Uspostavili smo "Call centar" u potrošačkom odjelu te krenuli s izradom mobilne aplikacije i web portala, koji će uskoro profunkcionirati u potpunosti. Time će biti omogućeno primanje i plaćanje računa za vodne usluge, praćenje potrošnje te zaprimanje obavijesti, recimo o povećanoj potrošnji vode ili obavijesti da je očitan vodomjer
Od početka veljače korisnici priključaka za poljoprivredu odnosno navodnjavanje na mreži pulskog Vodovoda plaćaju gotovo tri puta manju cijenu vode nego što je to prije toga bio slučaj. Nova kategorija korisnika i nove cijene odnose se na registrirane poljoprivrednike koji spadaju u tu kategoriju sukladno općim i tehničkim uvjetima. S prijašnjih 30 kuna mjesečnog fiksnog dijela osnovne cijene vodne usluge i konačnog varijabilnog dijela od 21,25 kuna, obavezu je snižena na 15 kuna fiksne cijene i 7,70 kuna po kubnom metru konačnog varijabilnog dijela.
U razgovoru s direktorom pulskog Vodovoda Deanom Starčićem doznajemo da se navedeno umanjenje cijena odnosi na obiteljska stambena gospodarstva, samoopskrbna poljoprivredna gospodarstva, trgovačka društva ili zadruge registrirane za obavljanje poljoprivredne djelatnosti te urbane vrtove i javne zelene površine u vlasništvu jedinica lokalne samouprave. Vodovod Pula opskrbljuje vodom područje bivše Općine Pula, odnosno Grad Pulu i Vodnjan te općine Medulin, Ližnjan, Marčanu, Barban, Svetvinčenat i Fažanu, a s direktorom razgovaramo o poslovanju u uvjetima pandemije.
- Unatoč otežanim uvjetima rada, pulski Vodovod cijelo ovo vrijeme brine da se komunalne usluge vodoopskrbe građanima pružaju bez zastoja - od isporuke vode, redovitog održavanja vodovodnog sustava, izgradnje priključaka do kontroliranja zdravstvene ispravnosti vode i ostalog, a istovremeno da se osigura zaštita zdravlja naših djelatnika. Iznimno se jedno kratko vrijeme prošle godine nije vršila zamjena vodomjera i to kada nisu radile tvornice u kojima ih nabavljamo te je zbog epidemiološke situacije samo u travnju prošle godine obustavljeno očitavanje vodomjera, dok su se sve ostale usluge kontinuirano pokrivale i pokrivaju se normalno. Važno je napomenuti da ni u jednom trenutku distribucija vode nije bila upitna.
- Kako ste reagirali što se tiče odnosa i komunikacije s potrošačima?
- Upravo da bismo što odgovornije pristupili našim korisnicima, uspostavili smo funkciju "Call centar" u potrošačkom odjelu te krenuli s izradom mobilne aplikacije i web portala, koji će uskoro profunkcionirati u potpunosti. Time će biti omogućeno primanje i plaćanje računa za vodne usluge, praćenje potrošnje te zaprimanje obavijesti, recimo o povećanoj potrošnji vode koje smo inače ostavljali u poštanskom sandučiću ili na samom mjernom mjestu te obavijest da je očitan vodomjer.
- Kako se prilagođavate i dalje izazovnoj godini? Na kojim projektima je naglasak, a koji su stopirani zbog korona situacije?
- Planiranju poslovanja Društva za 2021. godinu smo pristupili na sličan način kao i kod izrade rebalansa plana za 2020. godinu, nastavili smo s EU projektima i projektima financiranim od strane Hrvatskih voda te aktivnostima na redovitom održavanju sustava kako bismo osigurali ispravnu vodoopskrbu. Planirali smo prihode otprilike na razini 2020. godine. Vidimo da je godina neizvjesna, a za naše poslovanje jako je važna turistička sezona te se nadamo da će se ostvariti barem u lanjskom obimu.
- Koji projekti su trenutačno u finalizaciji i planu?
- Na području grada Pule investiramo u rekonstrukciju cjevovoda u sklopu rekonstrukcije Premanturske ceste i prve faze rekonstrukcije Valdebečkog puta, u dužini od oko 295 metara i ukupnom iznosu nešto većem od 1,5 milijuna kuna. U tijeku je isto tako izgradnja cjevovoda na području Monte Serpa, ukupne dužine 1.116 metara, a taj projekt uključuje i izgradnju redukcione stanice te je ukupno vrijedan oko 2,4 milijuna kuna, kao i početak radova na rekonstrukciji 562 metra cjevovoda Paduljskog puta, koji su vrijedni nešto manje od 700 tisuća kuna.
