Samo još jedan dan dijeli nas od povijesnog događaja za prometnu povezanost Istre s ostatkom Hrvatske - sutra se otvara druga cijev tunela Učka. Puni profil cijelog Istarskog ipsilona, neprekinuta veza Pule i Zagreba autocestom više nisu nedosanjani snovi, nego vrlo bliska budućnost. Posla još ima, ali najzahtjevniji dio je dovršen.
Tunel Učka treći tunel po dužini u Hrvatskoj, nakon Male Kapele i Sv. Roka.
Radovi su trajali tri godine, istaknuo je u HTV-ovu "Studiju 4" Dario Silić, direktor tvrtke Bina Istra. U probijanju te druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje. Utrošeno je više od 1000 tona tekućeg eksploziva.
Jedan od većih izazova, tvrdi Silić, je i više od 30 jama i pukotina na koje su naišli probijajući drugu cijev. Puno je lošija geologija nego u postojećoj cijevi Tunela Učka, kazao je.
Naglasio je da će nova cijev Tunela Učka duga 5,6 km biti najmoderniji tunel u Republici Hrvatskoj. Kako bi plastičnije opisao što to konkretno znači, Silić je kazao da je bilo 1,2 milijuna tona iskopa. To vam je, kaže, otprilike kao četvrtina piramide u Egiptu. Utrošeno je i 3000 tona čelika, a Silić objašnjava da je to kao pola Eiffelova tornja u Parizu.
Bez kvalitetne i dobre infrastrukture ne možete dovesti turiste na zapadnu, a ponajviše istočnu obalu Istre, istaknuo je Silić.
- Napominjem da 95% turista koji dolaze u Istru, dolaze vozilima. Da biste doveli turiste do Umaga, Poreča, Rovinja, Pule i Labina - morate imati jednu dobru modernu infrastrukturu. Ovo su najizazovnije dionice koje gradimo, kazao je Silić.
Do lipnja 2026. planirano je spajanje s Hrvatskim autocestama. Na svečanom otvorenju druge cijevi tunela Učka očekuje se, osim predstavnika Vlade, oko 1000 gostiju.
Cijeli prilog dostupan je na poveznici.