Nautički turizam jedan je od najkonkurentnijih hrvatskih turističkih proizvoda, koji u aktualnoj situaciji pandemije korona virusa postaje sve traženiji. Nautika je ujedno i važan dio naše glavne pozivne kampanje „Trust me, I've been there“, koju provodimo na dvanaest emitivnih tržišta, kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić
Jedna crna i jedna bijela ljepotica plijenile su tijekom jučerašnjeg jutra pozornost onih koji su se iz bilo kojeg razloga zatekli u blizini Riječkog gata. Četrdesetmetarska superjahta Club M i nekoliko metara dulja Juna Too ploveći akvatorijem Sjevernog Jadrana nakratko su uplovile i do "podnožja Arene", te tako privezane uz pulsku Rivu poslužile kao još jedan od onih znakova koji nepogrješivo ukazuju na to da je ljeto pred vratima.
- Nautički turizam jedan je od najkonkurentnijih hrvatskih turističkih proizvoda, koji u aktualnoj situaciji pandemije korona virusa postaje sve traženiji. Nautika je ujedno i važan dio naše glavne pozivne kampanje „Trust me, I've been there“, koju provodimo na dvanaest emitivnih tržišta. Nautički gosti tijekom boravka na svojim plovilima uživaju apsolutnu sigurnost i privatnost te vjerujem da je i kampanja „Safe Stay in Croatia“ dodatna garancija da smo dobro pripremljena i sigurna nautička destinacija, kazao je nedavno najavljujući novu turističku sezonu direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
A upravo činjenica da se radi o jednom od najsigurnijih načina provođenja odmora, te da se radi o zaljubljenicima u more i valove koji svoje odmore najčešće koriste da bi na kraće vrijeme pobjegli od civilizacije i u društvu obitelji ili prijatelja svojim brodicama tragali za pustim i mirnim uvalama, maksimalno je prošlog ljeta iskorištena za promociju i pozicioniranje hrvatskog Jadrana na svjetskoj mapi nautičkog turizma.
- Ne vjerujem da će nam se ikad više ponoviti onakva sezona kakvu smo imali lani. To ljeto bilo je specifično, a mi smo bili toliko hrabri da smo se otvorili i to se nevjerojatno isplatilo. Ponukani našim iskustvom ove je godine i puno drugih zemalja, poput primjerice Grčke, na sličan način reagiralo i otvorilo se jako rano, tako da ovog ljeta ipak imamo ozbiljnu konkurenciju u ostalim zemljama, ali i dalje je sezona odlična, kaže nam kapetan Andrija Šimić, vlasnik Pomorske agencije Simmor komentirajući ulazak u ovogodišnju nautičku sezonu. Dodaje da se ovoga proljeća o samoj epidemiji zna daleko više nego što se znalo prije godinu dana, no i da se upravo zbog toga, lanjska reakcija u ovom segmentu domaćeg turizma, pokazala pogođenom "jedan kroz jedan".
Prisjetimo se da su među jahtama koje su prošlog ljeta plovile našim morem bile i ona osnivača Microsofta i jednog od najbogatijih ljudi na svijetu Billa Gatesa, zatim američkog multimilijardera Sheldona Adelsona koji je svojom luksuznom jahtom Queen Miri posjetio Pulu, a Jadranom je plovila i jedna od najbogatijih Ruskinja i najpoznatijih svjetskih influencerica Miroslava Duma, te Roman Abramovič čija je 165 metara duga i oko 1,2 milijarde dolara vrijedna jahta Eclipse plijenila pozornost mnogih u dubrovačkom akvatoriju.
Foto uspomene s odmora u Hrvatskoj sa svojim obožavateljima podijelili britanska pop glazbenica Lily Allen, legendarni njemački nogometni reprezentativac Lothar Matthäus koji je ljetovao u Rovinju, vratar Bayerna i njemačke reprezentacije Manuel Neuer, legendarni glazbenici Rod Stewart i Lionel Richie, te mnogi drugi VIP gosti.
- Uvjeren sam da se radilo o izvrsnoj reklami i da će nam djelomično i zbog nje i ova godina biti fantastična. Samo, ponavljam, ove godine moramo računati na to da imamo ozbiljnu konkurenciju u drugim zemljama, kaže Šimić. Početak sezone, dodaje, obilježile su privatne jahte sa svojim vlasnicima i njihovim obiteljima, dok se čarteraši očekuju nešto kasnije.
- Čarter sezona uvijek ovisi o nekom velikom sportskom natjecanju, a ove godine su i Europsko nogometno prvenstvo i Olimpijske igre. Prema iskustvima iz prethodnih godina s čarterima bi sad tijekom šestog mjeseca trebali krenuti lagano, a onda predviđam da bi trebali imati ludo razdoblje od srpnja do rujna, zaključuje Andrija Šimić.
Dobroj sezoni u nautičkom turizmu nada se i prvi čovjek Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević.
- Nautički turizam je lani najmanje osjetio posljedice pandemije i imao najmanji pad brojki u odnosu na sve ostale segmente turizma. Uz to, nautičari su vrlo poželjni gosti i po pitanju potrošnje, te nas posebno veseli kad se veći brodovi, poput ova dva, počnu pojavljivati u istarskom akvatoriju. To je znak da nas i ti gosti doživljavaju ne samo atraktivnom, već i sigurnom destinacijom koju vrijedi posjetiti i provesti u njoj svoj godišnji odmor. Vjerujem da ćemo takve slike često imati prilike gledati narednih mjeseci, te da će se pozitivan trend nastaviti i održati do kraja ljeta, poručio je Ivošević.