NIŠTA OD VELIKIH ULAGANJA

ŽELJEZNIČKI PROMET NA POLUOTOKU KAO IZ VESTERNA Od 400 kilometara novih i obnovljenih pruga U ISTRI SE NEĆE IZGRADITI NITI JEDAN METAR PRUGE

| Autor: Dubravko GRAKALIĆ
Željeznički kolodvor u Puli (Arhiva)

Željeznički kolodvor u Puli (Arhiva)


Uspjeli smo inicirati odluku da se ide u reviziju europskih prometnih koridora. To je ključno. Naše željeznice moraju biti spojene na europsku mrežu željeznica. Nikad neće luka Rijeka zaživjeti ako se ne spoji na koridor Jadran-Baltik. Nikada neće imamo promet ako Istra ne bude spojena na Divaču i dalje na europske koridore. I tu je odgovor zašto se ne gradi – zato jer ni Istre ni Rijeke nema u tim koridorima. Sukladno tome, ministarstvo ne radi projekte i nema što kandidirati za sredstva EU, kaže Valter Flego

Hrvatske željeznice – prema planovima koji su objavljeni u medijima – u narednim godinama neće uložiti ni lipe u razvitak željezničkih pruga u Istarskoj županiji, iako je 2020. označena kao godina početka dramatičnog razvitka željezničkog prometa u Hrvatskoj. Štoviše, po predstavljenim planovima vrijednim tri milijarde eura koji će se na hrvatske pruge dovesti iz državnog i europskog proračuna te Svjetske banke, u narednih nekoliko godina za istarske željeznice nije predviđeno ništa. Od 400 kilometara novih i obnovljenih pruga, u Istri se neće izgraditi niti jedan metar pruge.

Putovanja vlakom prema istarskim destinacijama izgleda da nisu – ako su objelodanjeni planovi točno – na listi najvažnijih investicija Hrvatskih željeznica, što znači da će se od Rijeke do Lupoglava i dalje putnici prevoziti autobusom, kako bi se tamo ukrcali na vlak za Pulu. Korisnici teretnog prometa također će morati uvažiti postojeće okolnosti.

IDS-ov zastupnik u Europskom parlamentu i bivši istarski župan Valter Flego postavio je željezničko povezivanje Istre s nekim od postojećih prometnih koridora u Europskoj uniji kao jedno od najvažnijih pitanja kojim će se baviti u svojem mandatu.

- Uspjeli smo inicirati odluku da se ide u reviziju europskih prometnih koridora. To je ključno. Naše željeznice moraju biti spojene na europsku mrežu željeznica. Nikad neće luka Rijeka zaživjeti ako se ne spoji na koridor Jadran-Baltik. Nikada neće imamo promet ako Istra ne bude spojena na Divaču i dalje na europske koridore, smatra Flego.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter