PLUTAJUĆA KONSTRUKCIJA

PULA DOBILA "DRIVE-IN BOATWASH": Prvi stroj za pranje trupa takve vrste na Sredozemlju

Stavili smo niske cijene, tako da je usluga dostupna i penzioneru i jahtašu. Cijena po metru je oko 40 kuna. S tim da to nije isključivo tako jer jedrilice imaju veću površinu koju treba očistiti. Nikome se više neće isplatiti vaditi barku iz mora samo zbog čišćenja, kaže Saša Artuković

| Autor: Doria MOHOROVIĆ


U pulskoj lučici Bunarina jučer je postavljena plutajuća konstrukcija "Drive-In Boatwash". Riječ je o stroju za pranje trupa brodova, prvom takvom na cijelom Sredozemlju. Da će usluga biti dostupna već kroz nekoliko dana, saznajemo od Saše Artukovića, jednog od pokretača poslovanja. Na ovu ideju došao je zajedno s kolegom Lukom Čovićem iz Uljanika i Ognjenom Kuzmanovićem.

Za uslugu pranja trupa broda koja traje oko 20 minuta, zainteresiran je velik broj vlasnika brodica, što se može pripisati i pristupačnoj cijeni po kojoj se nudi usluga.

- Stavili smo niske cijene, tako da je usluga dostupna i penzioneru i jahtašu. Cijena po metru je oko 40 kuna. S tim da to nije isključivo tako jer jedrilice imaju veću površinu koju treba očistiti. Nikome se više neće isplatiti vaditi barku iz mora samo zbog čišćenja. Ipak, dizalice sigurno neće prestati raditi jer ljudi i dalje moraju servisirati i motor, promijeniti cink protektore i slične radnje, objašnjava Artuković i napominje da su oni komplementarna djelatnost i nisu s nikim u koliziji.

Sve je ekološki prihvatljivo (Snimio Milivoj Mijošek)

Nadaju se da će uskoro zastupati i Crnu Goru i Sloveniju, a možda i Italiju. Trenutno su u pregovorima da preuzmu proizvodnju, pa bi se takvi strojevi radili u Puli.

Artuković, Čović i Kuzmanović tvrtku Clean Blue osnovali su 2019. godine i započeli s prikupljanjem dokumentacije kako bi ovu ideju proveli u djelo.

- Dok je propadao Uljanik, morali smo razmišljati što ćemo raditi. Naišao sam na ovu ideju na internetu. Mail po mail, dogovor po dogovor i otišli smo u Švedsku. Vidjeli smo kako funkcionira taj sistem i svidjelo nam se, priča nam Artuković i dodaje kako su svi troje inženjeri.

Švedskoj firmi s kojom surađuju i otkud su preuzeli stroj, veli Artuković, odgovaralo je što se njih troje razumiju u strojarstvo i brodogradnju i to što znaju sami sastaviti konstrukciju.

- Sklopili smo partnerstvo i sada ih zastupamo za Hrvatsku. Svakako nam pomaže i to što sami znamo servisirati mašinu, napominje naš sugovornik.

Ideju su realizirala tri pulska inženjera (Snimio Milivoj Mijošek)

Nastavlja priču kako su jedini na ovom području koji se bave ovakvim načinom pranja trupa brodova.

- I drugi su pokušali pokrenuti ovakav posao u Portugalu, Španjolskoj, Francuskoj, Italiji, Malti, ali nije im uspjelo. Što zbog propisa i ekologije, što zbog interesa luka i marina, objašnjava Artuković pa dodaje da su i oni ovdje naišli na veliki otpor što pokazuje činjenica da već posljednje dvije godine pokušavaju pokrenuti posao.

Što se tiče ekološke strane, vrlo važne za ovu priču, Artuković kaže da imaju rješenje Ministarstva zaštite okoliša i energetike te da se radi o 100 posto ekološkom projektu.

- Sve ostaje u bazenu, ništa ne ide van stroja. Na dnu stroja postoje vrata koja to reguliraju. Sva mikroplastika koja se skida s barke, ostaci kopera i ostalo, pada na dno bazena i dolazi u spremnik. Ovaj otpad je okarakteriziran kao "opasan mulj"- mulj s mikroplastikom. Njega zbrinjava ovlaštena tvrtka, a vršit će se jednom godišnje ili po potrebi, tvrdi naš sugovornik.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter