Najavljeni ljetni letovi s tržišta Rusije i Ukrajine donekle će ublažiti nastali manjak, no činjenica je da je strukturom turističke ponude turizam u Istri u ovom trenutku daleko više prilagođen gostima iz Zapadne Europe, nego novim istočnim tržištima. Nadali smo se da ćemo uspjeti ostvariti bolje rezultate s britanskog tržišta nego lani, no letovi iz Velike Britanije gotovo su u potpunosti izostali, kaže direktorica Zračne luke Pula Nina Vojnić Žagar
Zračna luka Pula (Snimila Marica Košta)
- Voljela bih kazati da ima pomaka i da trendovi daju razloga za optimizam, ali nažalost nije tako. Pulska zračna luka u ovom trenutku je na 10 posto prometa ostvarenog u istom razdoblju 2019. godine kada smo do početka srpnja zabilježili promet 240 tisuća putnika. Nadali smo se da ćemo uspjeti ostvariti bolje rezultate s britanskog tržišta nego lani, no umjesto toga uobičajeni ljetni letovi iz Velike Britanije gotovo da su u potpunosti izostali što se značajno odrazilo i na spomenute brojke, kaže direktorica Zračne luke Pula Nina Vojnić Žagar komentirajući još jednu "mršavu" poslovnu godinu pulskog aerodroma.
Što se tiče destinacija u Velikoj Britaniji Pula je u ovom trenutku povezana jedino s Londonom iz i prema kojem tri puta tjedno lete zrakoplovi Ryanaira. Zasad su u potpunosti izostali letovi ostalih avioprijevoznika s kojima su tijekom turističke sezone britanski putnici stizali na odmor i kretali prema svojim krajnjim odredištima širom Poluotoka.
Tako na pulskom aerodromu zasad nema letova iz Britanije popularnih niskotarifnih kompanija easyJet ili jet2.com, a na čekanju su i planovi koje je pred početak ljeta za ovo tržište imao britanski zrakoplovni prijevoznik Thompson.
- Najavljeni ljetni letovi s tržišta Rusije i Ukrajine donekle će ublažiti nastali manjak, no činjenica je da je strukturom turističke ponude turizam u Istri u ovom trenutku daleko više prilagođen gostima iz Zapadne Europe, nego novim istočnim tržištima. Stoga s pozornošću pratimo situaciju na pojedinim emitivnim tržištima i umjereno se nadamo se da bi na njima ipak moglo doći do određenih promjena i popuštanja. Neki letovi kreću tek ovih dana, pa smo tako tijekom dana imali prvi let za Amsterdam, a prije nekoliko dana prvi let iz poljskog Poznana. Imat ćemo tih najavljenih 80 letova i 30 destinacija tjedno, no veliko je pitanje kakvi će od toga biti poslovni efekti. Ponavljam da je britansko tržište izuzetno važno za naše poslovne rezultate, odnosno za dostizanje skromnog plana koji se kretao između 250 i 300 tisuća godišnjih putnika. Radi se o oko 35 posto prometa iz 2019. godine koliko bi, vjerujem, ostvarili da su zračne veze s britanskim destinacijama uspjele profunkcionirati do početka ljeta. To se nažalost nije dogodilo, te nam ne preostaje drugo nego da čekamo i da se nadamo, kaže Vojnić Žagar.
Direktorica pulske Zračne luke tako je s dosta zadrške komentirala optimizam s kojim je medijski plasirana najava o poslovnim planovima za ovo ljeto. Radi se o vijesti koju je jučer objavio specijalizirani internetski portal CroatianAviation o srpanjskom povećanju međunarodnog prometa i 30 zračnih linija koje su aviokompanije do 25. srpnja potvrdile prema Puli. Prema toj vijesti najveći broj linija Pula će imati prema Rusiji, te će s tog tržišta u prometu biti 12 tjednih letova čak 5 različitih aviokompanija. Aeroflot će letjeti šest puta tjedno za Moskvu, a zračnu vezu Pule s glavnim gradom Ruske federacije imati će još dva avioprijevoznika i to S7 Airlines koji će letjeti tri puta, te Ural Airlines jednom tjedno. Uz Moskvu, Pula će ovog ljeta biti povezana i s Rostovom na Donu za koji će jednom tjedno letjeti Suhkoi Azimuth Airlinesa, te St. Petersburgom za koji će letjeti kompanija Azur Air. Sedam puta tjedno u Pulu će stizati zrakoplovi iz Ukrajine, odnosno Kijeva s kojima će najveći istarski grad povezivati kompanije Windrose Airlines, Ukraine International i SkyUp Airlines.
Ryanair će prema Puli dva puta tjedno letjeti iz poljskog Poznana i Frankfurta, te po tri puta iz Bruxelesa i Londona. EasyJet ne leti prema Britaniji, ali se vratio u Pulu i do kraja srpnja letjet će tri puta tjedno za Pariz i Berlin, dva puta za Basel i Amsterdam i jednom za Bristol. Njemački niskotarifni prijevoznik Eurowings dva puta tjedno letjeti će za Koeln, jednom tjedno za Dusseldorf, a letove s našim najvažnijim turističkim tržištem nastavlja održavati i nacionalna kompanija Lufthansa. Linija iz Frankfurta bit će u prometu tri puta tjedno, dok će linija iz Munchena prometovati dva puta tjedno. Transavia najavljuje ponovno uvođenje linije prema Eindhovenu, tri puta tjedno zrakoplovima tipa B737-700 i 800, Air Serbia uvodi liniju za Beograd dvaput tjedno, a Edelweiss za Zurich, jednom tjedno. Za kraj recimo i da SAS Scandinavian Airlines već prometuje na liniji iz Kopenhagena za Pulu, te da će ta linija u nastavku srpnja prometovati čak četiri puta tjedno, a ista kompanija obnavlja promet i na liniji iz Stockholma koja će u prometu biti dva puta tjedno dok će belgijski TUI zrakoplovima povezivati Bruxelles i Pulu dva puta tjedno.
Što se tiče domaćih linija, Croatia Airlines 12 puta tjedno prometuje između Pule, Zagreba i Zadra, dok Trade Air trenutno ima potvrđene letove do 20. srpnja između Pule, Osijeka i Splita, a uskoro se očekuje otvaranje prodaje na spomenutim linijama i za ostatak ljeta.