U OŠ Vidikovac, među najvećim školama u gradu, prosječno je 23,8 učenika u razredu (Snimila Duška Palibrk)
Nakon zimskih praznika za učenike osnovnih i srednjih škola početkom prošlog tjedna počelo je drugo polugodište školske godine. Učenici nižih razreda osnovnih škola i u Puli su krenuli na nastavu po modelu A, dakle u školu, dok ostali razredi nastavu pohađaju od kuće, odnosno kako se popularno kaže "online". Nastava za učenike u školskim klupama odvija se uz pojačane epidemiološke mjere i uz poštivanje fizičke distance između učenika. Ostali razredi vratit će se u škole čim epidemiološka situacija dozvoli, moguće već za tjedan ili dva.
Jednosmjenska nastava
U vrijeme pandemije i pojačanih epidemioloških mjera koje je nužno uvažavati ponovno je aktualizirano pitanje broja djece u razredima kao i provođenje nastave u smjenama. I dok mnoge škole u Hrvatskoj, njih oko 57 posto zbog nedostatka broja učionica nastavu provode u dvije pa čak i tri smjene, situacija u najvećem istarskom gradu, u Puli, osnivaču 10 osnovnih škola i Školi za odgoj i obrazovanje, sasvim je drugačija.
- Učenici u osam od deset pulskih osnovnih škola pohađaju nastavu u jednoj smjeni, dok u preostale dvije osnovne škole Šijana i Kaštanjer smjensku nastavu imaju učenici nižih razreda, dok su viši razredi također u jutarnjoj smjeni. Od ukupno 206 razrednih odjeljenja u Puli, 182 razreda imaju organiziranu jednosmjensku nastavu, što je visok prosjek od 88 posto razreda. Želja nam je da i velika škola Šijana, koja ima i područna odjeljenja, kao i škola Kaštanjer, čim to mogućnosti dozvole, prijeđu na jednosmjensku nastavu i na tome radimo, kaže gradonačelnik Boris Miletić.
Govoreći o osnovnom školstvu i uvjetima rada u pulskim školama gradonačelnik se dotaknuo i pitanja broja učenika u razredima. Budući da Državni pedagoški standard osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja propisuje optimalan broj učenika u razrednom odjelu od 20 do 28, Grad Pula postigao je visok nivo poštivanja standarda. Naime, u pulskim školama broj učenika u razredima kreće se od 14 do 24.
Pedagoški standardi
- Prosječan broj djece u svim školama Grada Pule iznosi 21 učenik po odjeljenju, čime se svrstavamo među malobrojne velike gradove s optimalnim brojem učenika u razredu. Drago mi je da Pula i u ovome odlično kotira jer konstantno radimo na poboljšanju uvjeta za učenje i rad naših najmlađih, od ulaganja u škole i njihovu infrastrukturu, opremu za rad do postizanja optimalnog broja djece u razredima kako bi se nastava mogla odvijati u što boljim uvjetima. Jedan od naših prioriteta je kontinuirano unaprjeđivanje i stvaranje najviših standarda kvalitete odgoja i obrazovanja, kazao je Miletić.
Škole s najvećim brojem učenika kao što su Osnovna škola Vidikovac s prosjekom od 23,8 učenika po odjeljenju, Šijana s 21,3 učenika po odjeljenju, Veli Vrh s 22,2 učenika po odjeljenju, ali i Osnovna škola Kaštanjer s prosjekom od 23 učenika po odjeljenju, svakako su pokazatelji da je u pulskim školama postignuta visoka razina poštivanja pedagoškog standarda te da razredi u pulskim osnovnim školama nisu prekobrojni.
Prvi čovjek grada ističe da odgojno-obrazovni sustav sa svojom temeljnom zadaćom odgajanja i obrazovanja djece, mladih i odraslih predstavlja temelj razvoja svakoga pojedinca, svake sredine i države, a Grad Pula će osnovnim školama čiji je osnivač, u postizanju potrebnih preduvjeta uvijek biti podrška. Kao primjer navodi podatak da je u proteklih pet godina za poboljšanje uvjeta rada u 11 osnovnih škola Pule Grad uložio više od 18 milijuna kuna.
Infrastruktura i programi
- Ulaganjem u gospodarski i infrastrukturni razvoj grada podiže se kvaliteta življenja u Puli, što je čini privlačnom i prihvatljivom za život po mjeri čovjeka. Grad Pula iz godine u godinu značajna sredstva iz proračuna izdvaja za ulaganja u infrastrukturu obrazovnih ustanova, ali i za programe i aktivnosti koji se uz redovan program dodatno provode u školama - preventivni programi, rane intervencije, briga za mentalno zdravlje, zdrava prehrana i kuhani topli obroci, senzibiliziranje i uključivanje u aktivnosti lokalne zajednice. Osim što djeca u gotovo svim osnovnim školama u Puli nastavu pohađaju u jutarnjoj smjeni, nema lista čekanja za upis u predškolske ustanove, značajna sredstva usmjeravaju se u sport, gospodarstvo i komunalnu infrastrukturu te čine Pulu jednim od najkvalitetnijih gradova za život, zaključuje Miletić.