Prema nekim projekcijama, ove godine bi se ipak trebao dogoditi oporavak, a najgori scenarij jest, da će se promet vratiti na staro iz 2019. tek 2024. godine, s time da će svako tržište različito reagirati. Europa je najgore prošla, to je činjenica, kaže direktorica pulskog aerodroma Nina Vojnić Žagar
(Snimio Dejan Štifanić)
Pulska Zračna luka zbog situacije uzrokovane korona krizom, proživljava možda najteže trenutke u svojoj novijoj povijesti, barem kada je riječ o broju putnika. I dok su 2019. godine bilježili 770 tisuća putnika, projekcije za ovu godinu nisu nimalo ohrabrujuće.
Direktorica pulske Zračne luke Nina Vojnić Žagar, kaže da se tijekom cijele ove sezone letenja koja je upravo krenula, očekuje oko 250 tisuća putnika. Navela je kako će ove godine biti na otprilike 35 posto prometa u odnosu na odličnu 2019. godinu, dok još nije bilo korone.
Ipak, stvari su se pokrenule s mrtve točke i iz Pule se ipak leti. Doduše, aerodrom bi u normalnim okolnostima u ovo doba godine već bio prilično pun, no vodstvo Zračne luke užurbano i planski radi na pripremi sezone koje je službeno počela.
- Naravno da ne možemo biti zadovoljni s brojkama iz 2020. godine, ali moram reći da su očekivanja ipak veća nego lani. Prema nekim projekcijama, ove godine bi se ipak trebao dogoditi oporavak, a najgori scenarij jest, da će se promet vratiti na staro iz 2019. godine tek 2024. godine, s time da će svako tržište različito reagirati. Europa je najgore prošla, to je činjenica, kaže Vojnić Žagar.
Od prvog lipnja prema Puli leti ruski nacionalni prijevoznik Aeroflot koji će s Pulom biti povezan do kraja rujna. Glavni je cilj promocija Istre s obzirom da rusko tržište ove godine pokazuje izniman interes prema Istri, prvenstveno dolaskom nekoliko ruskih kompanija.
- Jako nam je drago što je živnulo rusko tržište i očekivanja su u tom smjeru ogromna, kaže Vojnić Žagar, dodajući da se iz Pule može direktnim letovima do Moskve i Sankt Petersburga.
Zbog situacije s koronom, koja je duboko protresla pulski aerodrom, znatno je umanjen i broj direktnih letova prema europskim prijestolnicama. I dok se ranijih godina moglo putovati u 70-tak gradova diljem Europe, ove sezone Pula je povezana s 40-tak destinacija. Neke od njih su Berlin, Oslo, Stockholm, London, Beč, Bruxelles, Amsterdam, Rotterdam, Manchester, Ženeva…
- U očekivanju smo i povezivanja s Ukrajinom, što nas isto veseli, naglasila je Vojnić Žagar, dodajući da se promet ipak "zakotrljao".
- U svemu tome treba biti oprezan, zbog situacije koja je bila i zato jer svaka država u svakom trenutku, ovisno o epidemiološkoj situaciji, može zatvoriti granicu. Činjenica je da su kompanije skratile početak i kraj sezone, no mislim da ima prostora za popunjavanje novih linija i produžetak sezone. To je moje subjektivno mišljenje, kaže Vojnić Žagar.
Odgovarajući na naše pitanje, Vojnić Žagar je kazala da nije zadovoljna u odnosu na ono što se moglo napraviti te da osobno smatra da se možda moglo i više.
- Na neke mjere, mi kao zračna luka jednostavno ne možemo utjecati. Tu je stvar sinergije i koliko je zajednica na globalnoj razini bila spremna napraviti za kompletan zračni promet. Da su se određene stvari drugačije napravile, moglo se i više. Konkretno trebalo se ranije krenuti sa sezonom, jer potencijala ima. S druge strane, činjenica je da zračna industrija na to nije bila spremna i sada se mora prilagoditi. Ukratko, potencijala imamo, ali samo je važno hoćemo li ga znati iskoristiti, smatra Vojnić Žagar.
To su, ocjenjuje, pokazali i prvi letovi iz Moskve koji su bili popunjeni iznad očekivanja.
- Znači nema više da će se letovi bukirati godinu dana unaprijed. Industrija treba biti spremna za last minute letove i njihove znatno veći udio u prometu, zaključila je direktorica pulskog aerodroma.