božićni koncert

Večer glazbene čarolije: Riječki simfonijski orkestar nastupio u INK-u

| Autor: Vanesa Begić
(Snimio Dražen Šokčević)

(Snimio Dražen Šokčević)


Posljednji ovogodišnji program u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula bio je koncert Riječkog simfonijskog orkestra pod vodstvom Valentina Egela. Ovaj mnogima omiljeni dirigent, nevjerojatnom snagom i karizmom - a u ponedjeljak je bio posebno raspoložen, priredio je sa svojim glazbenicima večer glazbene čarolije. Koncert-majstorica bila je Vivijana Rogina.

Publika je mogla uživati u poznatim djelima Johanna Straussa mlađeg, uključujući nezaboravne valcere poput "Na lijepom plavom Dunavu" i dinamične polke "Bahn Frei". Na repertoaru je bila i lirska, gotovo pa mistična čarolija Griegovog "Jutarnjeg raspoloženja" iz čuvene suite "Peer Gynt", kao i uvijek publici zanimljiva te strastvena arija "Mon cœur s'ouvre à ta voix" iz opere "Samson i Dalila" Camillea Saint-Saënsa, u izvedbi proslavljene mezzosopranistice Dubravke Šeparović Mušović koja je unijela osobni pečat u interpretaciji.

Sasvim poseban glazbeni trenutak označio je izvedbu Elgarove skladbe "Pozdrav ljubavi", i to u aranžmanu za usnu harmoniku i gudače, gdje je na usnoj harmonici nastupio virtuoz Vladimir Horvat, a takva izvedba, nešto novo, vrlo je dobro prihvaćena kod publike.

Kao solistica nastupila je pulskoj publici dobro poznata Anamarija Knego, koja je interpretirala snažno i nadahnuto kultnu ariju "Casta Diva" iz poznate Bellinijeve opere "Norma".

Dakako, kao i svake godine, blagdanska čarolija privedena je kraju svečanim zvucima poznatih Straussovih valcera i polki, s kojima je i program počeo. Pažljiva i vrlo zadovoljna publika mogla je tako čuti djelo Johana Straussa ml. (1825. – 1899.) "Jubel-Marsch, marš, Op.126", "Razbojnički galop, brza polka", Op.378, "Mephistos Höllenrufe, valcer, Op.101", "Ne bojimo se toliko, polka", "Carnevals-Botschafter, valcer, Op.270", kao i "Na lijepom, plavom Dunavu". Od Straussa starijeg (1804. – 1849.) mogla se čuti "Furioso-Polka, polka, Op.260", a od Eduarda Straussa (1835. – 1916.) "Bahn Frei, polka, Op. 45".

Sve su to atemporalna djela, koja su svojom glazbenom strukturom, melodijom, snagom, jednostavno univerzalna, tada glazba vodi u putovanje kroz romantične i drevne svjetove pune emocija i dobrog raspoloženja. Čovjek se nakon takvog koncerta osjeća bolje, ispunjeno, to je ta univerzalna snaga glazbe, njezina ljekovita moć.

I za kraj - naravno, nezaobilazni "Radeztky marsch" i oduševljena publika koja je ovacijama ispratila glazbenike i dirigenta, uvijek rado viđenog u pulskoj kazališnoj kući, koja je te večeri bila dobro popunjena.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter