Turistički objekti koji primaju kućne ljubimce posebno će se izdvojiti i promovirati * Sljedećeg tjedna svim privatnim iznajmljivačima poslat ćemo ankete u kojima će se izjasniti o svom smještaju i primanju kućnog ljubimca, kazala je Natali Palko Zirdum, direktorica TZ Općine Ližnjan
Prezentacija turističkih zajednica na pulskom Forumu (Snimio Duško Marušić Čiči)
Jučer su na Forumu prezentirani zajednički planovi Klastera Južne Istre kojem pripadaju Turističke zajednice Pule, Vodnjana, Medulina, Fažane, Marčane i Ližnjana.
Prema riječima Sanje Cinkopan Korotaj, direktorice TZ Pula, prvi projekt koji će se ove godine realizirati je "Pet friendly" projekt s ciljem brendiranja cijele destinacije južne Istre prilagođene za kućne ljubimce. Veliku ulogu u realizaciji projekta imat će pružatelji raznih usluga, a posebice oni koji nude smještaj. Sve više turista putuje sa svojim kućnim ljubimcima što je stvorilo potrebu za smještajnim objektima koji su "pet friendly". Slijedom toga, objekti koji primaju kućne ljubimce posebno će se izdvojiti i promovirati.
- U sklopu "pet friendly projekta" s kojim sada krećemo, pozivamo sve koji pružaju usluge vezano za kućne ljubimce, kao i smještajne i ugostiteljske objekte da se jave u svoju turističku zajednicu i postanu dio projekta, kazala je u ime Klastera Južne Istre Sanja Cinkopan Korotaj.
Kaže i kako se novim zakonom o turističkim zajednicama htio dati još jači naglasak na njihovom udruživanju. Shodno tome, Hrvatska turistička zajednica oformila je Fond za udružene turističke zajednice, dodaje.
- To nas je ponukalo da krenemo u nove i snažnije projekte za koje imamo priliku dobiti novčana sredstva. Za 2020. godinu planirali smo dva projekta; brendiranje "pet friendly" destinacije i stvaranje trail staza po cijeloj južnoj Istri, kazala je Cinkopan Korotaj, koja je objasnila kako su sredstva koja su bila predviđena za 2020. godinu prenamijenjena za ovu godinu, a radi se o iznosu od 178 tisuća kuna. Uz to, napomenula je da turističke zajednice spomenutih područja surađuju već dugi niz godina na raznim projektima, sajmovima i provođenju edukacija za iznajmljivače.
- Krajnji cilj je podizanje vrijednosti destinacije kroz razvoj određenog lanca vrijednosti pojedinog segmenta i pojedinog proizvoda, a to radimo povezivanjem privatnog i društvenog sektora. Razvijamo "pet friendly" destinaciju jer statistika pokazuje da preko 40 posto obitelji ima kućne ljubimce, a s druge strane i jer 40 posto naših konkurenata prima pse u smještajne objekte. Bitno je reći da se kod nas ovdje radi o autodestinacijama, kampovima kojih imamo mnogo, o prirodnom okruženju gdje se obitelji s kućnim ljubimcima mogu ugodno osjećati, istaknula je Melita Peroković, direktorica TZ Fažana.
Dodala je i kako se nastoji proširiti sezonu, kao i ponudu i kroz stvaranje pješačkih "trail" staza za aktivnost "trekkinga", pješačenja po različitim stazama u prirodi. To bi se ostvarilo pod uvjetom da se dobije još novčanih sredstva iz Fonda.
- Već dugo radimo na "outdoor" projektima, odnosno do sad smo se u segmentu sporta i rekreacije prvenstveno koncentrirali na biciklizam. Odlučili smo ove godine proširiti ponudu i na trekking. Radilo bi se na tome od stvaranja temeljne infrastrukture do umrežavanja svih dionika tog turističkog proizvoda, pojasnila je Peroković.
Turističke zajednice svih šest područja zajedno će raditi i na vizualu za područje Klastera Južne Istre.
- Time će se korisnicima usluga omogućiti lakše snalaženje u samoj destinaciji, a služit će i u svrhu promocije. Vizual će se aplicirati i na predmete, pa su tako u planu zdjelica za kućne ljubimce i jednokratne vrećice za pseći izmet koje će se dijeliti besplatno onima koji se uključe u projekt. Potom, dodaje, domaćini će moći davati predmete i svojim gostima koji borave u objektima. Proizvodi će biti ekološki, s obzirom da je jedan od ciljeva turističkih zajednica imati održivi turizam i brinuti o ekologiji, kaže Morena Smoljan Makragić, direktorica TZ Grada Vodnjana.
Kako prijaviti svoj smještaj kao "pet friendly" i pod kojim uvjetima, objašnjava Natali Palko Zirdum, direktorica TZ Općine Ližnjan. Krajem prošle godine napravljeno je preliminarno anketiranje dionika u turizmu što se odnosi na ugostiteljske objekte i na privatne iznajmljivače.
- Njime smo došli do saznanja da interes postoji zbog čega smo odlučili prionuti poslu. Sljedećeg tjedna svim privatnim iznajmljivačima poslat ćemo ankete u kojima će se izjasniti o svom smještaju i primanju kućnog ljubimca, kazala je Palko Zirdum.
Jelena Latin, direktorica ureda TZ Marčana, naglasila je važnost Facebook i Instagram profila koji je Klaster Južne Istre otvorio pod imenom South Istria, a na kojem se mogu dobiti informacije o svim lokalnim događajima i turističkim zajednicama koje sudjeluju u Klasteru.
Direktor TZ Medulin, Enco Crnobori, ukazao je na brojne smještajne objekte u Općini Medulin koji su prikladni za trenutnu epidemiološku situaciju.
- U Općini Medulin imamo sedam velikih autokampova, 20 malih kampova i Kamenjak gdje ljudi vole boraviti. S obzirom na trenutno stanje u kojem živimo, napomenuo bih da je, prema istraživanju Instituta za turizam (Tomas istraživanje), percepcija osobne sigurnosti turista za našu destinaciju 2010. godine bila je na petom mjestu, a 2020. godine došla je na prvo mjesto, kazao je Crnobori koji se nada da će rezultati ove turističke sezone biti dobri kao i prošle godine, ako ne i bolji.