UZ DANAŠNJU SVEČANOST U PULI

Najavljeno je kojom brzinom bi vlakovi mogli voziti Istrom, ako se ispune želje i ciljevi. Otvara se i mogućnost "novog ipsilona"

| Autor: Jasna ORLIĆ
Komandna ploča novog vlaka (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)

Komandna ploča novog vlaka (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)


"Danas je povijesni dan za istarsku željeznicu. Trideset godina nismo vidjeli novi vlak u Istri. Ovo je prva lasta i veliko je zadovoljstvo vidjeti ga na našoj stanici u Puli. Ovo je prvi korak u daljnjem razvoju istarske željeznice", rekao je Anton Kliman, saborski zastupnik, jutros netom prije polaska novog vlaka iz Pule u 9.02 sati.

"Naša je želja i vizija da istarska željeznica dođe do brzine od 160 kilometara na sat u putničkom prometu, a da se na njoj može razvijati i teretni promet. Isto tako, želja je da se poveže i sa slovenskim željeznicama, gdje bismo dobili još jedan veliki ispilon osim ovog cestovnog. To je put prema Divači i od Divače prema Ljubljani, Beču, Bratislavi, Istočnoj Europi, a s druge strane prema Salzburgu, Münchenu i Zapadnoj Europi", rekao je Kliman.

Zaključio je kako je brzi dolazak novog vlaka u Istru rezultat nemilog događaja od 15. siječnja, kada je šinobus bez nadzora zaustavljen tek na rivi.

Novi vlak u Puli (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)Anton Kliman i Tulio Demetlika (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)

Ubuduće se očekuje veća sigurnost na prugama i povećanje broja putnika. Od ponedjeljka HŽ počinje obnovu sedam putničkih prijelaza u Istri, što će biti korak naprijed u sigurnosti željeznice. Prošle je godine značajno porastao broj putnika u Istri i to za 70 posto, pa je prevezeno 190.000 putnika. Novi niskopodni vlak pokrivat će najmanje 50 posto linija na istarskom području.

Za gradonačelnika Pule Filipa Zoričića ovo je lijep dan za Grad Pulu i Istarsku županiju.

"Nadam se da je to dobar početak i spajanje Pule željezničkim putem s Europom. Prije sto godina ljudi su vlakom dolazili iz Beča u Pulu, vjerujemo da će opet krenuti tim putem. Ugodnost i brzina putovanja su sigurno presudni i svim đacima koji dolaze vlakom u Pulu. Mislim da je ovo dobar početak, posebice ako dođe i do sapajanja željeznice sa zračnom lukom", rekao je gradonačelnik.

Novi vlak u Puli (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)Snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI

Zamjenik župana Istarske županije Tulio Demetlika rekao je da je modernizacija željeznica važna prije svega zbog sve one djece koja se prevoze vlakom svakodnevno.

"Ovo je ipak prvi korak za prelazak sto milja. Istarska županija već niz godina traži od HŽ-a revitalizaciju istarskih željeznica. Pozdravljamo najave HŽ-a, ali očekujemo da se uvede i teretni promet i naša je namjera da inzistiramo na revitalizaciji pruge Lupoglav - Štalije kako bi on krenuo. Naša želja je da se što prije poveže istarska pruga sa slovenskom i da dođemo do Divače. Stari vlakovi bi mogli ući u muzej", rekao je Demetlika.

Alen Gospočić, državni tajnik za željeznice Ministarstva prometa, mora i infrastrukture, govorio je o početku velike reforme željezničkog sektora.

Novi vlak u Puli (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)Novi vlak u Puli (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)

"Ovo su prvi tragovi, stigao je prvi vlak iz flote dizelmotornih vlakova. U svibnju iduće godine testirat će se prvi baterijski vlakovi na ovim prugama. Jedna elektropunionica bit će u Puli. Sljedeće godine testirat će se i baterijski vlakovi koji dolaze na istarske pruge", rekao je.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić kaže da će 2025. godine u Hrvatskoj biti ukupno 70-tak novih vlakova. Osim dizel električnih vlakova za pruge koji nisu elektrificirane bit će i drugih, i to zelene tehnologije.

"Prvi električni vlakovi bi trebali doći krajem 2024. godine. Ugovoreno je s Končarom još sedam niskopodnih dizel električnih koji bi trebali stići krajem 2024. i 2025., pa će dio tih vlakova doći i u Istru. Nadam se da ćemo time bitno podignuti kvalitetu usluge", rekao je Ukić i dodao kako neće biti povećanje cijene karata.

Novi vlak u Puli (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)Snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter