"Apsolutno nestašan, Makavejev je bio veliki erudit, savršeni poznavatelj povijesti umjetnosti, civilizacije, psihologije. Bilo bi jako nepošteno ne spomenuti Bojanu Makavejev, njegovu pratiteljicu, koja je možda čak i više od 50 posto Dušana Makavejeva, rekao je prilikom preksinoćnjeg otvaranja izložbe fotografije u pulskom Kinu Valli Miroljub Vučković iz Filmskog centra Srbije, popraćen pljeskom publike
Najveći filmski brend
U osvrtu na djelo velikog redatelja, scenarista, pronicljivog mislioca i čovjeka razigranog duha nije preskočena ni Makavejeva subverzivnost kojom je obilježio epohu stvaranja 'Crnog vala', ostavivši za sobom kultne naslove koji su počesto bili pod cenzurom zbog suptilne kritike i komunističkih i kapitalističkih vrijednosti života.
Filmski kritičar Nenad Polimac rekao je da je Makavejev u bivšoj zemlji bio najveći filmski brend, za kojeg su znali svi renomirani svjetski filmaši i filmski centri.
- Makavejev je, prije svega, u srcu i u načinu kako je promišljao i radio film, bio kino amater, ali s korijenom te riječi u ljubavi, ne u diletantizmu, kazao je Toma Zidić u ime organizatora retrospektive, Pulske filmske tvornice, podsjetivši da je u preksinoć prikazanom kratkom filmu "Prokleti praznik" iz 1958. snimatelj tada mladom 28-godišnjem Makavejevu bio iskusni 56-godišnji filmaš Oktavijan Miletić, redatelj prvog hrvatskog dugometražnog (i zvučnog) igranog filma "Lisinski" iz 1944. godine.
Izložba fotografija
Izložba fotografija realizirana je uz prijateljsku potporu Njemačke Kinoteke, beogradskog Fakulteta dramskih umetnosti, Kino kluba Split, Hrvatskog filmskog saveza i Jugoslovenske kinoteke. Odmah nakon otvorenja prikazan je, uz "Prokleti praznik", film "Ljubavni slučaj ili tragedija službenice PTT-a" iz 1967., a sinoć kratki film "Slikovnica pčelara" te igrani film "Nevinost bez zaštite".