UVEDENE BROJNE NOVINE

NOVI REŽIM PARKIRANJA U PULI: U redakciju Glasa Istre stigli brojni upiti čitatelja. DONOSIMO ODGOVORE

Sugovornici su nam rekli da tražene odgovore nisu našli u odlukama Pula Parkinga pa su zatražili pomoć Glasa Istre. Proteklih dana smo svaki dan slali upite tom društvu i danas objavljujemo dobivene odgovore na pitanja koje su postavili naši čitatelji

| Autor: Paulo GREGOROVIĆ
Parkiralište u Arsenalskoj ulici je stalno puno, a tu je Pula Parking predvidio da parkiraju oni koji imaju poslovni prostor (Snimio Paulo Gregorović)

Parkiralište u Arsenalskoj ulici je stalno puno, a tu je Pula Parking predvidio da parkiraju oni koji imaju poslovni prostor (Snimio Paulo Gregorović)


Otkako su u subotu uvedene brojne novine Pula Parkinga svakim danom smo u Glasu Istre dobivali upite čitatelja za njihove specifične uvjete parkiranja. Sugovornici su nam rekli da tražene odgovore nisu našli u odlukama Pula Parkinga pa su zatražili pomoć Glasa Istre. Proteklih dana smo svaki dan slali upite tom društvu i danas objavljujemo dobivene odgovore na pitanja koje su postavili naši čitatelji.

Gdje da parkiraju zaposlenici i poduzetnici?

Gdje mogu parkirati pravne osobe-obrtnici koji imaju poslovni prostor u centru Pule te plate Pula Parkingu 320-400 kuna mjesečno za povlaštenu karatu po automobilu?

Iz Pula Parkinga odgovaraju da su za njih predviđena ona parkirališna mjesta koja su u plavoj zoni pod naplatom (15 kn/sat). To su parkirališta u Carrarinoj (Porezna uprava), Anticovoj (Dom hrvatskih branitelja), Flaciusovoj (Pipištrelo) i na Rivi. Svaka pravna osoba-obrtnik može kupiti najviše tri parkirne karte. Nikako ne mogu parkirati u "Holders only" zoni jer tamo mogu samo stanari.

Gdje mogu parkirati zaposlenici pravnih osoba-obrta koji rade u centru grada? Iz Pula Parkinga odgovaraju da zaposlenici unutar zona gdje im je radno mjesto nemaju pravo na kupovinu karte. Za njih su predviđena parkirališta Riva, Marsovo polje 1 (nasuprot Doma braće Ribar), Marsovo polje 2 (nasuprot bivše mljekare) i Emova ulica (bivše romsko naselje). Mjesečna pretplata iznosi 200 kuna u ljetnom periodu, odnosno 100 kuna u zimskom.

Što kada se zatvori Gradinski uspon?

Parkiralište pored Kaštela nije označeno da je "holders only" zona. Tamo nisu postavljene niti ploče da se parkiranje naplaćuje 15 kuna na sat, a ovog tjedna jedino se tamo u petoj zoni ne kažnjavaju zatečena domaća i strana vozila iako se do subote naplaćivao sat parkinga četiri kune.

(Snimio Paulo Gregorović)

Pula Parking planira zatvoriti prolaz Gradinskim usponom koji vodi iz Castropole do Kaštela (Snimio Paulo Gregorović)

Ranije je Pula Parking kažnjavao one koji tu nisu platili parking, a prometni redari one druge koji su parkirali na javnoj površini koja nije bila namijenjena za to. Kakav će sustav parkiranja biti ispred Kaštela? Iz Pula Parkinga pojašnjavaju da je novom regulacijom parkiranja predviđeno da cesta Gradinski uspon, koja vodi od Castropole do Kaštela, bude zatvorena za promet. Samim time neće biti ni parkiranja pored Kaštela. Pitanje je kako će funkcionirati Povijesni i pomorski muzej Istre na toj lokaciji s obzirom da imaju učestalu potrebu prijevoza ljudi i robe do svojih dislociranih lokacija kojima upravljaju diljem Istre. Na Kaštel se dovozi i oprema za koncerte i za mnoga kulturna događanja.

Što ako stanari odbiju nove ugovore?

Stanarima starog grada više ne vrijede ugovori s Pula Parkingom sklopljeni do subote, 6. kolovoza. Odnosno, ako žele i dalje parkirati u svojim ulicama moraju sklopiti novi ugovor i platiti dvostruko više nego je bila naknada do sada. Iz Pula Parkinga su pojasnili da ako im se stanari starog grada ne jave, a imaju ranije sklopljene ugovore, da će moći besplatno parkirati samo u onoj zoni koja je navedena u starom ugovoru.

