BADAVA SCHENGEN

Prvomajske gužve podsjetile na prometne probleme sjeverne Istre. Rješenje postoji, ali je s "druge strane"

Na pitanje u kojoj je fazi ovaj projekt i što se njime predviđa, u Ministarstvu za infrastrukturu Slovenije odgovorili su da je za brzu cestu Koper - Dragonja u pripremi državni prostorni plan kojim se planira nova četverotračna brza cesta sa svom popratnom infrastrukturom, te da su trenutno u izradi stručne podloge za prostorni plan

| Autor: Gordana Čalić Šverko
Ilustracija (foto Cropix)

Ilustracija (foto Cropix)


Produženi praznični vikend u koji je Slovenija zakoračila obilježavanjem Dana oslobodilne fronte obilježio je prošlog petka kolaps na primorskoj autocesti. Kopar i okolicu okupirali su teretnjaci na svom putu prema koparskoj luci, pa je prometno informacijski centar, prenijeli su slovenski mediji, kao alternativni pravac prema Hrvatskoj preporučio izlaz Črni Kal i granični prijelaz Sočerga kod Buzeta.

Iz slovenskog prometno informacijskog centra upozorili su da je na primorskoj autocesti moguće povremeno zatvaranje tunela Dekani zbog veće kolone teretnih vozila. Također i da se zbog prvosvibanjskih praznika i početka školskih praznika očekuju pojačani promet prema moru.

Neovisno o razlozima, prometne gužve ponovo su aktualizirale prometne probleme u Slovenskom primorju koji se reflektiraju i na hrvatski dio Istre. Medijski razvikano je ograničenje teretnog prometa na graničnom prijelazu Požane/Sočerga, kojeg je Slovenija uvela 2008. godine, zabranivši promet za teretna vozila teža od 7,5 tona ukupne nosivosti.

U međuvremenu je pokrenut niz inicijativa s obje strane granice da se ograničenje ukine. Među glasnijim zagovornicima otvaranja Sočerge za sav teretni promet u zadnje vrijeme je gradonačelnik Buzeta Damir Kajin, no Slovenija je odbila njegovu inicijativu koju je pokrenuo s koparskim gradonačelnikom, da se kamionima težim od 7,5 tona ukupne nosivosti, doduše u prvoj fazi samo onima pulskih i koparskih registarskih oznaka, omogući prometovanje preko Sočerge. Pozvala se pritom na infrastrukturna ograničenja tog prometnog pravca, ali i protivljenje lokalnog stanovništva, iako bi otvaranje Sočerge za teretni promet donijelo smanjenje svih troškova prijevoznicima s obje strane granice.

Od Buzeta do ulaza na slovenski autoput kod Črnog Kala imali su 25 kilometara, a otkad je mjera zabrane na snazi, do tog istog odredišta preko Kaštela treba im čak 70 kilometara. Nije manje važno ni to da bi ukidanje ograničenja na Sočergi relaksiralo teretni promet na relaciji Kaštel - Kopar i obratno, što bi bilo od velikog značaja za ostali promet, posebice tijekom ljeta.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter