
Osim prigodnih obraćanja državnog i regionalnog vrha te vodstva Bina Istre, organiziran je defile u kojem sudjeluju građevinari i kamioni koji su sudjelovali u probijanju i izgradnji tunela, Halubajski zvončari, Folklorno društvo Pazin, grupa ritmičke gimnastike, Vespa klub Rovinj, Liburnija Classic Club Opatija, Porsche klub, Sudar Brass Ansambl, uz nastupe Radojke Šverko, Ante Gele i prof. Vladimira Babina te prelet akrobatske grupe Hrvatskog ratnog zrakoplovstva "Krila Oluje".
Svečanom otvorenju prisustvovali su premijer Andrej Plenković, ministar prometa Oleg Butković, istarski župan Boris Miletić, zamjenica primorsko-goranskog župana Marina Medarić i predsjednik Uprave BINA Istra Dario Silić, uz brojne druge uzvanike.
Plenković je obećao da će za dvije godine Istra biti u potpunosti povezana autocestom s četiri trake s ostatkom Hrvatske jer će do tada biti izgrađene i preostale dvije trake između Tunela Učka i Matulja, kao i vijadukti Limska Draga i Mirna. Na veliki ciklus ulaganja u prometnu infrastrukturu u svom se govoru osvrnuo i ministar Butković.
Boris Miletić nazvao je ovo povijesnim i velikim danom za Istru, koji se poklopio s datumom poziva narodu Istre 1943. godine na priključenje matici domovini. Miletić je istaknuo da druge cijevi tunela ne bi bilo bez političke odluke Vlade RH, kojoj je za hvalio na ostvarenju ovog projekta.
Prošlo je 43 godine nakon što je u promet puštena prva cijev tunela, novo je značajno poglavlje u bržem i sigurnijem prometnom povezivanju Istre s ostatkom Hrvatske. Druga cijev tunela Učka je i puno više od toga, jer čvršće povezivanje Istre s maticom Hrvatskom je još od Drugog svjetskog rata naovamo i prvorazredno političko pitanje.
Izgradnja druge cijevi tunela, zajedno sa započetom izgradnjom punog profila autoceste od tunela do Matulja, je i poticaj za nastavak izgradnje suvremenih prometnica između istarskog poluotoka i preostalog dijela države, pri čemu je riječ u prvom redu o povezivanju Istre suvremenom željeznicom, što bi u budućnosti podrazumijevalo i izgradnju trećeg, željezničkog tunela čime bi Istra bila u potpunosti prometno integrirana s ostatkom zemlje.