Dalibor Suljevića
Pulsko komunalno poduzeće Luka Pula prošlu je godinu završilo s gubitkom od 967.634 kuna, dok sveukupni preneseni dug iz prethodnih razdoblja iznosi čak tri milijuna kuna. Vidljivo je to iz njihovog financijskog izvještaja za 2018. Osim edukacije zaposlenika, kupnje, prodaje i iznajmljivanja dizalica i viličara, nejasno je čime ta firma, kojoj je glavna djelatnost prekrcaj tereta, doprinosi kvaliteti života građana Pule te na koji način uopće planira izaći iz poteškoća.
Kupuju dizalicu
Tako iznos duga Luke Pule prema HBOR-u, i to za nabavu rabljene autodizalice i rabljeni viličar, iznosi 2 i pol milijuna kuna, dok većinskom vlasniku Vodovodu za isporučenu vodu i ispunjavanje minimalnih tehničkih uvjeta postojećim koncesionarima duguje 900 tisuća kuna. Direktor Dalibor Suljević, međutim, ističe da je obveza prema Vodovodu u jednom trenutku iznosila gotovo dva milijuna kuna jer se "nije poštovala prvenstvena koncesija" i da je "veći dio duga nastao prije 2006. godine, odnosno prije sadašnje Uprave" te smatra da je po tom pitanju napravljen "kvalitetan pomak". Što se tiče obveze prema Gradu koja iznosi više od 100 tisuća kuna, Suljević ne pojašnjava o čemu je riječ, ali još jednom ističe da je dug upola manji nego prethodnih godina.
Iako je koncem prošlog mjeseca Skupština društva donijela odluku da se ostvareni gubitak iz 2018. pokrije iz pozitivnih financijskih rezultata u narednom razdoblju, ostaje nejasno kako će se to realizirati s obzirom na to da tvrtka iz godine u godinu generira gubitke. No, na konkretan upit kako misli sanirati gubitak u budućnosti, nismo dobili niti približno konkretan odgovor. Suljević navodi da Luka Pula kontinuirano poduzima aktivnosti kojima se utječe na poboljšanje situacije u firmi. Ističe pregovore koji se vode s HBOR-om za zaduženje kako bi se kupila auto-dizalica od 220 tona. Time bi Luka Pula, kaže Suljević, na području Istarske županije postalo jedino društvo s dizalicom te nosivosti što bi se iskoristilo za sudjelovanje u izgradnji Istarskog ipsilona. Osim toga, izrazio je i želju da sa svojim radnim strojevima prisustvuje rekonstrukciji kompletnog sustava Ina Rafinerije Rijeka. Velik napredak u rekonstrukciji Luke Pula Suljević vidi i u činjenici da je broj djelatnika od 2013. do 2015. smanjen za gotovo 50 posto, točnije s 28 na 15 djelatnika.
No, možda je ipak najvažnije pitanje kakvu korist od komunalnog poduzeća Luke Pula imaju građani. U nadi da ćemo otkloniti sumnju da je riječ o fikus poduzeću, firmi koja je sama sebi svrha, a od koje apsolutno nitko ne prosperira izuzev njezinih 15 zaposlenika, Suljevića smo upitali koji su najvažniji projekti koje je njegova tvrtka realizirala u posljednje tri godine. Njihova osnovna djelatnost bi trebala biti prekrcaj tereta, no od nje prihoduju svega 17 posto. Ovo gradsko poduzeće, prema Suljevićevim navodima, značajnije zarađuje od špedicije, najamnina, zakupnina i prodaje proizvoda. Uz to, Suljević prvo tvrdi da je Uprava realizirala čitav niz projekata te da je nemoguće sve navesti, a potom kao najvažnije postignuće ističe ni manje ni više nego - educiranje zaposlenika u vozače cestovnih motornih vozila.
Prstom u državu
- Dodatnim obrazovanjem, odnosno školovanjem naših djelatnika danas smo specijalizirano društvo osposobljeno da na području Pule te uže i šire okolice pružimo uslugu našim radnim strojevima, ističe.
Suljević navodi da je "realizacijom navedenih aktivnosti", pritom valjda misleći na spomenutu edukaciju, Luka Pula krajem 2016. godine, odnosnom početkom 2017. godine angažirana na širenju i modernizaciji pozadinskog lučkog terminala Škrljevo koji se nadovezuje na kontejnerski terminal Brajdica, što je najveći investicijski projekt Luke Rijeka u posljednjih 40 godina. Time su, ističe, pokazali da su kapacitirani za najveće vrste poslova i tereta. U Rijeci, ne u Puli. Suljević navodi da će Luka Pula, nakon desetljeća čekanja, izgraditi ribarsku luku. No, nažalost, nitko ne zna kada će točno taj projekt ugledati svjetlost dana.