Miletić predaje Zoričiću izvješće o financijama i projektima (snimio M. MIJOŠEK)
U brojnim sredinama širom Hrvatske u kojima su na nedjeljnim izborima građani izabrali nove načelnike i gradonačelnike danas je započela primopredaja vlasti.
Prvi susret s naslijeđenom kadrovskom infrastrukturom i financijama jedinice lokalne samouprave skrivao je i prvo neugodno iznenađenje za mnoge od novoizabranih čelnika.
Tako je novi zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u svom prvom istupu pred novinarima nakon stupanja na dužnost kazao kako je stanje zagrebačkih financija "gore nego što je očekivao", a i u mnogim drugim sredinama loše upravljanje i aktualna korona kriza rezultirali su propuhom u gradskim blagajnama. Primjerice, u Rijeci su gradske financije bile jedna od glavnih tema, i nezavisni kandidat Davor Štimac spominjao je čak oko 700 milijuna kuna duga Grada Rijeke i gradskih tvrtki, dok je SDP-ov Marko Filipović, koji je na koncu i pobijedio, tvrdio da je ta brojka mnogo manja, ali nije negirao da dugovi postoje.
Što se najvećeg istarskog grada Pule tiče, novi gradonačelnik Filip Zoričić prilikom primopredaje dužnosti od dosadašnjeg gradonačelnika Borisa Miletića dobio je opsežan izvještaj o stanju, kojeg će narednih dana svakako temeljito proučiti sa svojim suradnicima kako bi mogao nastaviti tamo gdje je dojučerašnja Miletićeva administracija stala.
Radi se o informacijama o započetim projektima, informacijama o planiranim projektima, financijskom stanju Grada, izvještaju lokalnog koordinatora za strateško planiranje, izvještaju o broju zaposlenih, kao i prikazu poslovanja trgovačkih društava i ustanova čiji je vlasnik ili suvlasnik, odnosno osnivač, Grad Pula.
Nekoliko najvažnijih brojki Miletić je iznio tijekom same primopredaje, a one govore da je Filip Zoričić preuzeo upravljanje gradom koji na računima ima nešto više od 47 milijuna kuna, dok se još 117,77 milijuna kuna nalaze na računima gradskih trgovačkih društava i ustanova, što ukupno iznosi 164,78 milijuna plusa.
Uz informaciju o likvidnosti novog gradonačelnika svakako će zanimati i naslijeđena kadrovska infrastruktura, a ona je na dan primopredaje iznosila 1.495 zaposlenih u čitavom sustavu od čega su 179 djelatnika zaposleni u tijelima gradske uprave, dok je ostalih 1.316 zaposleno u gradskim trgovačkim društvima i ustanovama.