Željeznički kolodvor u Puli (Arhiva)
Hrvatske željeznice – prema planovima koji su objavljeni u medijima – u narednim godinama neće uložiti ni lipe u razvitak željezničkih pruga u Istarskoj županiji, iako je 2020. označena kao godina početka dramatičnog razvitka željezničkog prometa u Hrvatskoj. Štoviše, po predstavljenim planovima vrijednim tri milijarde eura koji će se na hrvatske pruge dovesti iz državnog i europskog proračuna te Svjetske banke, u narednih nekoliko godina za istarske željeznice nije predviđeno ništa. Od 400 kilometara novih i obnovljenih pruga, u Istri se neće izgraditi niti jedan metar pruge.
Putovanja vlakom prema istarskim destinacijama izgleda da nisu – ako su objelodanjeni planovi točno – na listi najvažnijih investicija Hrvatskih željeznica, što znači da će se od Rijeke do Lupoglava i dalje putnici prevoziti autobusom, kako bi se tamo ukrcali na vlak za Pulu. Korisnici teretnog prometa također će morati uvažiti postojeće okolnosti.
IDS-ov zastupnik u Europskom parlamentu i bivši istarski župan Valter Flego postavio je željezničko povezivanje Istre s nekim od postojećih prometnih koridora u Europskoj uniji kao jedno od najvažnijih pitanja kojim će se baviti u svojem mandatu.
- Uspjeli smo inicirati odluku da se ide u reviziju europskih prometnih koridora. To je ključno. Naše željeznice moraju biti spojene na europsku mrežu željeznica. Nikad neće luka Rijeka zaživjeti ako se ne spoji na koridor Jadran-Baltik. Nikada neće imamo promet ako Istra ne bude spojena na Divaču i dalje na europske koridore, smatra Flego.