"Uber je u Hrvatskoj prisutan gotovo tri godine i svi podaci nam pokazuju da značajno doprinosi hrvatskom turizmu. Sada će lokalno stanovništvo i turisti koji dođu u Istru moći koristiti naše usluge", izjavio je generalni direktor Ubera za jugoistočnu Europu Davor Tremac.
Ideja iz Pariza
Zbog poteškoća koje su imali u Parizu s pronalaženjem slobodnog taksija, kalifornijski dvojac Garrett Camp i Travis Kalanick dobio je ideju, te 2009. krenuo razvijati start up projekt koji se u kratkom vremenu poput šumskog požara proširio čitavim svijetom, te izrastao u kompaniju koja danas vrijedi više od 72 milijarde dolara.
S ponudom usluge su krenuli iz San Francisca u srpnju 2010., a s međunarodnim širenjem u Parizu u prosincu 2011. U Kanadu su ušli u ožujku 2012. godine, a na tržište Velike Britanije u lipnju 2012. godine. Kompanija se nastavila širiti tako da je Uber trenutno prisutan u 60 zemalja i više od 400 gradova.
Ideja i osnovna svrha aplikacije Uber je jednostavna. Program koji je moguće instalirati na svakom pametnom telefonu dozvoljava korisniku da naruči prijevoz koji ne mora nužno biti standardna vožnja taksijem. Nakon što aplikacija zaprimi zahtjev i locira vaš položaj, poziv se prosljeđuje najbližem Uber registriranom vozaču, čije kretanje prema vama možete pratiti na ekranu telefona. Kad stignete na željeno odredište, s vašeg bankovnog računa skida se iznos novca koji trebate platiti, od čega Uber uzima svoj dio, a ostatak se prosljeđuje vozaču. ( Piše MILAN PAVLOVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU