Poreč dosegao tri milijuna noćenja

Nakon sjajne sezone, slijedi bogata ponuda događanja u posezoni

| Autor: Helena Mostarkić Gobbo
(Snimio Milivoj Mijošek/Glas Istre)

(Snimio Milivoj Mijošek/Glas Istre)


Na isti datum kao i lani, Poreč je ostvario tri milijuna noćenja. Potvrdili su nam to iz Turističke zajednice Grada Poreča dodavši da je s datumom 10. rujna ostvareno 3.005.095 turističkih noćenja što predstavlja identičan rezultat kao i 2022. godine.

- Ne vjerujem u slučajnosti, ali slučajnost ili ne - činjenica je da je sezona odlična. Mislim da smo za dvije tisuće noćenja bolji nego lani, ali na isti dan je ostvaren sjajan rezultat, rekao je direktor porečke Turističke zajednice Nenad Velenik te dodao da je do 10. rujna ostvareno 539.173 turističkih dolazaka, što je tri posto više nego lani.

Obiteljska destinacija

U strukturi noćenja tradicionalno najviše noćenja su ostvarili gosti iz Njemačke s 918.573 noćenja, što je pad od pet posto i 117.791 dolazaka odnosno tri posto manje nego prošle godine. Slijede gosti iz Austrije s ostvarenih 566.438 noćenja, što je povećanje od pet posto te šest posto veći broj dolazaka, njih 117.972. Gosti iz Slovenije su do 10. rujna ostvarili tri posto više noćenja odnosno njih 268.017 noćenja i 57.480 dolazaka, što je povećanje od dva posto.

S četvrtog emitivnog tržišta, onog talijanskog, ostvareno je 199.491 noćenja (0,32 posto više), te 48.386 dolazaka, što je pet posto više. Na petom mjestu nalazi se hrvatsko tržište. Domaći posjetitelji ostvarili su 12-postotno povećanje noćenja, njih 158.501 te 49.072 dolazaka, što je 11 posto više nego u 2022. godini. Prosječno trajanje boravka gostiju u destinaciji iznosi šest dana, što je na razini 2022. godine.

- Činjenica je da gostiju ima više, ali je njihov boravak nešto kraći, komentirao je te podatke Velenik.

(Snimio Milivoj Mijošek/Glas Istre)Nenad Velenik (Snimio Milivoj Mijošek/Glas Istre)

Prema vrsti smještaja od početka godine do 10. rujna, najviše noćenja na porečkom području ostvareno je u hotelskom smještaju, s povećanjem od dva posto u odnosu na 2022. godinu. Slijede objekti u domaćinstvu u kojima je ostvareno tri posto manje noćenja u odnosu na prošlu godinu. U kampovima je ostvaren identičan rezultat kao i u 2022. godini, dok nekomercijalni smještaj bilježi rast u noćenjima od devet posto.

Po organizaciji dolazaka, 53 posto gostiju u Poreč je došlo putem turističkih agencija, a 47 posto individualno. Prema dobnim skupinama, u 2023. godini najbrojniji su bili gosti između 45 i 54 godine, odnosno obitelji s većom djecom, ali i gosti između 35 i 44 godine koji predstavljaju obitelji s malom djecom. To dodatno potvrđuje, ističu iz tamošnje Turističke zajednice, da je Poreč destinacija i obiteljskog turizma.

Vansezonski sadržaji

Direktor Nenad Velenik potvrdio je da o Poreču svakako možemo govoriti kao o destinaciji koja nije orijentirana samo na sezonu, već na cjelogodišnji turistički program.

- Pozicioniranje kvalitetnih sadržaja koji mogu biti motiv dolaska velikog broja gostiju, osobito u predsezoni i posezoni, u fokusu je naših aktivnosti, kazao je Velenik istaknuvši čak pedesetak manifestacija koje su predstavljene tijekom prezentacije programa "Jesen u Poreču".

- To su sve manifestacije koje slijede u rujnu i listopadu. Čak i dvije najveće godišnje sportske manifestacije događaju se u listopadu, što govori u prilog tome da stvarno radimo na predsezoni i posezoni. Također, ovim sjajnim rezultatima dodao bih da smo od 1. siječnja do 31. svibnja ostvarili 61 tisuću novih noćenja, što govori u prilog našoj težnji da rasteretimo špicu sezone, istaknuo je Velenik.

- Sve naše snage usmjeravamo u vansezonske sadržaje, bilo bike-staze, bilo ceste vina i maslinovog ulja, dakle, promociju aktivnosti. Dodatno motiviramo restorane na cjelogodišnji rad, upravo radi toga da rasteretimo špicu sezone, ali i da ne budemo mrtva destinacija u zimskim mjesecima, zaključio je Velenik.

Sa zavidnim rezultatom od preko tri milijuna turističkih noćenja i više od pola milijuna turističkih dolazaka, Poreč je i ove godine potvrdio status jednog od lidera hrvatskog turizma. Iz Turističke zajednice Grada Poreča ističu da je takav rezultat produkt suradnje privatnog i javnog sektora, kontinuiranog ulaganja u infrastrukturu, podizanja kvalitete smještajnih objekata, obogaćivanja turističke ponude, ali i organizacije velikog broja manifestacija tijekom cijele godine.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter