Tedi Chiavalon, Helena Šekerija, Denis Ivošević i Zdenka Majcan (Snimio Duško Marušić Čiči)
U vodnjanskoj uljari Chiavalon jučer je prezentiran najnoviji projekt Turističke zajednice Istarske županije i Mastercarda - zajednička marketinška kampanja koja će se, počevši od travnja, provesti na tržištima Austrije i Švicarske. Kako se moglo čuti na predstavljanju projekta, intencija je privući potencijalne turiste iz Austrije i Švicarske za posjet Istri tijekom cijele godine i to sadržajem osmišljenim na temelju analize podataka cjelokupnog putovanja potrošača - njegove aktivnosti i navike prije, tijekom i nakon turističkog posjeta. Cilj je, dakle, pozicionirati Istru kao idealnu cjelogodišnju turističku destinaciju za sve ljubitelje aktivnog odmora i vrhunske enogastro ponude.
Direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević pojasnio je da je inicijativa pokrenuta s idejom da se dva premium brenda udruže i, u marketinškom smislu, svaki iz svoje perspektive, svojim iskustvom i ekspertizom doprinesu boljim poslovnim rezultatima obiju strana. Istaknuli su da će se marketinška kampanja provoditi kroz razne kanale, s fokusom na dovođenje potrošača više platežne moći u Istru, a osobito u predsezoni i postsezoni.
- Strateška partnerstva su sama po sebi odlična platforma komunikacije u kojoj se umrežavaju dva vrhunska brenda. Usporedno s tim, odvija se i puno suptilniji i u marketinškom smislu najznačajniji proces, a to je identifikacija vrijednosti jednog brenda i njen transfer u drugi brend, što utječe na proces podizanja reputacije destinacije, u našem slučaju, Istre. Kad na taj komunikacijski protokol ugradimo još i PR aktivnosti kojima se iz treće pozicije neovisno komuniciraju novosti, dostignuća i rezultati strateških partnerstava, dobivamo osnaženu informaciju kroz tri pojmovne razine komunikacije. Za Turističku zajednicu Istarske županije partnerstvo s Mastercardom je od posebne važnosti. Oduvijek nam je bila želja imati važno, pouzdano i strateško partnerstvo s predstavnikom financijskog sektora. Mastercard, globalno najznačajniji brend u segmentu bezgotovinskog plaćanja, definitivno je najbolji mogući odabir jer pokriva bitan segment globalnog pozicioniranja te, poput Turističke zajednice Istarske županije, njeguje i podržava postulate održivog i odgovornog razvoja, rekao je Ivošević te naglasio da je Istra jedina regija koja razvija strateška partnerstva. Istaknuo je da TZ Istre ima sedam strateških partnera te da je, uz FC Bayern i BMW, Mastercard treći najznačajniji partner s kojim su zakoračili u osmu godinu suradnje.
Helena Šekerija, direktorica iskustvenog marketinga u Globalnom timu Mastercarda, objasnila je da se kampanja bazira na analizi informacija dobivenih iz Mastercardova izviješća Tourism Insights koje obuhvaća podatke s društvenih mreža i stranica kao što su TripAdvisor i Booking, te podataka generiranih na temelju transakcija.
- Do relevantnih zaključaka došli smo uspoređujući Istru s četiri, po mnogočemu slične, regije: Toskanom, Kretom, Provansom i Campaniom, a podaci su pokazali da su dva idealna tržišta za promociju Istre Austrija i Švicarska jer upravo ondje postoji najveći potencijal. Što se tiče sadržaja koji te turiste najviše privlači i kojim su najzadovoljniji prilikom posjeta, pokazali su se enogastro segment i aktivni odmor, stoga je čitava ponuda na tome i utemeljena. Naglašen je sav onaj sadržaj koji Istra godinama nudi i prema kojemu je najprepoznatljivija. S druge strane, kad je o potrošnji turista u sve četiri regije koje su se uspoređivale riječ, pokazalo se kako je u Istri snažnija sezonalnost te nam je iz tog razloga cilj pozicionirati Istru kao idealnu destinaciju za cjelogodišnji, i samim tim održiv turizam, što njezina ponuda apsolutno potvrđuje, kazala je Šekerija. Izrazila je zadovoljstvo što kroz ovaj projekt s Turističkom zajednicom Istarske županije nastavljaju razvijati snažno partnerstvo.
Uz Denisa Ivoševića i Helenu Šekeriju, o ponudi iskustava pričali su Tedi Chiavalon i Zdenka Majcan kao partneri projekta koji su, reći će Šekerija, iskočili iz ustaljene "plastične ponude" i osmislili ekskluzivne sadržaje za turiste koja obogaćuju Istru kao destinaciju.
Prisutnima se obratio i istarski župan Boris Miletić koji je istaknuo da je turizam jedna od najvažnijih gospodarskih grana u Istri koja čini 6,6 posto hrvatskog BDP-a, te da je održivost preduvjet da turizam bude i uspješan.
Nakon službenog predstavljanja, gosti su imali priliku uživati u neformalnom druženju uz showcooking chefova Floriane Ružić iz restorana San Rocco i Aleksandra Grubića iz restorana Badi, te bogatu ponudu tradicionalnih istarskih specijaliteta i vrhunskih vina. Dodatno, u čast maslini koja je jedan od najprepoznatljivijih simbola i jedna od najzaslužnijih namirnica za pozicioniranje Istre na turističkoj gastro karti svijeta, u ime svakog gosta u masliniku obitelji Chiavalon bit će posađeno po jedno stablo masline.
Marketinška kampanja Priceless na svojoj platformi Priceless.com nudi iskustva iz 40 svjetskih destinacija i surađuje s partnerima među kojima su i OPG Chiavalon, Istriana Travel, EatIstria, Tsunami Windsurf te restorani Badi i San Rocco. U partnerstvu s njima, pojasnila je Helena Šekerija, zajednički rade na stvaranju "neprocjenjivih iskustva koja su jedinstvena, nude uspomene za cijeli život i podržavaju jedne od glavnih ciljeva Mastercard kompanije - podržavanje malih i srednjih poduzetnika i usmjerenost ka održivosti u svim segmentima".