Od većih projekata trenutno su u fazi realizacije tri EU projekta iz programa Ruralnog razvoja u općinama Marčana, Medulin i Barban. Radi se o projektu Banjole jug, u kojem je ukupna dužina trase 2.610 metara i iznos investicije gotovo pet milijuna kuna, zatim projektu Luka Krnica s ukupnom dužinom trase od 2.770 metara te vrijednošću 3,8 milijuna kuna, kao i projekt Hrboki-Rebići ukupne dužine trase 5.063 metra i investicija u iznosu 7,1 milijun kuna. Od ostalih projekata koji su trenutno u realizaciji, istaknuo bih početak rekonstrukcije dionice Štokovci-Gilešići, rekonstrukciju cjevovoda kroz Smoljance, izgradnju i rekonstrukciju vodovodne mreže u Vodnjanu, izgradnju vodovodne mreže u Medulinu te rekonstrukciju vodovodne mreže Taškerovi dvori. Nastavljamo pripremu projekata za aglomeracije Pula sjever, Pula centar i Medulin, gdje sudjelujemo kao partner tvrtkama Pragrande i Albanež, kao i za rekonstrukciju i izgradnju vodovodne mreže sukladno planu poslovanja.
- Možete nam rezimirati ulaganja na području Vodovoda Pula i grada Pule u posljednjih 15-ak godina?
- Da bi vodoopskrba tekla kontinuirano, potrebna su i ulaganja u magistralne cjevovode i objekte, u kojem kontekstu se može navesti da je završena rekonstrukcija magistralnog cjevovoda Valtida - Pula u dužini 27,13 kilometara, ukupne vrijednosti 23,2 milijuna kuna, te je rekonstruiran dio magistralnog cjevovoda Prnjani - Monte Šerpo u duljini od 15,042 kilometra, ukupne vrijednosti 45,2 milijuna kuna. Uz ove najvažnije projekte, kontinuirano ulažemo u vodoopskrbne objekte, zamjenu pumpi, mjerne opreme i građevinske rekonstrukcije. Pored navedenih kapitalnih projekata, kontinuirano je ulaganje u rekonstrukciju i izgradnju sekundarne vodovodne mreže na cijelom distributivnom području. Značajna su investicijska ulaganja u posljednjih petnaest godina i ona iznose gotovo 290 milijuna kuna, odnosno rekonstruirano je i izgrađeno više od 216 kilometara vodovodne mreže.
Na području Pule istaknuo bih rekonstrukciju kvartova Sisplac i Gregovica u sklopu plinifikacije, rekonstrukciju Zagrebačke i Santorijeve ulice te rekonstrukciju cjevovoda u Radićevoj ulici, širenje mreže na području Monvidala vezano uz stanogradnju.
- Uz rekonstrukciju ili izgradnju vodovodne mreže, Vodovod je veliku pažnju posvetio kontroli kvalitete i nadzoru gubitaka vode u vodoopskrbnom sustavu. Kontrola kvalitete vrši se putem stalnog monitoringa Zavoda za javno zdravstvo Istarske županije izvorišta i vode za ljudsku potrošnju iz mreže te kontrolom u internom laboratoriju. U 2020. godini ispitano je ukupno 3.729 uzoraka vode. Gubitak vode u mreži nadzire se implementacijom Programa smanjenja gubitka vode u vodovodnoj mreži zahvaljujući kojemu posljednjih nekoliko godina gubitak vode varira od 17 do 19 posto.
Konkretno, u 2020. godini gubitak je iznosio 17,85 od ukupne crpljene vode, što je svakako jedan od boljih rezultata u Hrvatskoj s obzirom da je prosjek na razini države blizu 50 posto. Ovaj rezultat posljedica je kontinuiranog ulaganja u mjernu opremu, edukaciju kadrova te svakidašnji rad svih uključenih službi. Upravo se od drugih vodovoda izdvajamo po iznimno uspješnoj implementaciji programa smanjivanja gubitaka vode u vodovodnoj mreži, zbog čega je ovo trgovačko društvo istaknuto kao primjer dobre prakse od Europske komisije.