(Snimio Paulo Gregorović)

Pula Parking je angažirao stanare starog grada da do rujna sprječavaju strancima ulazak u zone parkiranja za stanare (Snimio Paulo Gregorović)

"Primjerice, stanar Castropole nekada je imao povlaštenu kartu za žutu zonu i on je može i dalje parkirati u žutoj zoni, ali prema novouređenim zonama", vele iz Pula Parkinga. To konkretno znači da parkirati mogu u Kolodvorskoj ili Scalierovoj ulici, odnosno od Punte do željezničkog kolodvora. Žele li parkirati u Castropoli moraju sklopiti novi ugovor inače im slijedi kazna od 750 kuna. Iz Pula Parkinga odgovaraju da su u utorak, 9. kolovoza u 14 sati imali evidentirano 107 novih prodanih povlaštenih mjesečnih karata za petu zonu, odnosno 100 karata za sve ostale zone plus karte za osobe s invaliditetom.

Kako otpratiti dijete u Rin tin tin?

Talijanski Dječji vrtić "Rin Tin Tin" ima centralnu zgradu i područni vrtić u petoj zoni parkiranja gdje nije dozvoljeno zaustavljanje onima koji nisu stanari te zone. Do sada je bilo uobičajeno da su roditelji, iz svih dijelova Pule, dovozili automobilom djecu u taj vrtić te nakon posla dolazili po njih.

(Snimio Paulo Gregorović)

Djelatnici Pula Parkinga imati će povećanu toleranciju za parkirana vozila na Usponu Svetog Stjepana (Snimio Paulo Gregorović)

Iz Pula Parkinga odgovaraju da će, kao i do sada, njihovi djelatnici imati povećanu toleranciju za parkirana vozila na Usponu svetog Stjepana u ranojutarnjim i poslijepodnevnim satima. Odnosno, u čitavom dijelu te kratke ulice (dužine 40 metara) gdje je ulaz u talijanski vrtić.

Gdje mogu parkirati liječnici i kućni majstori?

Na koji način se u "only holders zoni" mogu parkirati koji tu dolaze zbog posla: liječnici u kućni posjet, potom razni kućni majstori i serviseri. Mogu li izbjeći kaznu od 750 kuna?

Iz Pula Parkinga odgovaraju da dostavna vozila imaju obilježena mjesta. Ima ih puno na parkiralištima "samo za stanare" oko Parka grada Graza. Ali gdje su ta parkirališta u ulicama Castropola/Uspon na Kaštel/Uspon svetog Stjepana koje su zajedno duge 800 metara? Ondje smo našli samo dva takva parkirna mjesta. Jedno se nalazi na križanju Castropole i Uspona svetog Franje Asiškog, a drugo ispred "Jupitera". Ovo potonje parkirno mjesto neprekidno zauzima osoblje te pizzerije iako na prometnoj ploči piše da je maksimalno vrijeme zadržavanja 30 minuta. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li se ubuduće kažnjavati doktori, serviseri i kućni majstori ako budu parkirani više od 30 minuta, a vozilo osoblja pizzerije bude parkirano po čitav dan.

(Snimio Paulo Gregorović)

U dužini od 800 metara nalaze se samo dva parkirna mjesta za dostavu (Snimio Paulo Gregorović)

Iz Pula Parkinga dodaju da vozila Grada Pule i interventna vozila (vatrogasna, medicinske pomoći, policije te suca istrage) u vrijeme vršenja poslova iz svog djelokruga koriste javna parkirališta bez plaćanja naknade za parkiranje.

Automobili na putu do rimskog mozaika

Problem parkiranja u Ulici Benediktinske opatije riješen je u srijedu otkako je Pula Parking angažirao stanare da ne dopuštaju strancima da parkiraju ondje. Problem je ostao u susjednoj Ulici Vicola della Bisse koja nije u sustavu naplate Pula Parkinga i gdje nema obilježenih parkirnih mjesta.

Tamo je puno automobila korisnika poslovnih prostora i turista. Hoće li se pravilo parkiranja "samo za stanare" primijeniti i na bijelu površinu kako je to učinjeno za obližnje asfaltirano parkiralište Benediktinske opatije? Iz Grada Pule su nam odgovorili da planiraju izraditi projektnu dokumentaciju za uređenje, ali prije toga moraju provesti arheološka istraživanja (početkom 2023.).

(Snimio Paulo Gregorović)

Turisti se probijaju između nepropisano parkiranih automobila (Snimio Paulo Gregorović)

Ondje je problem što prostor zauzimaju tri neregistrirana automobila, a i to što se i po 10 registriranih vozila nepropisano parkiraju na putu do rimskog mozaika "Kažnjavanje Dirke". Tako je bilo i jučer kada smo zatekli turiste kako se probijaju između automobila do mozaika. Odmah do mozaika živi Davor Stjepović koji je tražio od Grada Pule rješenje gdje da parkira automobil kojeg mu često ondje blokiraju. Rekli su mu da plati kartu te da parkira na udaljenije mjesto. No, Stjepović kaže da nema smisla da plaća, a da mu drugi vozači, koji tu ne žive, besplatno parkiraju na ulazu u kuću.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter