Obišli smo ponuđače

SLAVONCI NA NARODNOM TRGU U PULI - Iz kotlova šire se miomirisi čobanca i graha sa slaninom i kobasicom, a u ponudi su i razne delicije, ljekovito bilje i rukotvorine

Vilin korijen ne podsjeća na mandragoru, ali čini čuda kao u filmu "Panov labirint". Ondje se korijen morao umakati u mlijeko da bi polučio ozdravljenje, a ovaj pulski, koji su prodaje u sklopu manifestacije Zeleno i plavo, "jači je od operacije", uvjerava nas travar Bujdo Stjepan

| Autor: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ
Snimila: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ

Snimila: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ


"Prvo ga očistite, izribate, pa u rakiju i onda mazati", upućuje nas travar Bujdo Stjepan na Narodnom trgu dok se dvoumimo, pitajući se čemu služi čudni korijen koji izgledom, doduše, ne podsjeća na mandragoru, ali čini čuda poput onog iz filma "Panov labirint". Ondje se korijen morao umakati u mlijeko da bi polučio ozdravljenje, a ovaj pulski, koji su prodaje u sklopu manifestacije Zeleno i plavo, "jači je od operacije", kaže travar, odgovarajući na naše pitanje je li jače od popularne Tigrove masti. Pulski korijen nije živ poput onog iz "Labirinta", ne miče se i ne cvili, ali oživljava umrtvljene dijelove tijela. Gospođa koja ima bolove u križima, ali je također sumnjičava, u šali dodaje:"Liječi sve osim smrti".

Evo, dodirnite korijen i onda protrljajte po vratu, upućuje nas prodavač. Doista, stvar funkcionira - na vratu osjećamo lagano peckanje. Što će tek biti kad korijen umočimo u rakiju?

DFS

DFS

Čudesni korijen

"Dvjesto grama ide u litru rakije, to u godinu dana jedna osoba ne može potrošiti, a košta koliko i porcija ćevapa", nastavlja promotivnu aktivnost travar. Korijen se, kaže, vadi kod Petrinje, na dubini od tri, četiri metra.

Stjepan nudi svoje ljekovite trave i korijenje zajedno sa Slavoncima koji na pulskoj tržnici gostuju nekoliko puta godišnje. Tako su se i jučer iz kotlova širili miomirisi čobanca i graha sa slaninom i kobasicom, porcija kojih se nudila po 40, odnosno 30 kuna. Čobanac je, doznajemo, najbolji kad je skuhan sa što više vrsta mesa, a idealni su junetina, svinjetina, veprovina i srnetina. U ovo jelo, koje je puno rjeđe od graha s mesom, obavezno ide ljuta crvena paprika i rajčica.

- Turisti najviše traže prirodnu kozmetiku, oni slabo kupuju kulen i druge delicije, valjda im je preljuto. Dobro ide i med. Od lani nismo podizali cijene: ovo je i lanjska proizvodnja pa nema smisla poskupljivati iako je sve otišlo gore, kaže nam Pavo Baotić, vlasnik obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva i predsjednik Udruge branitelja proizvođača Panonija. Jučer im je, veli, bio prvi dan pa je teško govoriti o prodaji, iako procjenjuju da će biti dobra.

DFS

Čudesni korijen

Ljudi malo zapitkuju, svi nešto pitaju. Osjećaju da bi trebalo podići cijene, ali mi nismo, kaže. Kulen se nudi po 230, a kulenova seka po 160 kuna, dok čvarci stoje stotinu kuna.

Na Narodnom trgu sve do subote svakodnevno se od 8 do 20 sati nude i rukotvorine: košare od pruća i proizvodi od drveta, čajevi, kupinovo vino, ali i svježe voće.

"Uz prezentaciju i prodaju slavonskih delicija, te prikaz spravljanja hrane na tradicionalan način ("poderane gaće") kao i bogatu gastro ponudu, očuvanje tradicionalnih zanata jedna je od zadaća na koju smo osobito ponosni. Posjetitelji će biti u mogućnosti pogledati izradu rukotvorina, zlatoveza i šlinge", tradicionalnih reklji, poručuju organizatori.

DFS

Slavonska slanina i čvarci nude se po sto kuna

Udruga branitelja proizvođača Panonija okuplja branitelje i članove njihovih obitelji koji imaju registrirane OPG-ove, obrte, društva ograničene odgovornosti, udruge, zadruge, kućne radinosti, a prije sedam godina udružili su se radi promocije i predstavljanja autohtonih slavonskih i drugih proizvoda, i to zajedničkim nastupom na tržištu. Riječ je o proizvođačima poznatih slavonskih delicija, prije svega suhomesnatih proizvoda, kolača, meda, vina, voćnih rakija, tradicijskih rukotvorina i drugih proizvoda karakterističnih za Slavoniju i Baranju. U Udruzi osobito potiču ljude koji su u Domovinskom ratu dali velik doprinos, a nakon rata nastavljaju pridonositi društvenoj zajednici i u kriznim vremenima. Udruga Panonija pokrenula je vrlo uspješne i iznimno posjećene projekte kao što su Dani Slavonije i Sajam slavonskih proizvoda, Domaće je domaće, Zeleno i plavo, postavši prepoznatljiva u cijeloj   Hrvatskoj.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter