Osim kompozicija s albuma "From now on", objavljenog ovog ljeta, u INK-u ćemo izvesti premijerno i nešto od novog materijala na kojem trenutno radim, a koji će se naći na sljedećem albumu čiji je izlazak planiran iduće godine. Uz mene će na koncertu nastupiti gitarist Alen Spada, kontrabasist i basist Bojan Skočilić i bubnjar Marko Matošević. Kao gost pridružit će nam se i gitarist Boro Lukić te s nama izvesti jednu kompoziciju koju je snimio na albumu, a koja je ujedno njemu i posvećena. Riječ je o vrhunskim glazbenicima s kojima uživam svirati
Leon Brenko (Snimio Igor Zirojević)
Poznati pulski jazz klavijaturist Leon Brenko sa svojim kvartetom u ponedjeljak u 19.30 u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula održat će koncert koji je zamišljen kao predstavljanje pulskoj publici njegovog autorskog albuma "From now on", a kojeg je u ljeto prošle godine objavio u izdanju diskografske kuće Menart.
- Osim kompozicija s albuma, izvest ćemo prvi put premijerno i nešto od novog materijala na kojem trenutno radim, a koji će se naći na sljedećem albumu čiji je izlazak planiran iduće godine. Uz mene će na koncertu nastupiti gitarist Alen Spada, kontrabasist i basist Bojan Skočilić i bubnjar Marko Matošević. Kao gost pridružit će nam se i gitarist Boro Lukić te s nama izvesti jednu kompoziciju koju je snimio na albumu, a koja je ujedno njemu i posvećena. Riječ je o vrhunskim glazbenicima s kojima uživam svirati, najavljuje Brenko.
- Hoćete li se držati studijskih verzija svojih skladbi ili ćete si kao pravi jazzer dati oduška improvizaciji na licu mjesta?
- Jedino čega se držimo su teme i forme kompozicija, dok je unutar njih sve otvoreno i prepušteno improvizaciji. Naravno da su neke kompozicije takve da dopuštaju više slobode, a neke manje, no u svima solisti imaju odriješene ruke. Publika na našim koncertima bude iznenađena koliko ustvari pjesme zvuče drugačije u usporedbi s onima na albumu.
- Uspijete li nakon svih ovih godina uživati i prepustiti se dok svirate na koncertima ili pazite da nešto krivo ne odsvirate?
- Naravno da uživam na svakom koncertu. Stvar je kao i u svemu u dobroj pripremi. Mislim da u improviziranoj glazbi ne postoje "krivi tonovi" već samo dobar ili lošiji izbor tonova. Naravno da nešto ovisi i o trenutnoj inspiraciji i raspoloženju, no ako bend dobro svira onda se lako prepustiti. U takvim situacijama i ono što bi se inače možda smatralo "greškom" zna otvoriti sasvim neka druga vrata i učiniti izvedbu još boljom i uzbudljivijom. U tome je i čar ove glazbe.
- Kako je za sada primljen album "From now on"?
- Mislim da je jako dobro prihvaćen od publike, a popraćen je i vrlo dobrim recenzijama. Čujem samo pozitivne komentare, a i na koncertima publika uvijek odlično reagira.
- U kojem trenutku ste shvatili da je vrijeme za album autorskih skladbi?
- Duže vrijeme je postojala ideja o autorskom albumu, no moram priznati da nisam previše ozbiljno razmišljao o tome. Umjesto skladanju, više sam bio posvećen slušanju glazbe, sviranju i radu na sebi. No onda su u jednom trenutku počele izvirati melodije koje sam počeo bilježiti. Kako sam sve više obraćao pažnju i posvetio se tome, tako je dolazilo i više ideja, a ja sam počeo dobivati jasnu sliku o tome što želim. Nakon toga stvari su jednostavno krenule u pravom smjeru, od okupljanja izvrsnih glazbenika na albumu do suradnje s diskografskom kućom Menart. S druge strane, dugo sam svirao, aranžirao i snimao za druge izvođače, pa je došlo vrijeme i da napravim nešto svoje.
- Album u cjelini djeluje dosta vedro. Što vas je inspiriralo?
- Oduvijek sam volio kompozicije koje potiču pozitivno raspoloženje. Bilo da se radi o lijepim melodijama ili jednostavno samo o "grooveu", na takve stvari najviše reagiram. Valjda je prirodno da onda i moje kompozicije zvuče vedro. Inspirirati me može neki dobar koncert koji sam pogledao, album koji sam poslušao, drugi glazbenici koje volim slušati, od starih majstora do novih koje volim otkrivati.
- Ako se ne varam, mislim da jedino skladba "Childhood memories" djeluje melankolično. Je li takvo bilo vaše djetinjstvo?
- Nije, upravo suprotno. Ne bih rekao da je melankolična već možda više sjetna. Samim time što je balada vjerojatno automatski zvuči emotivnije. Nazvao sam je "Childhood memories" jer dok je slušam u meni budi neke lijepe uspomene iz djetinjstva.
- Razmišljate li ikada o sadržaju skladbe, odnosno, iako se radi o instrumentalima (svejedno autorskim ili obradama) pitate li se koja je priča neke pjesme?
- Ako govorimo o instrumentalnoj glazbi, uglavnom ne. Fokusiram se na glazbeni sadržaj, melodiju, harmoniju i ritam, to mi prvo zapne za uho. Međutim, mislim da svaka dobra kompozicija može slušatelja potaknuti da stvori neku svoju osobnu priču. Tako i kod mojih kompozicija najprije nastane glazba, a kasnije ovisno o tome što evocira u meni, dobije naslov. Naravno, ako određena kompozicija koja mi se sviđa ima znakoviti naslov ili iza nje stoji neka zanimljivost glede nastajanja, onda me dodatno zainteresira.
- Što je s programom "Circolo Jazz Premium" koji ste započeli u Circolu? Hoće li se to nastaviti?
- Volio bih da se taj program nastavi i razvija. Zajednica Talijana, koja se pokazali kao odličan partner, pokazala je interes te ćemo uskoro dogovoriti i neke konkretne korake. Ideje su već tu, no za sada ne bih otkrivao ništa dok ne definiramo program.