(N. LAZAREVIĆ)
"Nažalost, danas imamo puno manje informacija i nade nego što smo imali kad smo krenuli u štrajk", kaže predsjednik Jadranskog sindikata Boris Cerovac. "Pri ulasku u štrajk vjerovali smo da će do kraja tjedna plaća biti isplaćena, međutim to se toliko zakompliciralo da danas jednostavno ne vidimo izlaz. Odavno je jasno da Uprava više nema snage da ovaj problem riješi, tako da nam je ostalo jedino da pokušamo naći rješenje u Vladi, a naravno da tu, u mjeri u kojoj mogu pripomoći, reakciju očekujemo i od Grada Pule i Istarske županije. Vjerujem da i oni imaju utjecaja na Vladu", kaže Cerovac.
- Očekivala se i najavljivala pomoć Vlade RH, no ona je zasad izostala. Je li vas taj zaokret iznenadio?
- Naravno da nas je to sve neugodno iznenadilo jer još do prije nekoliko dana s te adrese su stizala uvjeravanja da su spremni prihvatiti Program restrukturiranja i pomoći u pronalasku modela i kredita koji bi omogućio isplatu plaća i nastavak proizvodnje do ulaska u restrukturiranje. S obzirom da je bilo jasno da će s pomicanjem roka ulaska u restrukturiranje nastati problem likvidnosti, Uprava je još prije puno vremena započela pregovore s Vladom o modelu za premošćivanje te situacije, a da će konkretan model pomoći biti pronađen, sindikatima je u srpnju obećao ministar gospodarstva Darko Horvat. No to se nije dogodilo i silno smo iznenađeni činjenicom da smo usprkos obećanjima ostavljeni na cjedilu. Ne znamo više na čemu smo i upravo zbog toga smo donijeli odluku o odlasku u Zagreb. Eventualno gašenje brodogradnje i Uljanika neće biti samo problem za Istru i Pulu, već i za punjenje proračuna RH.
Prodali nam dugove
- Kad je Uljanik u pitanju, koliko je ljudi od izbijanja ove krize u siječnju napustilo tvrtku i potražilo egzistenciju negdje drugdje?
-Prema mojim saznanjima samo u ovoj godini tvrtku je napustilo dvjestotinjak radnika, što je na 2.800 radnika velika brojka. Sličan broj radnika napustio je i riječki 3. maj, a radi se i u jednom i u drugom brodogradilištu o stručnoj radnoj snazi. Ne odlaze oni koji su praktički višak, nego oni koji su neophodno potrebni za odvijanje proizvodnje, a uz ovakvu situaciju najava tih odlazaka je sve veća. To će nama u budućnosti, kad i prođe program restrukturiranja, stvoriti ogroman problem i naći ćemo se u situaciji da ćemo možda i imati narudžbi, ali u Uljaniku neće imati tko izgraditi brod. (M. P.)