što kaže zakon

Znate li koja su prava podstanara i tko podmiruje troškove u slučaju hitnih intervencija i popravaka?

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (Pexels)

Ilustracija (Pexels)


Živite kao podstanar, a pokvarila vam se perilica za rublje ili hladnjak i sada niste sigurni tko treba platiti odštetu i popravak, vi ili stanodavac? Što napraviti u slučaju hitnih intervencija, tko podmiruje trošak? Zakon jasno definira obveze vlasnika stana prema kojima on plaća popravak, no postoji jedan uvjet, prenosi dnevnik.hr .
Stanovi koji se iznajmljuju najčešće su opremljeni osnovnim uređajima poput hladnjaka, bojlera, televizora ili perilice rublja. No što kada se neki od tih uređaja pokvari, tko ga treba popraviti?

Prava i obveze najmodavca i najmoprimca definiraju Zakon o najmu stanova i Zakon o obveznim odnosima.

Prije svega, dužnost je podstanara koristiti uređaje odgovorno, a dužnost je najmodavca održavati ih odnosno rješavati potrebne popravke ili zamjene uređaja.

Najmodavac je dužan održavati stan u funkcionalnom stanju, održavati električne, vodovodne i kanalizacijske instalacije, ako kvar na njima nije nastao zbog grube nepažnje podstanara.

I zbog toga u slučaju kvara on je dužan pokrivati troškove nužnih popravaka i zamjene kućanskih aparata, ako do njih nije došlo zbog nesavjesnog postupanja najmoprimca.

Ako je do njih došlo podstanarskom greškom ili nestručnim rukovanjem, onda je on odgovoran za popravak. 

Podstanar je dužan koristiti se stanom tako da ga čuva od oštećenja. Ne smije raditi značajne preinake u stanu i zajedničkim prostorijama i uređajima u zgradi bez pisane suglasnosti najmodavca.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter