Jedva čekam Rotterdam, sve je spremno, još radimo samo na nekim detaljima. Nastup će biti zanimljiv, dobio je upgrade na verziju koju smo imali na Dori. Pripreme teku bez komplikacija jer je cijeli tim angažiran oko svakog detalja
Hrvatsku će u svibnju ove godine na Eurosongu u Rotterdamu predstavljati mlada i simpatična Albina Grčić koja je na Dori trijumfirala pjesmom "Tick Tock", no za njenu uspješnu plesnu izvedbu zaslužna je i Puljanka Helena Janjušević koja je pripremila koreografiju. Helena Janjušević je dobro poznata plesačica i koreografkinja, voditeljica plesnih radionica te magistrica kineziologije koja je diplomu stekla na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu. Njene plesačke sposobnosti poznate su iz televizijskih showova kao što su Ples sa zvijezdama i Tvoje lice zvuči poznato, ali i iz spotova kao što "Tango" grupe Vatra, no bila je i na turneji sa Severinom, surađivala s Indirom, Frankom Batelić, Danijelom Martinović, Petrom Grašom, Lanom Jurčević, grupom Connect...
Iza svih tih vrhunskih koreografija i elegantnih pokreta koji su često praćeni Heleninim osmijehom zapravo stoji mnogo truda. Kako je cura iz Pule koja je prve plesne korake napravila u studiju Zaro došla do nekih od najgledanijih televizijskih emisija i kreirala koreografiju koja će, vjerujemo, impresionirati i gledateljice i gledatelje Eurosonga iz cijelog svijeta, ispričala nam je u intervjuu.
- Kako je došlo do suradnje s Albinom i na koji način ste kreirali koreografiju, što vas je inspiriralo?
- Suradnju smo dogovorili putem telefona, nazvala me i upitala jesam li zainteresirana, uzevši u obzir da sam privatno njen veliki fan još od "The Voicea" u kojem je došla do finala, nisam se nećkala već sam objeručke prihvatila poziv. Pjesma mi se svidjela na prvu, što mi je olakšalo koreografiranje te je inspiracija samo tekla. Branimir Mihaljević, Max Cinnamon i Tihana Buklijaš Bakić napisali su pjesmu, te sam već nakon prvog slušanja znala da želim posebno naglasiti hrvatski dio teksta. Pripreme i treninzi su prolazili glatko jer u timu imam sjajne plesače Luciana, Marka, Stjepana i Devina koji su uz puno truda stvarali ugodnu atmosferu za rad. Albina je davala sve od sebe na svakoj probi, osim što je odlična kao pjevačica, talentirana je i za ples.
- Hoćete li koreografiju s Dore izvesti i u Rotterdamu ili planirate nešto promijeniti?
- Jedva čekam Rotterdam, sve je spremno, još radimo na nekim detaljima. Nastup će biti zanimljiv, dobio je upgrade na verziju koju smo imali na Dori. Pripreme teku bez komplikacija jer je cijeli tim angažiran oko svakog detalja te međusobno komuniciramo i donosimo zaključke. Beauty tim čine Zvonimir Franić i Karlo Rusan, za styling je zadužen Stefan Orlić dok cijelu organizaciju vode Aleksandra Adamović i Branimir. Imamo i bitno pojačanje u timu, a to su Marvin Dietmann i Dan Shipton koji već godinama rade na Euroviziji te je neizmjerno zadovoljstvo surađivati s njima. Najbitnija karika u svemu je naravno Albina, koja ima nevjerojatan glas i divna je u svakom smislu. Zainteresirana je za svaki segment, trenira, vježba i jedva čekam da ju svi gledamo na Eurosongu. Presretna sam što sam dio ovog tima i nadam se da će Vam se svidjeti koreografija koju sam osmislila.
- Koliko je teško ili lako prenijeti tu energiju pjesme u energiju plesa?
- Prilikom stvaranja koreografija za nastupe ili spotove bitno je dočarati cijelu priču koju bih voljela da izvođači i plesači prenesu. Koristim puno metafora, zvučnih i slikovnih prikaza za dočaravanje energije koju želim dobiti, isto tako sama izvedba treba biti prilagođena samom izvođaču kako bi se istaknule njegove najbolje karakteristike i mogućnosti. Primjerice, za "Tick Tock" nastup, znala sam da želim od Albine dobiti snagu, senzualnost i zaigranost dok je misao vodilja za plesače u spotu "Mi" Dine Merlina bila pleme i snaga koju može stvoriti skladna sredina. U projektima s Dinom Merlinom imala sam prilike surađivati s nevjerojatnom umjetnicom i redateljicom Kuklom s kojom sam zaista kliknula, pobudila je u meni novi val strasti prema kreiranju.
Svakoj koreografiji volim dati značenje, imalo ono dublje značenje ili samo smjernice osjećaja kojeg želim pobuditi u ljudima, jer su plesači ujedno i pokretači priče. Prilikom koreografiranja razmišljam i o kamerama, svjetlima i cijeloj slici koju bih voljela prikazati. Obožavam cijeli taj proces, zaista sam tisuću posto involvirana bez ikakvih smetnji.
- Zašto je ples važan za jedan ovakav nastup, što on daje cjelokupnoj izvedbi?
