PULA

CHARTER AGENCIJE SPREMNE SU ZA NOVU NAUTIČKU SEZONU Direktor marine Veruda Aleksandar Šuran: Agencije iz Dalmacije žele širiti svoje baze u Istri

| Autor: Roberto RAUCH
(Snimio Neven Lazarević)

(Snimio Neven Lazarević)


U Tehnomont marini Veruda traju pripreme za novu nautičku sezonu. Subotom se ovdje već mogu sresti turisti koji, u potrazi za izoliranijim godišnjim odmorom, unajmljenim jedrilicama isplovljavaju na jednotjedni odmor. Premda je prošle sezone pandemijski kaos charter agencije dočekao poprilično nespremne, ove sezone to nije slučaj - prilagodile su se novom normalnom te svoje goste dočekuju epidemiološki spremnije. O generalnom stanju u marini Tehnomont upitali smo direktora Aleksandra Šurana, koji ističe da za sada nema velikih varijacija po pitanju broja plovila. Štoviše, charteri iz Dalmacije žele proširiti svoje baze na sjeveru. 

Fleksibilan buking

- Popunjenost marine je na prošlogodišnjoj razini, ne bilježimo značajne dolaske ili odlaske. Kao i svake godine, neki brodovi odlaze, drugi dolaze, no držimo neku konstantu. Brodova u tranzitu još nema, što je i za očekivati u ovakvoj situaciji. Imamo dosta upita za širenje chartera i flote u marini, mnoge baze žele plovila sa juga prebaciti u Istru. To je praksa koja već traje nekoliko godina, no ove je godine još više došla do izražaja. Takav zahtjev, zbog smanjenog kapaciteta marine, možemo tek polovično uvažiti. U prosjeku svaki mol može primiti do dva nova plovila, kaže Šuran.

Ustaljeni tempo Tehnomont marine ove će godine zasigurno poremetiti i ulazak u pogon nove marine sv. Katarina, koju gradi Danko Končar.

- Mišljenja sam da je svaka konkurencija zdrava. Pretpostavljam da će svaka marina izgubiti jedan dio plovila, što je normalno. Sve će zavisiti o njihovoj usluzi, cijeni i ponudi. U svakom slučaju, nemamo straha, poručio je Šuran.

Prošle je godine Istra prednjačila po broju bukiranih brodova u Hrvatskoj. Osim povoljnije epidemiološke situacije u presudnim trenucima sezone, razlog tome bio je i to što je Istra destinacija do koje gosti uglavnom pristižu vlastitim vozilima, a ne avionom. Ove će sezone, pak, charter agencije pokušati privući svoje goste dobrom epidemiološkom organizacijom, fleksibilnošću oko bukinga i uspostavljanjem punktova za testiranje u samoj marini, što je prošle godine predstavljalo nemali problem. Dodatna olakotna okolnost za goste, s čim se već započelo prošle godine, su voucheri - gosti koji su brod rezervirali, ali ipak nisu u mogućnosti doći u Hrvatsku, svoj termin mogu premjestiti za nešto kasniji datum, odgoditi ga za sljedeću godinu ili pak - premda ova stavka ovisi od chartera do chartera - dobiti povrat novca. 

Što južnije, to tužnije  

Više o tome rekao nam je Marko Pereša, jedan od dvoje voditelja pulske baze Pitter Yachting:

- Možemo reći da smo se ove godine prilagodili pandemiji. Gosti koji su platili brod, a iz nekog razloga ne mogu doći, imaju mogućnost odgoditi buking ili ga otkazati, za što smo uveli i putničko covid osiguranje "Safe&Risk free". Gosti će se moći testirati u marini, po dolasku i prije odlaska, a mi djelatnici testirat ćemo se svakog petka, kada je na brodovima smjena gostiju. Skipperi koji će voziti naše goste također će morat predočiti negativan covid test ili potvrdu o cijepljenju. Što se tiče bukinga, za sada smo zadovoljni, ovaj nam vikend izlazi desetak brodova, što je otprilike broj koji smo u ovo doba imali i prije korone, upućuje nas Pereša.

No, ruže ipak ne cvjetaju svim charter agencijama u pulskoj Tehnomont marini. Mile Mandić, voditelj pulske baze First Class Sailinga, u kojoj se trenutno nalazi 22 plovila, kaže da je sezona ipak neizvjesna, a zbog velikog broja otkazivanja teško je predvidjeti hoće li stvari ići na bolje.

- Za sljedeći smo vikend, odnosno za prvi maj, imali šest bukinga, no za četiri je broda već otkazana rezervacija. Situacija je, dakle, prilično loša i ovisi o emitivnim tržištima te epidemiološkoj situaciji kod nas. Mi najviše ovisimo o njemačkom tržištu, a trenutno klijenti iz te zemlje i dalje moraju u karantenu po povratku u Njemačku. Što se tiče ljeta, nezahvalno je bilo što prognozirati jer opet sve ovisi o epidemiološkoj situaciji. I mi smo se prilagodili pandemiji, maksimalno smo fleksibilni po pitanju otkazivanja bukinga, što može biti i problem jer nerijetko klijenti otkazuju u posljednji čas.

Po pitanju ostalih baza First Classa, ona u Puntu na Krku je prošle godine nešto bolje poslovala u odnosu na pulsku podružnicu. Baza u Rogoznici je, pak, prošla najgore, budući da je avionska destinacija.

- Jug neće prošljakat' dok se avionski promet ne unormali, to je tako, zaključuje Mandić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter