ŽUC sanirao dva mosta i šest propusta

Zajedništvom gradova i općina, turističkih zajednica i hotelskih kuća prikupljena potrebna sredstva za asfaltiranje lokalne ceste u dolini Mirne

| Autor: Gordana Čalić Šverko
Lokalna cesta sanirana je po hitnom postupku - Vili Bassanese, Leo Bazjak, David Stankić i Claudio Stocovaz (Snimila: Gordana Čalić Šverko)

Lokalna cesta sanirana je po hitnom postupku - Vili Bassanese, Leo Bazjak, David Stankić i Claudio Stocovaz (Snimila: Gordana Čalić Šverko)


Zbog rekonstrukcije, dionica državne ceste od skretanja za Motovun i Livade do kružnog toka Ponte Porton zatvorena je za promet koji se stoga prelio na lokalnu cestu od Livada do Ponte Portona, no ona svojim karakteristikama nije mogla podnijeti tu količinu, a još manje strukturu prometa. Došlo je do značajnijih oštećenja te ju je Županijska uprava za ceste zbog sigurnosti morala zatvoriti.

ŽUC je po hitnom postupku sanirao dva mosta i šest propusta, ali nije mogao financirati i asfaltiranje. Zato su zajedništvom gradova i općina, turističkih zajednica i hotelskih kuća prikupljena potrebna sredstva za njeno asfaltiranje koje je upravo završeno te je lokalna cesta u dolini Mirne, dionica od Livada do mosta Antonci, na veliko zadovoljstvo mještana, jučer puštena u promet.

Najkraća veza s dolinom Mirne

Riječ je o lokalnoj cesti koja je zbog zatvaranja državne ceste DC 44, najkraća veza dolinom rijeke Mirne između sjeverozapadne i sjeverne Istre za lokalno stanovništvo, odnosno za vozila čija ukupna masa ne prelazi 3,5 tona. Dolina rijeke Mirne važna je turistička destinacija sjeverne Istre, kroz nju se protežu i spajaju brojni turistički itinereri od biciklističkih staza, cesta maslinovog ulja, vinskih cesta do raznolike gastro ponude.

Sporazumom o financiranju programa održavanja, odnosno asfaltiranja lokalne ceste LC 50051, dionica Ponte Porton - Antonci - Livade, prva faza, sredstva su osigurali gradovi Buje, Novigrad i Umag svaki po 50.000 eura, Općina Oprtalj 30.000 eura, Brtonigla i Grožnjan po 25.000 eura, TZ Istarske županije 20.000 eura, Motovun 15.000 eura, Grad Buzet 10.000 eura, TZ Grada Umaga, Aminess d.d. i Valamar Riviera d.d. po 10.000 eura. Ukupno 305.000 eura.

- Lijep je to primjer zajedništva i solidarnosti, gdje se u jednom kratkom roku riješio problem koji su svi mještani sjeverozapadne Istre iskazali, poručio je oprtaljski načelnik Leo Bazjak na jučerašnjoj konferenciji za novinare. Zahvalio je što su u ovoj investiciji, uz gradove i općine, sudjelovali i istarski te umaški TZ, Valamar Riviera i Aminess što također pokazuje koliko imaju senzibiliteta prema cijelom tom problemu, i što je jedan dobar primjer suradnje javnog i privatnog sektora. Bazjak se zahvalio ŽUC- u koji je sve brzo realizirao te Istarskoj županiji koja je u proračunu za iduću godinu osigurala 350.000 eura za drugu fazu pojačanog održavanja lokalne ceste od mosta Antonci do Ponte Portona. Izrazio je nadu da će ovakvih primjera na području Istre ubuduće biti više.

Buzetski gradonačelnik Damir Kajin naglasio je da ne treba smetnuti s uma činjenicu da su i Hrvatske ceste osigurale 300.000 kuna, što je također bio znatan doprinos da bi se mogla okončati ova investicija. Najavio je da se iduće godine u listopadu nastavlja rekonstrukcija državne ceste od Motovuna prema Istarskim Toplicama te također valja voditi računa da se na neki način, kroz formu pojačanog održavanja, u nekim segmentima rekonstruira i lokalna cesta od Livada do Istarskih Toplica.

U Istri je, u trideset godina postojanja Istarske županije, bilo slučajeva solidarnosti i institucionalno predviđenih, međutim u ovom urgentnom slučaju koji se dogodio zbog zatvaranja državne ceste, zbog njene rekonstrukcije u dolini Mirne, kazao je načelnik Općine Grožnjan Claudio Stocovaz, »dogodila« se velika odgovornost općina i gradova sjeverozapadne Istre, što je presedan koji neće biti jedini, već će se takve situacije i ubuduće moći zajednički rješavati.

Ravnatelj ŽUC-a David Stankić naglasio je da ta lokalna cesta i dalje nije službeni obilazni pravac jer zbog svojih karakteristika to ne može ni biti, ne može podnijeti ni količinu, a pogotovo strukturu prometa. I dalje će na njoj biti ograničenje prometa za sva vozila mase veće od 3,5 tona, ostala vozila će smjeti proći koja su manje ukupne mase, ali službeni obilazni pravac dok traje rekonstrukcija državne prometnice i dalje ostaje isti. Drugim riječima ta je asfaltirana cesta namijenjena prvenstveno za lokalno stanovništvo i fizički će se ograničiti širina da ne mogu prolaziti teška teretna vozila. Asfaltirano je nešto više od dva i pol kilometra lokalne ceste, jer neki dijelovi su već bili asfaltirani u naseljima Suhi Lug i Kortina.

Za drugu fazu 400.000 eura

Hrvatske ceste su sada otvorile dionicu državne ceste od kružnog toka Ponte Porton do mosta Antonci, zatim spoj od državne ceste do lokalne ceste koji je također obnovljen, riječ je o nasipu od 200 metara dužine, što su financirale Hrvatske ceste, i zatim se asfaltiranom cestom može doći do Livada. Samo asfaltiranje je vrijedno više od 300.000 eura, a ŽUC je prethodno uložio 200.000 eura u saniranje dva mosta i šest propusta. U drugoj fazi asfaltirala bi se tri kilometra lokalne makadamske ceste od mosta Antonci do Ponte Portona, što se procjenjuje na 350.000 do 400.000 eura.

- Ovo je jedan od rijetkih primjera, zapravo prvi put da je interes građana bio iznad interesa politike. Ova cesta nije autocesta Dalmatina ili Istriana, ali ima veliki značaj za mještane koji žive na ovom području. Interes sjeverozapadne Istre je da mi svi živimo zajedno kao što živimo kroz naše komunalno poduzeće, kroz trgovačka društva, kroz zajedništvo u hitnoj medicini i naravno vatrogastvo koje je isto zajednički riješeno na tom području od Savudrije do Sv. Stjepana. To je područje koje je iznimno osjetljivo i naravno da smo mi gradonačelnici i načelnici, sada mogu kazati i jedan kuriozitet, svih petnaest godina u svakom našem dogovoru, sve dogovorili solidarno i niti jednom nije bilo prijepora. Naravno do nekih stvari smo došli malo teže, ali sve smo dogovorili zajednički. Ovo je prvi puta da se to zajedništvo proširilo na jednu prometnicu, kazao je gradonačelnik Umaga Vili Bassanese. Zahvalio se svim gradonačelnicima i načelnicima, ravnatelju ŽUC-a, županu i Istarskoj županiji, svim ljudima dobre volje koji su sudjelovali u jednom ovakvom projektu gdje je politika zaista stavljena po strani.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter