Davno prošlo je doba kada su turistički radnici svojim gostima na ljetovanju u izravnom kontaktu prodavali rezervacije za iduću godinu, naravno, mameći ih popustima. Telefoni su bili skupi i, kako veli jedan doajen istarskog turizma, za telefonsko pregovaranje s agencijama i autobuserima u inozemstvu trebalo je prvo dobiti odobrenje generalnog direktora. Na početku pak bješe teleks, kada se promocija i prodaja odvijala preko malog uređaja iz kojeg izlazi odštampana trakica, kao iz ratnih rovova u povijesnim filmovima. Danas se 80-ak posto rezervacija obavlja preko interneta, a polovica toga mobitelima. Putnici su sve komotniji, internetski portali i pametni telefoni najave im dobru prognozu vremena i ljudi krenu na put. Usput će istim telefonima pronaći svoje idealno mjesto za odmor, noćenje, zabavne sadržaje u blizini, možda ugrabiti i kakav popust.
U toj brzini valja ih negdje "zakačiti", a konkurencija sve veća, brža, dostupnija. U toj kakofoniji ponude i komunikacijskih kanala treba dosta umijeća da budeš primijećen, da svojom porukom dopreš do ciljane publike. Zadnjih godina Istra svoju lidersku poziciju u turizmu Hrvatske dokazuje - i održava - stalno novim iskoracima u marketinškim kampanjama. Prvi u zemlji počeli su ugošćavati influencere iz cijelog svijeta, danas moćne blogere čijim foto-putopisima vjeruju milijuni pratitelja na društvenim mrežama. Zvuči folirantski, ali tako danas funkcionira svijet. Ovi moderni promotori, ambasadori, kako god ih zvali, imaju velik utjecaj i to ne samo na mlađu, čistu online populaciju. Prati ih i s njihovim fotografijama na put kreće već i srednja, putnički najpotentnija generacija.
Zvuče pretenciozno i projekti takozvanih strateških partnerstava, po čemu je Istra, kažu u županijskoj Turističkoj zajednici, također jedinstvena, ovoga puta u široj regiji. Riječ je zaista o svjetskim kompanijama, redom tržišnim liderima, globalno prepoznatljivim brendovima, a Istra kao turistička destinacija u tom partnerskom odnosu računa na njihovu reputaciju, ali i na njihovu publiku, dakle kupce i klijente, te njihove razgranate kanale komunikacije i distribucije. Trenutno najjača istarska akvizicija u tom smjeru, muenchenski Bayern, recimo, prava je marketinška mašina - među četiri je najmoćnija nogometna kluba u svijetu, ima 340 tisuća članova fan klubova, više od 652 milijuna simpatizera diljem svijeta te 70 milijuna pratitelja na socijalnim mrežama. Koja bi količina tiskanih prospekata i reklamnih panoa imala takav domet? Još kada tome dodamo aktualnog Bayernovog trenera Niku Kovača, još jednog sportskog ambasadora Hrvatske…
Sport je provjeren promotor, pokazalo se i nakon uspjeha reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji. Klikovi na turističke promo-spotove s izabranim sportašima, čija imena zvone diljem svijeta, brojali su se u milijunima. Još da nam nije preksinoć Bayern ispao u osmini finala iz Lige prvaka…