Problem s repromaterijalom

MUKE PO KORONI ZA IZNAJMLJIVAČE I ZA PRODAVAČE: U nadi da će sezona biti dobra, saloni namještaja pune skladišta za opremanje apartmana

| Autor: Ružica KORACA
(Snimila: Ružica Koraca)

(Snimila: Ružica Koraca)


Utjecaj pandemije na poslovanje svih trgovina, pa tako i namještaja i ostalih djelatnosti, itekako se osjeti. Ako želite, primjerice, novi namještaj za svoj smještajni objekt, kupnja treba krenuti već sada. Kako teče priprema za nadolazeću sezonu za istarske iznajmljivače saznali smo u razgovoru s Igorom Merkašom, direktorom jednog salona namještaja u Puli.

Ponekad su kašnjenja zapravo lančana reakcija poslovanja koja utječe na brojne djelatnosti. Kod narudžbe se čeka više nego inače i rokovi dostave su nepredvidivi.

"Problem je ako se u Njemačkoj tvornici jedan djelatnik iz smjene razboli koronom, onda cijela smjena ide u izolaciju, tada sve staje i zbog toga dolazi do kašnjenja u dostavi narudžbi jer jedna smjena ne može odraditi ono što su radile dvije. Kašnjenja su u cijeloj Europi", kazao nam je Merkaš. Problemi su i sa repromaterijalom. Aluminij i čelik dolaze iz Kine, koji ne stiže na vrijeme pa se tako neki dio namještaja ne stigne napraviti.

"Zato punimo skladišta, kako ne bi riskirali sve ovo", kazao je Igor. Centri za prodaju namještaja ovise o stranim tržištima jer je većina robe iz uvoza. Austrija i Njemačka su primjerice u lockdownu.

"Korona donosi velike promjene. Vrlo je interesantno da se prodaja prilagodila stanju pandemije. Kad je panika u državi sve nekako stane, a čim se stanje smiri sve se opet otvori", ističe Merkaš.

"Prije sam bio direktor centra u Sesvetama. Struktura kupaca u Sesvetama i Puli je drugačija. Ovdje je zastupljeno opremanje apartmana i kuća za odmor, što se reflektira na prodaju kvalitetnije i skuplje robe, u odnosu na Sesvete gdje je drugačiji kraj, manji prihodi i iznos kupovine i odabira asortimana je drugačiji", kazao je Igor.

Velike korporacije teže edukaciji djelatnika kako bi imali isti pristup poslovanju. Ipak, istarski djelatnici educirani su u drugačijem smjeru, načinu pristupa i prezentaciji asortimana. Dolazak sezone potaknuo je najmodavce da već sada krenu u kupnju ili renoviranje kuća ili apartmana. Kuhinje se najviše čekaju kod narudžbe namještaja.

"Kuhinja je specifičan dio smještajnog objekta, dorađuju se i mijenja prema potrebi. Treba biti i temeljito odrađena. Namještaj poput spavaće sobe, dnevnog boravka, trenutno se manje kupuje jer se čeka stanje bookinga, toga smo svjesni pa punimo skladišta kako bi isporuka bila što brža", ističe Merkaš.

"Kod kupnje znaju dobro doći, ali nekada se s njima situacija zna zakomplicirati. Mi, naravno volimo kada dođu. Ipak, naše osoblje je također educirano što smatram da je vrlo važno kod pružanja usluge", kaže Markaš. Nezadovoljstvo klijenata uvijek postoji, nastoji se učiniti sve da ljudi budu zadovoljni.

"Pandemija, nadamo se da će što kraće trajati, ali stremimo što većoj procijepljenosti kritične populacije kako bi mogli normalno funkcionirati. Samim time mislim da će se veći broj turista vratiti u Hrvatsku. Činjenica je da naša država uvelike živi od turizma", kazao nam je Markaš.

Cijepljenje je preporuka djelatnicima, ali tvrtka nije poslala korporativnu naredbu takve vrste.

"Radimo s velikim brojem ljudi, strancima i domaćim, te bi mi prvi trebali biti sigurni da nismo prenositelji. Zdravlje kupaca i djelatnika treba biti na prvom mjestu. Prodaja ovisi o tome. Preporuka cijepljenja je adekvatna za sve djelatnosti. Osobno ako bude trebalo ću se cijepiti", kazao je Igor Merkaš za kraj razgovora.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter