Neven LAZAREVIĆ
Prometne nesreće u Rakovčevoj i Zagrebačkoj ulici u Puli jedan su od negativnih fenomena ovog grada. I u crnim kronikama ove se ulice najčešće spominju u vijestima o prometnim nesrećama, a i sami građani međusobno komentiraju da se na tim lokacijama gotovo svaki drugi dan dogodi barem jedna nesreća. U najvećem broju slučaja lako je utvrditi uzrok nesreće, no postoje i oni rijetki slučajevi kada policija ipak traži pomoć očevidaca da bi bez imalo sumnje utvrdila što se zapravo dogodilo u trenutku nesreće.
Takav apel policija je uputila građanima i nakon nedavnog sudara na križanju Rakovčeve i Zagrebačke 10. travnja ove godine, a njihov je poziv očevicima nagnao neke građane da nam se požale na neobične situacije u kojima su se, tvrde, oni sami zatekli u prometu.
Čudne situacije
- Prije godinu i pol dana na tom istom raskršću, "kod Reke", u ranim jutarnjim satima i sami smo doživjeli sudar. Vozio sam suprugu na posao i kada smo stigli na raskršće, nama je na semaforima bilo crveno. Kada se upalilo zeleno svjetlo, krenuli smo i odjednom smo doživjeli šok. U nas se bočno, i to dosta žestoko, zabila jedna vozačica. Čim je izašla iz automobila vidjelo se koliko je u šoku i neprestano je govorila da je i njoj na semaforu, u isto vrijeme kada i nama, bilo zeleno svjetlo. Policija je i tada tražila očevice nesreće, ali kako je to bilo rano ujutro, nije baš bilo puno prometa u gradu i nitko se nije javio. Završili smo i na prekršajnom sudu, a budući da smo i mi i ona tvrdili da smo krenuli na zeleno, nije bilo druge nego da prekršajni sudac odbaci optužbe, a mi smo razmijenili podatke za nadoknadu štete. Tek nakon toga sam počeo malo više s prijateljima razgovarati o takvim događajima sa semaforima i doznao da se vozači u našem gradu nađu svako toliko u vrlo čudnim situacijama, ispričao nam je I. M. iz Pule.
Drugi čitatelj, pak, tvrdi da je pred samo koji mjesec na raskršću sa semaforima u Radićevoj gotovo došlo do lančanog sudara, i ovaj put zbog "štucavog" semafora. Naime, on je s vozilom stajao u kolničkoj traci u Kranjčevićevoj ulici i čekao da se na semaforu upali zeleno svjetlo da skrene uzbrdo u Radićevu. Za to vrijeme automobilima koji su prometovali Radićevom bilo je zeleno svjetlo. Kada je na njihovoj strani semafor zaustavio promet, na semaforu u Kranjčevićevoj se svjetlo iz crvenog prebacilo na žuto i vozač je već lagano krenuo naprijed, no tada je opet morao naglo zakočiti, a time i automobili iza njega, jer se, tvrdi on, zeleno svjetlo uopće nije upalilo, već je opet došlo crveno, dok su automobili iz Radićeve ponovo imali zeleno svjetlo.
Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, jedinice lokalne i regionalne samouprave uređuju promet na svom području, pa tako i sustav tehničkog uređenja prometa, uz prethodnu suglasnost MUP-a. Mnogi građani smatraju pod logično da su promet i rad semafora u nadležnosti policije, pa su oni prvi koje nazovu kada negdje postoji problem sa semaforima. Kako su nam rekli iz PU Istarske, policija je do sada u nekoliko navrata zaprimala informacije građana o problemima u radu pojedinih semafora, pogotovo za vrijeme loših meteoroloških prilika.
Javljajte kvarove
- U svim smo slučajevima obavili nadzor na spornim lokacijama, a o utvrđenim nedostacima smo obavijestili pravnu ili fizičku osobu nadležnu za održavanje ceste ili nadležno tijelo vlasnika ili upravitelja ceste radi otklanjanja nedostataka. Također, ukoliko policijski službenici prilikom obavljanja svojih redovnih zadaća uoče određene probleme ili ugrožavanja sigurnosti, o tome žurno izvješćuju nadležno tijelo, poručuju iz PU Istarske.