(Ilustracija)
Službena predizborna kampanja još nije počela, no neslužbena traje već dosta dugo. Terene i skupove s građanima koji su nekada obilježavali predizborno vrijeme zamijenila je bitka lajkovima na društvenim mrežama, donosi HRT.
U fokusu - mladi. Istražili smo što na do sada objavljeno kažu mladi, a što struka.
Pregledi, lajkovi i komentari na društvenim mrežama - broje se u milijunima. Brojevi su to koje ni najbolje TV sučeljavanje ne donosi kandidatima, pa nije ni čudno što se umjesto olovaka, upaljača ili zastavica dijele slike i videosnimke.
- Vi više ne morate koristi klasične metode istraživanja i anketnih kuća, već jednostavno pustite nekakve ankete, istraživanja, razne varijante oglasa i vidite što najviše prolazi i te poruke onda počnete komunicirati s ljudima, na TV-u, na terenu, na jumbo plakatima, rekao je direktor tvrtke Atomski marketing Marijan Palić za HRT.
- To sve vodi samo trivijalizaciji, je li to banalizacija političkog sadržaja i vodi li to ka neinformiranim građanima koji će donijeti i neinformiranu odluku, samo zato što im je neko bio "cool" na TikToku ili Instagramu, naravno to je predmet rasprave, poručila je doc. dr. sc. Milica Vučković, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu.
Sadržaj je, dakle, ključ, kažu stručnjaci, a ideja je da se ciljana skupina zainteresira kako bi se više informirala o kandidatu i programu.
- Ta videa koji imaju samo politički sadržaj i koja govore samo o političkim temama često imaju puno manji angažman nego oni koji sadržavaju i humor, ali kako sam rekla, bitna je ta neka kombinacija, to je onda dobitna kombinacija, ako uspijete uklopiti jedno i drugo - dobar konkretan politički sadržaj, ali ga upakirati u zabavni format, dodala je Vučković.
Ključno je i da ne "iskačete iz paštete" jer i to vas može skupo stajati.
- Jednostavno vam se to nekada može obiti o glavu ako ste previše prisutni kao političar ili brend, onda vam se može dogoditi da se ljudi jednostavno maknu od vas, ne žele vas više uopće vidjeti, naglasio je Palić.
A što o svemu do sada viđenom na Instagramu i TikToku kaže ciljana skupina - mladi?
- Dosta amaterski iskreno, izgledaju kao da se ne znaju povezati s mlađom generacijom i kao da to radi skupina starijih ljudi, istaknula je studentica FPZG-a Antea.
- Meni je to smiješno, onako za zezati se i njih općenito zezati, ali rijetko koji političar ima baš kvalitetan sadržaj, rekla je studentica FPZG-a Anja.
- Nisi ništa vidio na TikToku ili Instagramu?
- Možda jesam, ali sad u trenutku dok vam govorim ne mogu se prisjetiti, poručio je student FPZG-a Niko.
- Znači, toliko su zanimljivi?
- Da, možete pretpostaviti, na sučeljavanju se više vidi nego na društvenim mrežama, dodao je.
Komu će presuditi sučeljavanje, a komu broj lajkova - znat ćemo 18. svibnja.
Cijeli prilog dostupan je ovdje.