(Catl.com)
Kineski proizvođač baterija CATL procjenjuje da mu se prihod u 2024. godini zamjetno smanjio budući da su snižene cijene prevagnule nad većim obujmom prodaje.
Kompanija procjenjuje da je lani uprihodila od 356 milijardi juana (48,9 milijardi dolara) do 366 milijardi juana (50,3 milijardi dolara), prema burzovnom podnesku, objavljenom u utorak navečer.
To bi značilo da joj je prihod lani bio manji za 11,2 za 8,7 posto nego u 2023. godini.
CATL napominje da je prošle godine snizio cijene baterija zbog nižih cijena sirovina poput litij karbonata.
U takvim je uvjetima operativni prihod smanjen, unatoč obujmu prodaje, dodali su.
Ako ti rezultati budu potvrđeni u kompletnom poslovnom izvješću za 2024. godinu koje će biti objavljeno sredinom veljače, CATL-ov prihod smanjio se lani prvi puta otkada su počeli objavljivati poslovne rezultate 2015. godine.
Neto dobit iznosila je lani po njihovim preliminarnim procjenama između 49 milijardi i 53 milijarde juana (6,7 milijardi do 7,3 milijarde dolara), što bi značilo da je bila veća od 11,1 do 20,0 posto nego u 2023.
Godine 2022. CATL je zbog naglog rasta cijena intervenirao na tržištu litija otvaranjem ogromnog rudnika u kineskoj pokrajini Jiangxi.
Cijene su u međuvremenu oštro pale, za gotovo 86 posto u protekle dvije godine u odnosu na najvišu razinu s kraja 2022., i utemeljitelj kompanije Robin Zeng rekao je za Reuters u studenom da gase proizvodnju u rudniku jer su postigli zacrtani cilj.
CATL istodobno širi poslovanje i u prosincu je javnosti predstavio novu šasiju za električna vozila, a namjeravaju se baviti i električnim mrežama.
Kompanija istodobno ulaže u inozemstvu i u Mađarskoj gradi tvornicu baterija kapaciteta 100 gigavata koja bi trebala opskrbljivati proizvođače automobila poput Mercedes-Benza i BMW-a. U Španjolskoj pak zajedno s multinacionalnim automobilskim divom Stellantisom grade novu tvornicu baterija, napominje Reuters.