Na upit gdje je Hrvatska na novoj tehnološkoj karti svijeta, spomenuo je Infobip iz Vodnjana, kao dobar primjer male tvrtke iz malog mjesta i male zemlje koja može konkurirati na globalnom tržištu i poslovati s najvećima * U digitalnom svijetu više ne vrijede ljestvice, najvažnija je baza podataka. Sve se vrti oko toga, objasnio je Martin Sorell
"Brže, bolje, jeftinije", vrištalo je s okolnih ekrana u velikoj multimedijalnoj sali na Danima komunikacije dok se u subotu iščekivao Sir Martin Sorell, karizmatični financijski genij i najveće ime tržišnog komuniciranja i predavač koji je pred ogromnim auditorijem pričao o svom životnom putu i karijeri. Naime, u svijetu tržišnog komuniciranja ne postoji veći celebrity od Sir Martina Sorrella, tvrdi ugledni The New Yorker, a Time 100 proglasio ga je jednom od najutjecajnijih osoba u svijetu.
Sir Martin Sorrell karijeru je započeo prije više od trideset godina preuzimanjem male britanske tvrtke za proizvodnju žičanih košarica za dućane zvane Wire and Plastic Products i od nje stvorio multinacionalnog marketinškog giganta, tvrtku WPP koja je brojčano i po prihodu najveća na svijetu s više od 3000 ureda u 112 zemalja.
Upornost i brzina
Meteorski poslovni uspjeh priskrbilo mu je titulu viteza koju mu je Kraljica Elizabeta dodijelila 2000. godine, a kao moto za svoj štit izabrao je “upornost i brzina”. Upravo se ovim motom vodio i u svom poslovanju kada je preuzimao manje kompanije i stvarao ono što je danas najveći svjetski oglašivačko-marketinški konglomerat koji godišnje distribuira impresivnih sedamdeset i pet milijardi dolara za oglašavanje.
Danas je njegov WPP vlasnik nekih od najvećih oglašivačkih agencija na svijetu među kojima su Grey, Ogilvy, GroupM, MediaCom, Mindshare, Wavemaker, Kantar i brojne druge. Na čelu tvrtke bio je duge 33 godine i time postao najdugovječniji te najbolje plaćeni direktor, i to tvrtke koja se nalazi na cijenjenom Financial Times Stock Exchange 100 indexu. Nakon višegodišnjeg uspješnog rada u WPP-u Sorrell je odstupio s mjesta izvršnog direktora i u svibnju 2018. godine posvetio se novom izazovu i projektu – tvrtki S4 Capital.
Najvažnija je baza podataka
Iako u 74 godini života, ovaj vitalni financijski genij ne miruje. Hrvatsku je prvi puta posjetio jučer na Danima komunikacije gdje je i bio glavna zvijezda, mentor novim generacijama. Novo doba koje nosi nove tehnologije smatra novim izazovom.
- U digitalnom svijetu više ne vrijede ljestvice, najvažnija je baza podataka. Sve se vrti oko toga. U industriji oglašavanja promjene su dramatične, prijelaz iz analognog u digitalnog nosi nova pravila i nova tržište. Nije to samo tehnološka promjena, već i globalna, objasnio je Martin Sorell.
Govorio je o stanju u industriji, ali i analizirao neke globalne trendove u biznisu i komunikacijama, rekavši među ostalim kako je utjecaj socijalnih mreža danas postao gotovo dominantan u poslovanju srednjih i manjih tvrtki i da je tu njihova prilika i šansa veća nego ikada. "Dobar dio gospodarstva danas ovisi o tim mrežama. Google, Facebook, Alibaba, Amazon… i drugi veliki sustavi sa svojim enormnim prometom na sebi većinu globalne ekonomije. No, oslanjanje na samo četiri-pet takvih giganata moglo bi postati prijetnjom za globalnu ekonomiju, jer previše biznisa ovisi o svega nekoliko, makar jakih, tvrtki, ocijenio je. Napomenuo je da se u tom velikom prostoru vodi velika bitka između klijenata, agencija i platforma koje kontroliraju baze podataka. "Danas nije važno odakle dolaziš, klijentu je važna samo kvaliteta. I to je dobro. Imigracija je pozitivna", našalio se osvrnuvši se na svoje ukrajinsko podrijetlo.
Na upit gdje je Hrvatska na novoj tehnološkoj karti svijeta, spomenuo je Infobip iz Vodnjana, kao dobar primjer male tvrtke iz malog mjesta i male zemlje koja može konkurirati na globalnom tržištu i poslovati s najvećima. "Zemlje poput Hrvatske s malom populacijom mogu sebe pozicionirati u novom tehnološkom svijetu kao softverski centri koji su jeftiniji. I tu postajemo dio nove poslovne maksime - brže, bolje, jeftinije. Tako bi Hrvatska trebala razmišljati, savjetovao je Sorell.
Brexit i treće države
Komentirajući vođenje kampanja u politici, smatra da je najvažnije, kao i u biznisu, imati na čelu dobrog lidera i surađivati.
- Danas vidim možda četiri-pet ljudi u svijetu koji se mogu nazvati pravim liderima, a bez toga sustavi ne funkcioniraju. Radio sam puno kampanja, a najproblematičnije je kad je riječ o koalicijama sa slabim liderima," ocijenio je Sorrell.
OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU OD NEDJELJE