Ilustracija
Vjerovali ili ne, ali u Puli postoje žene koje odu na frizuru u salon i nakon višesatnog tretmana jednostavno otiđu a da ništa ne plate. Na obilazak pulskih salona uputili smo se nakon što se medijima proširila vijest iz okolice Rijeke, gdje je frizerka ostala bez gotovo 1.500 kuna nakon što joj je mlada djevojka otišla bez da je platila. Jednostavno je rekla da mora ići u automobil po novac, i nije se vratila, a dobila je zahtjevnu frizuru na kojoj je frizerka radila cijeli radni dan.
U Puli se može primijetiti da su saloni u centru grada podložniji ovakvim situacijama. U frizerskom salonu Laura, u Flanatičkoj ulici, djelatnica Lolita Bakija ispričala nam je kako je došlo do toga da njena usluga ostane nenaplaćena.
"Klijentica je došla, napravila pramenove, i rekla da ide u banku jer sa sobom nema dovoljno novaca. Nikad se više nije vratila. Viđala sam je, i dan danas je vidim u gradu. Kada ona mene vidi - okrene glavu. Inače mislim da su takvim nedjelima sklonije mušterije koje naiđu slučajno i nisu redovne mušterije. Moje redovne mušterije nikada ne bi napravile nešto slično", kazala nam je Lolita Bakija.
Lolita Bakija
"Pula je mali grad i nažalost, ljudi bez karaktera nemaju problem proći pored tebe, iako su napravili nešto loše", nadodala je naša sugovornica.
Kada se takvi slučajevi dogode, nema ih smisla prijavljivati policiji jer je iznos manji, rekli su nam svi frizeri s kojima smo razgovarali. Kontaktirali smo i Natašu Vitasović, glasnogovornicu Policijske uprave Istarske, koja nam je u telefonskom razgovoru potvrdila ono što su nam frizeri rekli.
"Kad se radi o iznosu manjem od tisuću kuna, onda se počinitelj goni privatnom tužbom, obzirom na visinu materijalne štete", kazala je Vitasović.
Vlasnica jednog salona u centru grada, koja želi ostati anonimna, kazala nam je da joj se situacija s bježanjem klijentica dogodila nekoliko puta. Ističe da se osjećala jadno i posramljeno. Tijekom dva desetljeća svog rada imala je pet takvih slučajeva.
"Princip je uvijek isti. Klijentice dođu, nekad naručene, nekada ne, napravimo im ono što traže i onda kažu da idu na bankomat ili u auto po novce i nikad se ne vrate. Nama je problem još veći jer prema zakonu, mi mušterije ne smijemo pustiti iz salona bez računa. Kada žena kaže da ide po novac, ja stavim svoj novac u blagajnu, a kada se ona ne vrati, ostanem bez svog novca i to je užasno. Sada je situacija bolja jer se zbog korone klijentice moraju evidentirati i ostaviti svoj broj telefona", kazala nam je.
Filomena Glasnović
"Trenutačno je posla manje, klijentice žele biti same u salonu radi zaštite od korone i ovakve situacije se lakše izbjegnu", nadodala je naša sugovornica.
Kontaktirali smo i poznatog pulskog frizera Davida Damijanića koji nam je kazao da mu se takva situacija nije dogodila tijekom više od desetljeća rada. Kristina Brkić i Maja Silvi, vlasnice frizerskih salona, također nisu imale takva iskustva. Možda je razlog taj što su njihovi saloni van centra…
"Nekada klijentice kažu da im nije plaća došla na račun, a imaju rezervirani termin i tada im kažem da dođu i da će platiti kad im legne plaća. I uvijek mi dođu platiti", kazala nam je Filomena Glasnović, vlasnica ateljea Kika.
Dragana Šukurma, također frizerka, tužna je zbog ovakvih događanja, shvaća da ljudi nemaju novaca i da su neki tretmani skuplji, ali krađa i bijeg nikako nisu rješenje.
"Čula sam da su se slične situacije dogodile u Zagrebu, ali u Puli ne, i na sreću nisam imala takvih problema", kazala nam je Šukurma.
Dragana Šukurma
Mirjana Mihaljević, koja je u frizerskom svijetu poznata po izradi ekstenzija, a čija je cijena viša od prosjeka, ističe da joj se nikad nije dogodilo tako nešto.
"Čula sam za slučaj u Zagrebu gdje je klijentica pobjegla nakon ugradnje ekstenzija. Meni se to ne može dogoditi. Osobno radi svog osiguranja kod izrade ekstenzija uzimam akontaciju i tako se osiguram od takvih situacija", kazala nam je Mihaljević.