Festival u Puli nikako ne ostvaruje dvije vrlo bitne uloge: da bude mjesto okupljanja hrvatskih filmskih profesionalaca, mjesto dijaloga o stanju hrvatske kinematografije, te da neupitno služi plasmanu hrvatskoga filma na europsko i svjetsko tržište, ističu u priopćenju koje je potpisao predsjednik DHFR-a, redatelj Antonio Nuić
Nakon što je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek dosadašnjem umjetničkom ravnatelju Pulskog filmskog festivala Zlatku Vidačkoviću povjerila novi, dvogodišnji mandat ravnatelja, Društvo hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) jučer je taj potez ocijenilo kao "još jednu odluku suprotnu stajalištu filmske struke".
Iako je zasad teško prognozirati doseg ovog nezgodnog slučaja i predvidjeti tko će tu izvući deblji kraj, tim više što presudnu utjecaj ima politika, sigurno je da će ovaj sukob utjecati na 66. Pulu koja se održava za četiri mjeseca, od 13. do 22. srpnja.
Nediplomatski ton
U prilično nediplomatskom, oštrom tonu, nacionalno udruženje redatelja posegnulo je i za konkretnim koracima; povlačenju svog predstavnika u Festivalskom vijeću Pule te odnošenju njihove "Nagrade Fabijan Šovagović" i njenom preusmjeravanju na neku drugu nacionalnu filmsku lokaciju. Tu prestižnu nagradu ustanovila je ova udruga, a dodjeljuje je glumcu ili glumici čije je djelovanje ostavilo veliki trag u povijesti hrvatskoga filma.
- Kako ne želimo ni na koji način sudjelovati u procesima u kojima se ignorira mišljenje filmske struke, Društvo hrvatskih filmskih redatelja neće do daljnjega imenovati svoga predstavnika u Festivalsko vijeće, a svoju tradicionalnu "Nagradu Fabijan Šovagović", kojom redatelji nagrađuju kolegice i kolege glumce za osobit prinos filmskoj umjetnosti, dodijelit ćemo na nekoj drugoj hrvatskoj filmskoj priredbi, najavili su u priopćenju. Nagrada se dodjeljuje od 2001., a prvi laureat bio je Boris Dvornik.
Redatelji podsjećaju da javno te kroz rad u Festivalskom vijeću Pulskoga filmskog festivala već dulje upozoravaju na neusklađenost načina vođenja festivala u Puli s potrebama i ciljevima nacionalne filmske proizvodnje. U idućem dijelu ceh filmskih redatelja kritički se obrušava na cijeli Pulski filmski festival.