Filip Zoričić i Branislav Bojanić (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)
Novi režim i cijene parkinga čelnici Grada Pule pojasnili su danas na konferenciji za novinare, na kojoj su naglasak stavili na rasterećenje centra od automobila.
Prvo, uvedena su "holders only" parkirališta, samo za stanare. Kažu da će na taj način zaštiti stanare stare gradske jezgre.
- Svi gradovi koje gledamo kao uzor štite svoje stanare ispred svih ostalih, neovisno radi li se o Oslu, Beču, Kopenhagenu ili turističkim gradovima u Italiji. Stanari su ispred svih i stanarima centra grada izaći ćemo u susret kako god budemo mogli. Budući da su sličan model tražili i predstavnici Mjesnog odbora Arena, pokaže li se dobrim, nakon turističke sezone idemo sa sličnim modelom i izvan starog grada. Svaka promjena ponekad znači i nezadovoljstvo jednog dijela građana. Razumijemo ih, zato smo osigurali alternativna rješenja, pratit ćemo situaciju i na koncu dopunjavati i korigirati odluku ukoliko se ne pokaže dovoljno učinkovitom, rekao je gradonačelnik Filip Zoričić.
Rečeno je da ugovor o korištenju dva parkirališna mjesta (po kućanstvu) u starogradskoj jezgri mogu sklopiti isključivo stanari, odnosno fizičke osobe koje imaju prebivalište unutar područja pete (plave) zone kojoj navedena parkirališta pripadaju te imaju osobno vozilo u vlasništvu ili leasingu, što se dokazuje važećom osobnom iskaznicom i važećom prometnom dozvolom.
- Svakodnevno smo svjedoci da se na tim parkiralištima stvaraju velike gužve i zastoji i upravo to želimo spriječiti novom organizacijom parkiranja, a s druge strane moramo zaštititi starogradsku jezgru i stanovnike koji svakodnevno traže parking, dodao je gradonačelnik Zoričić.
Podršku Zoričiću u zaštiti stanara stare gradske jezgre na konferenciji za novinare iskazali su zamjenik predsjednika Mjesnog odbora Stari Grad Davor Šerović i desetak stanara tog područja. Oni su aplaudirali kada je Zoričić najavio da od danas u starom gradu mogu parkirati samo stanari.
Na svojim osobnim primjerima ukazivali su novinarima kako je dosadašnji model bio neodrživ jer su se znali i više od sat vremena vrtjeti u centru grada u potrazi za slobodnim parkirnim mjestom te da im je bila muka svaki put kada su se vraćali doma s plaže ili posla jer slobodnih parkinga nije bilo, iako su plaćali godišnje karte za parking.
Naglašeno je da i dalje građanima i turistima u centru grada stoji na raspolaganju 100-injak parkirališnih mjesta u Flaciusovoj, Anticovoj i Carrarinoj. Dakako, nije naglašeno da je sat parkinga u te tri ulice poskupio sa 4 na 15 kuna.
Direktor Pula Parkinga Branislav Bojanić najavio je da će narednih dana staviti u funkciju za naplatu i četvrtu (zelenu) zonu naplate, a koja jedina do sada nije bila u sustavu Pula Parkinga. Pozvao je sve stanare područja obuhvaćenih naplatom parkinga da sklope ugovore o godišnjoj pretplati koja košta 600 kuna (osim za petu zonu gdje je 1.200 kuna). Rekao je da će nekoliko dana trajati faza prilagodbe, a nakon toga će krenuti s kažnjavanjem. Smatra da će ubuduće stanari imati više slobodnih mjesta pred svojim kućama i zgradama jer očekuje da će više cijene parkinga promijeniti navike turista i ostalih koji dolaze u centar grada te parkiraju ispred zgrada stanara koji onda nemaju gdje ostavljati automobile ako otiđu na posao, plažu, kod doktora…
Nova organizacija naplate na snazi će biti tijekom ljetnog razdoblja naplate od 1. svibnja do 30. rujna, dakle pet mjeseci. Zimsko vrijeme naplate podrazumijeva duži period u trajanju od sedam mjeseci, od 1. listopada do 30. travnja.