Snimio Milivoj MIJOŠEK
Od četvrtka 11. kolovoza Pulapromet uvodi dnevne i višednevne karte, kojima će u varijantama od jednog, tri ili sedam dana posjetiteljima grada Pule, kao i domicilnom stanovništvu, biti omogućeno povoljnije korištenje javnog prijevoza.
Iz pulskog prijevozničkog poduzeća komentiraju da ovu novinu uvode prateći zahtjeve tržišta te potrebe postojećih i budućih korisnika.
Dnevnu kartu bit će moguće, u prvoj fazi, kupiti na prodajnom mjestu Pulaprometa koje se nalazi na Autobusnom kolodvoru te kod vozača u autobusu. Osim toga, u postupku je i proširenje kanala distribucije te će se karte uskoro moći kupiti i na kioscima.
Dnevne karte će se prodavati u varijantama za jedan, tri ili sedam dana (odnosno 24, 72 ili 168 sati).
Karte će u sklopu pilot projekta omogućavati neograničen broj vožnji autobusima Pulaprometa na svim gradskim i prigradskim linijama, a aktivacija kartice započinje prvom validacijom na uređaju u autobusu i vrijeme trajanja počinje od tog trenutka.
Za vrijeme pilot projekta vršit će se stalno praćenje učestalosti korištenja dnevnih kartica, analizirati broj validacija po linijama i svi ostali relevantni pokazatelji važni za konačno definiranje cijena i područja primjene.
Cijena karte je 35 kuna za jednodnevno, 70 kuna za trodnevno i 150 kuna za sedmodnevno korištenje na cijelom području obuhvata Pulaprometovih linija, a unutar cijene je obuhvaćena i izrada kartice. Uvođenjem navedenih kartica potiče se korištenje javnog prijevoza, kao i mobilnost putnika, što bi trebalo doprinijeti većem broju putnika u autobusima, rasterećenju gradskih prometnica od osobnih automobila i smanjenju gužvi.
Obzirom da sličan oblik karti već postoji u europskim gradovima, u Pulaprometu vjeruju da će jednako dobro biti prihvaćene i u Puli.
Sve vrste dosadašnjih karti ostaju u ponudi, kao i beskontaktna vrijednosna karta za nadopunjavanje, kojom vožnja sat vremena košta sedam kuna, bez obzira na broj presjedanja. Problem je kod te karte što korisnici plaćaju izradu 30 kuna pa su turisti radije birali kupovati papirnate karte u autobusu, koje su za gradsku vožnju plaćali 11 kuna.
Dodajmo da beskontaktna vrijednosna karta ima prednost jer se njome može platiti vožnja čitave obitelji, a dnevna vozna karta vrijedi samo za jednu osobu i stvara nepotreban otpad - nakon jednog (ili maksimalno sedam) dana korištenja plastificirana kartica se baca.