- Svaka komponenta u nastupu je bitna. Video projekcije, svjetla, način snimanja, kostimi, make up, frizure i koreografija međusobno moraju biti usklađeni. Svi navedeni segmenti su puzzle koje se međusobno moraju uklopiti kako bi dobili najbolji mogući završni produkt. Općenito profesionalni plesači i ples pridonose bilo kojoj izvedbi - zamislite samo J.Lo koja nastupa sama uz energične pjesme na Superbowlu iz 2020.?! Kolikogod ona imala karizme, glasa i plesnog znanja, plesači dodaju puno dinamike, energije i zanimljivih vizuala u oku promatrača, publike...
- Imate li uzore među domaćim i/ili svjetskim plesačima?
- Svi moji kolege su mi inspiracija i uzori, u svakom projektu učim i nadograđujem znanje. Uostalom, Pula kao takva ima puno renomiranih plesnih imena, bilo u kazalištu, komercijalnom svijetu ili u ulozi kvalitetnih trenera.
- Kako je to biti dio showa kao što je Tvoje lice zvuči poznato ili Ples sa zvijezdama?
- Kao mala sanjala sam kako nastupam na televiziji stoga su mi projekti kao što su Tvoje lice zvuči poznato ili Ples sa zvijezdama omogućili ostvarenje ciljeva. Od Igora Barberića koji vodi plesnu trupu na tim projektima sam naučila puno više nego kako biti profesionalan plesač u komercijalnom svijetu. U Plesu sa zvijezdama sam nastupala s Damirom Kedžom, što je bilo nevjerojatno i nezaboravno iskustvo, uz puno smijeha, znoja, pokoja suza jer je sve jako intenzivno. Damir i ja se sa zadovoljstvom sjetimo tog perioda i zaista ga volim kao umjetnika i osobu, neizmjerno je talentiran, zabavan i pametan.
- Što je najbitnije za jednu plesačicu odnosno plesača u ovakvom showu?
- Bitno je da plesno može izvesti više plesnih stilova, kao i da je i glumački osviještena, odnosno da je na razini ekspresija lica. Uz to, bitan faktor je timska igra i razumijevanje, jer snimanja traju po cijele dane, na kraju svakog projekta imaš novu malu familiju koju ćeš pamtiti zauvijek.
- Kada plešete, bilo da se radi o nekom TV showu ili o nekom spotu, imate li vremena za uživanje u tome što radite ili je ipak na prvom mjestu briga kako će ta točka ispasti?
- Uživam većinu vremena, priznajem da malo gubim živce oko papirologije i administracije, ali cijeli proces stvaranja do same realizacije projekta me ispunjava i guštam maksimalno. Sretna sam što se bavim ovim poslom kojeg sanjam cijeli život. Zahvalno i smireno ulazim u svaki projekt bio on u ulozi koreografkinje ili plesačice.
- U spotovima i nastupima uvijek djelujete nasmiješeno, puni energije i samopouzdanja, no koliko truda zapravo stoji iza jednog takvog osmijeha?
- Puno truda, želje, ljubavi i ustrajnosti. Volim biti ispred i iza kamere, plesačica ili koreografkinja, osmijeh je uvijek jednako vedar. Dok sam na sceni pojavljuje se nepobjediva Hele, kojoj je to apsolutno najdraže mjesto u tom trenutku, oko sebe ne čujem ništa osim glazbe.
- Što vam je bilo najteže dok ste se formirali kao plesačica? Jeste li ikada naišli na neku prepreku za koju ste mislili da je nećete moći savladati?
- Bilo je prepreka ali sam pronalazila rješenja, pomalo i strpljivo trenirala, studirala i radila kao trener i plesač. Studiranje je potrajalo godinu dana dulje jer sam paralelno radila na plesnoj karijeri, a nisam imala povlastice koje ostali sportaši imaju u obliku veće količine izostanaka s predavanja ili ispita, dogovora oko polaganja ispita itd. Ne bih apsolutno ništa promijenila, jer sam odredila prioritete i znala sam da moram biti strpljiva i ustrajna u svemu čime se bavim. Diploma je tu, i ples je tu - ja zadovoljna. Roditelji i prijatelji su mi uvijek bili podrška, najbolji su.
- Mnogima je ples zabava. Vama je međutim ples posao. Kako se onda vi zabavljate?
- Hahhaha, ovo je super pitanje. Ovo me zabavilo! Volim putovanja, opuštenu vibru, dobro društvo i more. Kajtam kad stignem, što je premalo, čitam knjige, sviram klavir i smišljam nove materijale i istražujem teme koje me inspiriraju.
- Kako je to kada ste u Puli? Prepoznaju li vas ljudi na ulici?
- Pula je mali grad i međusobno se poznajemo, nisam primijetila nešto drugačije. Eventualno mi mladi pulski plesači znaju prići. Kada sam u Puli idem na more i u prirodu.
Počela sam voditi plesne satove u studiju Zaro, gdje sam i odrasla pod vodstvom jedinstvene Slavice Šenk, no obzirom na trenutnu situaciju i restrikcije, sve je nažalost stopirano. Svako ljeto moja prijateljica, Puležanka i plesačica Ilona Cvitić Kanceljak i ja organiziramo BASEbox plesne radionice koje također čekaju bolji period. Pulu jako volim, tu mi je familija.