RADOVI U TIJEKU

Uz Istarski ipsilon, ovo je najveća investicija Hrvatskih cesta ove godine u Istri

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
Radovi na zaobilaznici (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)

Radovi na zaobilaznici (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)


U tijeku je izgradnja obilaznice Buzeta od oko 1,2 kilometra duljine. Ugovorena vrijednost radova je 2,5 milijuna eura bez PDV-a. Tome valja pridodati uslugu nadzora od 72.733 eura, također bez PDV-a. Investitor su Hrvatske ceste, a radove izvodi zajednica ponuditelja GP Krk d.d., Krk i Ekspert gradnja d.o.o. Buzet pod nadzorom Učka Konzaltinga d.o.o. Pazin. Početak radova obilježen je u rujnu prošle godine u nazočnosti potpredsjednika Vlade i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića i predsjednika Uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića.

Trenutno se izvode zemljani radovi, radovi na izmještanju postojećih instalacija, radovi na izgradnji pločastih AB propusta te radovi na zaštiti vodovodne galerije. U sklopu projekta izradit će se novo kružno raskrižje na križanju s državnom cestom DC44, nogostup, zatvoreni sustav oborinske odvodnje te javna rasvjeta.

- Radove su u zimskom razdoblju otežavali nepovoljni vremenski uvjeti, velika količina padalina te visoka razina podzemne vode. S obzirom na veliku količinu vode koja dotiče s okolnog terena te visoku razinu podzemne vode, nakon izvršenog projektantskog nadzora zaključeno je da će se praćenje slijeganja temeljnog tla promatrati u razdoblju od minimalno šest mjeseci, iako je projektom predviđeno praćenje od tri mjeseca. U tom se razdoblju očekuje konsolidacija temeljnog tla kojom će se ispuniti preduvjeti za radove na kolničkoj konstrukciji. Radove na izgradnji obilaznice Buzeta planiramo završiti u prosincu ove godine, najavila je Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.

Radovi na zaobilaznici (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)Trasa buduće zaobilaznice

Gradonačelnik Buzeta Damir Kajin podsjeća da obilaznica nije nova zamisao. Stara je to potreba koja će biti realizirana ove godine.

- Ako izuzmemo radove na Istarskom ipsilonu, to je najveća investicija Hrvatskih cesta u 2023. godini u Istri. Za Buzet je ona od strateškog interesa. Rasteretit će Riječku ulicu, povećati sigurnost u prometu, otvoriti nove građevinske zone. Ako ove godine realiziramo i obnovu Riječke ulice, Buzet će poput Beča dobiti svoj "Ring", što će promijeniti vizure grada i otvoriti nove dimenzije razvoja Buzeta. Volio bih kada bi se radovi mogli zgotoviti oko Subotine, ali ako i budu mjesec, dva kasnije, to neće biti greda. Malo se kasni, sve u dogovoru s Hrvatskim cestama, radi sanacije izvorišta koja su se pojavila na trasi, ali sve će se to uspješno prevladati. Do kraja mjeseca očekujem posjet ministra Olega Butkovića i direktora Hrvatskih cesta Josipa Škorića. Tada će biti govora o rokovima i dinamici dovršetka obilaznice, najavio je Kajin.

Zahvat izgradnje obilaznice Buzeta započinje kružnim raskrižjem s državnom cestom kod naselja Verona, a završava kružnim raskrižjem s državnom cestom kod stanice za Tehnički pregled. Nova dionica projektirana je kao jednokolnička cesta s dva prometna traka za projektnu brzinu od 80 kilometara na sat.

Radovi na zaobilaznici (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)Radovi na zaobilaznici (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)

Njome bi se ostvario novi spoj državnih cesta D44 i D201 zapadno od centra Buzeta, na koji bi se preusmjerio tranzitni promet koji se od Italije i Slovenije preko graničnog prijelaza Požane odvija prema obali. Osim preusmjeravanja tranzita izvan gradskog centra, obilaznica bi preuzela i dio postojećeg lokalnog prometa.

Obilaznica je dugogodišnji projekt. U odgovoru na zastupničko pitanje današnjeg gradonačelnika, a tadašnjeg saborskog zastupnika Damira Kajina, bivši ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić je 2013. godine prenio da je Tvrtka IGH, Poslovni centar Rijeka, 2005. godine izradila idejno rješenje za obilaznicu, a 2007. godine ishođena je lokacijska dozvola koja je vrijedila do srpnja 2011. godine.

Hrvatske ceste su sredstva za izradu cjelokupne projektne dokumentacije te upravnog postupka na ishođenju lokacijske i građevinske dozvole za obilaznicu planirale 2013. godine, a u pripremi je bio i projektni zadatak za raspisivanje javnog nadmetanja za projektiranje. Tadašnja procjena resornog ministarstva bila je da bi radovi mogli početi najranije početkom 2015. godine, a eto započeli su u rujnu prošle godine uvođenjem izvođača radova u posao.

Radovi na zaobilaznici (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)Radovi na zaobilaznici (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter