izazvao veliki interes javnosti

PULSKI GRADONAČELNIK FILIP ZORIČIĆ NAJAVIO OGRANIČENJE PROMETA U CENTRU GRADA VEĆ OD SVIBNJA Evo kako bi to trebalo funkcionirati

Predradnje su završene, a do siječnja ćemo sve elaborirati. Turisti će se usmjeravati na rubna parkirališta - razmatraju se lokacije na Valelungi, Marsovom polju i kod Eurospina - te šatlovima prevoziti do centra. Neće im biti problem parkirati na rubu grada, a naši će sugrađani moći normalnije prometovati, kaže Filip Zoričić

| Autor: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ
Ilustracija (snimio Duško Marušić Čiči)

Ilustracija (snimio Duško Marušić Čiči)


Najava gradonačelnika Filipa Zoričića o ograničavanju prometa u centru grada izazvala je velik interes javnosti. On je, gostujući na jednom pulskom radiju, rekao da od 1. svibnja iduće godine promet u gradu više neće biti isti. "Punktirat ćemo ulaze u grad od kojih će šatlovi prevoziti turiste prema centru. Maksimalno ćemo umanjiti gužvu u centru grada i povećati broj komunalnih i prometnih redara. To su važne stvari jer grad ne izgleda dobro", rekao je Zoričić i dodao da neće dopustiti ni ulazak kamionima u Prvomajsku i Kandlerovu ulicu. "U prvoj ćemo godini urediti grad", rekao je te dodao da se upravo piše nova odluka o komunalnom redu.

Doduše, neki mediji su to pogrešno protumačili kao potpuno zatvaranje centra za sve osim stanara. Međutim, namjere gradskih otaca ponešto su drugačije: promet se u ljetnoj sezoni, prije svega vozila turista, namjerava preusmjeriti na rubna gradska područja da bi se rasteretio centar.

Zagrebačka, Giardini i Riva

Zoričić veli da je intencija, čim krene prometni krkljanac, uz pomoć prometnih redara i policije preusmjeravati vozila na tri pozicije na kojima će se moći parkirati i potom se šatlovima prevoziti do centra grada, do kuda će se moći i javnim prijevozom. Na naše pitanje znači li to da će Puljani moći normalno voziti centrom kao i dosad, odgovara da će definitivnu odluku tek donijeti.

- Primarno se to odnosi na turiste, nije donesena odluka o zabrani prometa za sve osim stanare centra, decidirano je za naš list jučer izjavio Zoričić. Obavijestit ćemo javnost čim donesemo definitivnu odluku, dodao je. "Evidentno je, veli, da se najveća gužva stvara u Zagrebačkoj ulici, na Giardinima i Rivi, stoga ćemo upravo te zone nastojati maksimalno ublažiti", veli Zoričić.

Obrazlažući svoju odluku, kaže da se ogromne gužve stvaraju ljeti, posebno kad je lošije vrijeme.

- To onda onemogućuje normalan život našim sugrađanima. Turistima neće biti problem parkirati na određenim pozicijama na rubu grada, a naši će sugrađani moći normalnije prometovati. Inače, prometni sustav ima presudan utjecaj i na okoliš, zdravlje i socijalnu sliku urbanih sredina, pa je stoga rješavanje prometnih problema u urbanim područjima imperativ koji se nameće svim gradovima koji za cilj imaju osigurati ugodan život na svom području te skladan, ekonomski konkurentan i održiv razvoj urbane cjeline budućih generacija. Osim teme sve većeg zagađenja u središtu grada, što svakako utječe i na kvalitetu života i rada, pomalo je zapostavljena tema javnih prostora za građane u smislu većih pješačkih površina, biciklističkih staza, zelenih prostora i sličnih otvorenih i prometom neopterećenih površina koje je posebice problematično osigurati u već formiranim urbanim strukturama a ključna su sastavnica za budući kvalitetan prosperitet grada. To su ciljevi, a jedan od načina njihova dostizanja, između ostalog, i otvaranje/stvaranje je javnih prostora namijenjenih slobodnom kretanju i druženju. Njihov je nedostatak posebno uočljiv tijekom velikih gužvi u sezoni, objašnjava gradonačelnik.

Prometni elaborat u izradi

Gdje bi se preusmjerio promet i postoji li već prometno rješenje za taj dio grada?

- Radi se o rubu grada. Predradnje su završene, a do siječnja ćemo sve elaborirati. Promet bi se u osnovi zaustavljao na tri ulaza u grad na kojima će se osigurati veće prihvatne parkirne površine. Konkretnije, razmatraju se sljedeće lokacije - parkirališna površina na Vallelungi koja bi bila prihvatna površina za automobile koji u Pulu ulaze iz pravca sjevera, parkiralište u blizini Eurospina za prihvat vozila koji dolaze s Istarskog ipsilona, odnosno istočnog ulaza u grad, te parkiralište na Marsovom polju za prihvat automobila koji dolaze iz pravaca susjednih nam turističkih središta, Medulina, Pomera i Premanture, kaže Zoričić.

Na pitanje kojim bi se pravcima povezali dijelovi grada koji bi zbog zatvaranja prometa bili dostupni motornim vozilima. odgovara da će sve biti jasno vidljivo u elaboratu koji izrađuju prometni stručnjaci.

Još, dakle, nije sigurno hoće li uži centar, prije svega Giardini, u bliskoj budućnosti biti u potpunosti zatvoreni za promet. Takvo što u više je navrata najavio bivši gradonačelnik Boris Miletić, obećavši potpuno uređenje i pretvaranje čitavog područja oko Giardina u pješačku zonu. Planove je, međutim, nenadano osujetila korona, ali i za IDS potpuno neočekivan i šokantan gubitak vlasti u Puli. Je li još uvijek u planu paralelno sa zatvaranjem i uređenje Giardina, kad bi ono počelo, jesu li osigurana sredstva i odakle bi ona stigla, pitamo novog gradonačelnika.

- Dogodine ide glavni projekt, a potom uređenje. Uređenje Giardina jedan je od prioritetnih projekata za čiju će se realizaciju, ovisno o dinamici predradnji koje je potrebno provesti, osigurati potrebna sredstva kroz iduće proračune Grada.

Zdravlje ladonja na korzu

- Već su u tijeku aktivnosti vezane uz utvrđivanje stvarnog stanja postojećeg zelenog fonda s obzirom da taj segment predstavlja nultu točku za sve daljnje akcije. Kvalitetna informacija o stanju zelenila te potrebnim radnjama u cilju njegove zaštite, odnosno obnove, preduvjet je za planiranje ostalih, konkretnih radnji na uređenju. Također, s obzirom na, uz onaj emotivni, i povijesni značaj ove lokacije, nužna je dobra suradnja s Konzervatorskim odjelom koja, vjerujem, neće izostati. Sve navedeno, uz optimističan pogled u sljedećoj proračunskoj godini, vodi prema dovršetku izrade potrebne tehničke/projektne dokumentacije i ishođenju potrebnih odobrenja, zaključuje Zoričić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter