KAKO NA POSAO ILI DO LIJEČNIKA?

ŠTINJANCI ŽELE ČEŠĆI AUTOBUSNI GRADSKI PRIJEVOZ "Do puste Verudele autobusi voze svakih 20 minuta, a do prigradskih naselja s pauzama od po nekoliko sati ili samo prijepodne"

| Autor: Borka PETROVIĆ
snimio N. LAZAREVIĆ

snimio N. LAZAREVIĆ


Posebno me ljuti što uredno plaćam mjesečnu kartu, no iako je njena cijena puna, do radnog mjesta u Štinjanu, koji je dio Pule kao i svi ostali kvartovi, imam tri puta manje polazaka nego inače. Primjerice, prije sam do posla imala čak 25 mogućih polazaka, a sada samo osam!

- Ne znam što ću ako autobusi uskoro ne počnu normalno voziti. Muku mučim kako svaki dan doći sa Stoje do radnog mjesta u trgovini u Štinjanu. Ako radim od 7 do 14 sata, moram za nazad čekati autobus koji polazi u 15.30 sati, dakle čak sat i pol vremena, a kada radim popodne, do 20 sati, uopće se ne mogu vratiti kući jer zadnji autobus iz Štinjana prema gradu polazi u 19.30 sati. Stalno gnjavim kćer da me odveze ili pokupi jer autobusa naprosto nema, ogorčena je trgovkinja kojoj nikako ne odgovara subotnji vozni red autobusa.

Ista cijena za manje polazaka

- Posebno me ljuti što uredno plaćam mjesečnu kartu, no iako je njena cijena puna, do radnog mjesta u Štinjanu, koji je dio Pule kao i svi ostali kvartovi, imam tri puta manje polazaka nego inače. Primjerice, prije sam do posla imala čak 25 mogućih polazaka, a sada samo osam! Tako između 15.30 i 19.30 sati nema niti jednog autobusa, dok s druge strane do Stoje ili puste Verudele, na koje bi se i moglo pješke, bus i dalje vozi svakih 20 minuta. Pa gdje je tu logika, pita se naša sugovornica.

U raspravu koju vodimo u lokalnom dućanu uključuju se odmah i ostali kupci kojima smeta što je Štinjan i ovog puta zakinut. Nemaju, vele nam, kako otići doktoru, na fizikalne terapije koje su počele, ne mogu do posla, tržnice…

- Ne tražimo neko čudo, ali da se do Štinjana vozi barem svakih sat vremena, naprosto nije normalno da u rasporedu postoje rupe od po nekoliko sati. Ljudi stoga, ako žele u grad ili kući bez da satima čekaju, moraju zvati taksi pa je jasno da putnika ima sve manje i da je sve to jedan začarani krug. Ovakav kakav jest trenutno javni prijevoz nema uopće smisla, jasna je jedna Štinjanka.

Gužve pa nema ni fizičke distance

Stariji se Štinjanci pak, poput redovitog putnika Bruna Dorića, ljute što rjeđe vožnje rezultiraju time da se na pojedinom polasku skupi jako velik broj putnika pa se mjera fizičke distance u autobusima nitko ne može držati. Neki dan, veli nam, autobus je bio toliko pun da nije imao niti gdje sjesti. Do grada mora ići autobusom, jer živi sam, i ovako rijetke vožnje nikako mu ne odgovaraju, priznaje nam.

Kako je vidljivo na novim voznim redovima do nekih drugih prigradskih naselje vožnje su još i rjeđe nego do Štinjana; primjerice do Jadreški ili Valdebeka nakon podne uopće nema autobusa, a iz Monte Šerpa radnim danom do grada voze samo dva autobusa - u 7.30 i 12.50 sati.

Optimalne mjere za stabilizaciju poslovanja

S obzirom da su gotovo sve mjere predostrožnosti ukinute upitali smo Grad Puli i Pulapromet kada se misle vratiti na uobičajeni raspored vožnji. Iz Grada Pule napominju da su oni jedni od osnivača Pulaprometa te se uvijek vode mišlju da sve javne usluge koje pružaju komunalna društva trebaju biti na dobrobit svih građana Pule.

- U suradnji s trgovačkim društvima kontinuirano nastojimo osluškivati potrebe naših sugrađana te ih unaprjeđivati u skladu s aktualnim trendovima. Činjenica je da je epidemija, zbog raznih ograničenja u odvijanju redovnog poslovanja, većini poslovnih subjekata uzrokovala određene financijske gubitke. No, treba pojasniti da, sukladno zakonskim odredbama, odluke o načinu organizacije rada i poslovanja u svim trgovačkim društvima donose njihove uprave, samostalno i neovisno. Budući da uprava društva Pulapromet ovu odgovornu funkciju obavlja već više od 20 godina, vjerujemo da će temeljem bogatog znanja i iskustva definirati optimalne mjere kojima će umanjiti troškove poslovanja s ciljem stabilizacije poslovanja i daljnjeg nesmetanog pružanja komunalne usluge javnog prijevoza, navodi Aleksandar Matić, pročelnik Ureda Grada.

Direktor Pulaprometa Igor Škatar podsjeća da su nakon odluke Nacionalnog stožera u popuštanju mjera krenuli s odvijanjem prijevozne usluge u reduciranom broju polazaka, odnosno rasporedom vožnje koji je inače bio u primjeni subotama.

Broj putnika smanjen za 75 posto!

- Broj putnika je za sada značajno smanjen i to za 75 posto u odnosu na svibanj prošle godine dok je prihod od osnovne djelatnosti manji za 85 posto u odnosu na lani u isto vrijeme.

Dakle, razvidno je došlo do iznimno negativnog utjecaja COVID-a 19 na poslovanje Pulaprometa te su u kontekstu svih novonastalih okolnosti izvršene odgovarajuće prilagodbe, a koje se promatraju svakodnevno, navodi Škatar.

Podsjeća da je prijevoznicima bio zabranjen rad u drugoj polovici ožujka i gotovo cijelom travnju, a da javni gradski prijevoznici u Hrvatskoj nisu mogli koristiti niti jednu od mjera koje je do sada Vlada donijela jer su u suvlasništvu jedinica lokalnih samouprava.

- Unatoč tome što tada nismo vozili svejedno smo imali neminovne troškovne stavke koje smo obvezni podmirivati poput primjerice plaća radnicima. Kao što je pandemija utjecala na naše poslovanje tako je utjecala i utječe na prihode jedinica lokalnih samouprava koji su također značajno smanjeni, navodi Škatar naglašavajući da su u istim problemima i ostali javni gradski prijevoznici od kojih mnogih, za razliku od Pulaprometa, još uvijek voze po nedjeljnom voznom redu. Radi svega navedenoga, kada budemo prezentirali suvlasnicima očekivano poslovanje na Skupštini društva za ovu godinu, kao i iznos neophodne podrške, sukladno ugovoru o javnim uslugama vidjet ćemo mogućnosti jedinica lokalnih samouprava te u ovisnosti od toga kreirati i adekvatnu prijevoznu uslugu o čemu ćemo i javnost izvijestiti, zaključuje direktor Pulaprometa.

No, iako je razvidno da su za sve ove probleme krivci korona i financijski gubitci ipak je nejasno kako se pojedini kvartovi u gradu mogu tako nejednako tretirati pa u pojedine mjesne odbore, koji su bliži centru, autobusi voze gotovo pa redovito dok su oni na periferiji odsječeni od grada, poput građana drugog reda?

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter