Na istarskim željeznicama doista se neće – unatoč ulaganju od tri milijarde eura i izgradnji 400 kilometara novih pruga u drugim djelovima zemlje u narednim godinama – izgraditi niti jedan kilometar nove trase, ali će se zato raditi na obnovi i popravcima postojeće željezničke infrastrukture.
Sigurnost
"U Istri nije planirano ukidanje postojećih željezničkih pruga niti otvaranje novih željezničkih pruga", poručuju iz Hrvatskih željeznica – Infrastrukture uz pojašnjenje: "Namjerava se ulagati u obnovu postojećih željezničkih pruga: državna granica - Buzet - Pula i Lupoglav – Raša. Ulaganje u pruge u Istri biti će u skladu s financijskim mogućnostima i prioritetima s obzirom na razvrstavanje željezničkih pruga i na stvarni obujam željezničkog prometa na njima".
Prije svega pobrinut će se za sigurnost prometa, kažu u HŽ Infrastrukturi.
"U planu su investicijska ulaganja u osiguranje trinaest željezničko-cestovnih prijelaza na pruzi R101 državna granica - Buzet – Pula. Nedavno je potpisan Sporazum o suradnji na aktivnostima vezanim za obnovu pruge L213 Lupoglav – Raša i uspostavu prometa do Luke Bršica s Lučkom upravom Rijeka, čime je uspostavljena suradnja na pripremnim aktivnostima u cilju prijave odnosno apliciranja na natječaje za sufinanciranje studije isplativosti iz fondova Europske unije", javljaju se iz tog državnog poduzeća.
Tunel još aktualan
Službeno, još se nije odustalo ni od željezničkog tunela kroz Ćićariju dugog petnaest kilometara čija je "izgradnja" započela još 1993. godine.
"Povezivanje željezničke mreže u Istri s ostatkom željezničke mreže u Hrvatskoj tunelom je dugoročni projekt za koji je potrebno dokazati isplativost i osigurati odgovarajući izvor financiranja, a nakon toga izraditi tehničku dokumentaciju te ishoditi potrebne suglasnosti i dozvole", priopćili su iz HŽ Infrastrukture.
Inače, željeznički tunel kroz Učku je 1993. najavljen kao projekt vrijedan sto milijuna eura, a dokumentacija za njega bila je pripremljena dok je radove na njemu otvorio tadašnji hrvatski predsjednik dr. Franjo Tuđman.