NA CJEDILU 

ULJANIKOVI SINDIKATI: Pozdravljamo pomoć 3. maju, ali što je s nama? ZAR MI ŽIVIMO U POGREŠNOJ REGIJI?

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Milivoj MIJOŠEK

Milivoj MIJOŠEK


Uljanik je dugo vremena bio najbolje hrvatsko brodogradilište i kad se dogodio prvi problem, država je odlučila ugasiti jedno takvo brodogradilište, a spašavati i davati dalje novac onima koja su već sanirana i restrukturirana silnim milijardama kuna. Očito je najveći problem u tome što smo mi Istrijani i nismo njihova biračka baza, pa nas se može i gaziti i gasiti, rekao je predsjednik Jadranskog sindikata Boris Cerovac

Ni tri mjeseca od proglašenja stečaja nema konkretnih naznaka u kojem bi se smjeru mogla odviti priča vezana uz sudbinu pulskog brodogradilišta Uljanik. Navozi već dulje vrijeme miruju, a ruzina je počela polako nagrizati nedovršene gradnje, kao i dizalice i opremu u pulskom škveru. Bivši uljanikovci nadaju se oživljavanju proizvodnje, no za tako nešto nužan je suport države kojeg, kad je opstanak brodogradnje u Pulskom zaljevu u pitanju, i dalje nema.

Zbog toga su članovi Jadranskog sindikata s današnje tiskovne konferencije još jednom prozvali hrvatsku Vladu.

Oni su ustvrdili da se po pitanju opstanka domaće brodogradnje Republika Hrvatska prema nekim brodogradilištima odnosila i odnosi kao majka, dok se prema Uljaniku od početka procesa, pa do danas, postavila kao maćeha. Predsjednik sindikata Boris Cerovac kazao je kako u Puli podržavaju i pozdravljaju namjeru i odluku Vlade da spasi riječko brodogradilište 3. maj, te poručio da su jednaka takva dobra volja i angažman potrebni i da bi se ponovno pokrenula proizvodnja na pulskim navozima.

"Međutim to, nažalost, ni premijer Plenković, a ni njegovi ministri, i nadalje ne pokazuju. Ne znam što je tome razlog, ali možda je problem u tome što se mi nalazimo u "pogrešnoj" regiji koju aktualna vlast u Zagrebu zbog politike i tuđih birača ne želi pomagati. Međutim, činjenica je da je Uljanik dugo vremena bio najbolje hrvatsko brodogradilište i da to nisu prazne riječi jer ih dokazuju i pokazatelji Hrvatske brodogradnje. I onda kad se dogodio prvi problem, država je odlučila ugasiti jedno takvo brodogradilište, a spašavati i davati dalje novac onima koja su već sanirana i restrukturirana sa silnim milijardama kuna. Očito je najveći problem u tome što smo mi Istrijani i nismo njihova biračka baza, pa nas se može i gaziti i gasiti", kazao je Cerovac.

Gdje su naši?

Abolirani od odgovornosti za sadašnju situaciju, prema njegovim riječima, nisu ni domaći političari, kako oni iz vlasti, tako ni oni iz oporbe.

"Gdje su naši saborski zastupnici, gdje su ti naši političari da brane interese Uljanika? Krajnje vrijeme je da se malo mrdnu i počnu raditi onaj posao za koji su dobili naše glasove", zapitao se Cerovac, dodavši kako interesa za oživljavanje proizvodnje u Uljaniku ima, te da postoje i određeni prijedlozi modela po kojima bi se to moglo izvesti, ali ništa od toga nije ostvarivo bez pomoći države.

"Država je pomagala i dalje pomaže i 3. maj i Brodosplit i Brodotrogir, a mi samo tražimo od premijera i njegovih suradnika da se ista pravila koja se primjenjuju na ta druga hrvatska brodogradilišta primijene i na Uljanik", poručio je predsjednik Jadranskog sindikata.

Puno bolji kruzer

Na njegove riječi nadovezao se član sindikata i vjerovničkog vijeća Uljanik Brodogradilišta Samir Hadžić, koji je kazao kako smatra da sva hrvatska brodogradilišta treba pokušati spasiti, ali glavni kriterij u tome ne može i ne smije biti politička podobnost regije u kojoj se određeno brodogradilište nalazi ili biračka baza iz koje zapošljava svoje radnike.

"Uljanik je brodogradilište koje je sagradilo 60 posto svih brodova izgrađenih u Hrvatskoj u zadnjih 30 godina, a na kraju nije dobilo šansu koja je pružena svima ostalima, već su nas, čim smo se prvi put našli u problemima, bacili kao kante na cestu. I dobro, neka to bude voda ispod mosta, ali mi danas isto tako imamo javnu ponudu za gradnju 5 kruzera, imamo dva broda za završiti u Puli i treći u Rijeci, dakle imali bi što raditi i čime oživjeti proizvodnju. Sve modele koje slušamo o spašavanju 3. maja nisu oni smislili, niti su oni novi. Oni su na stolu već osam mjeseci i moglo se njima ne samo spriječiti nastanak štete od 4 i pol milijarde, već i spasiti i Uljanik i 3. maj. Nije bilo sluha, a nema ga nažalost ni danas", kazao je Hadžić.

Dodao je kako Uljanik danas ima prilike još i lakše započeti proizvodnju nego što bi to bilo prije proglašenja stečaja i kroz proces restrukturiranja.

"Pošto mi nemamo agencije koje daju jamstva, a gradnja sofisticiranih brodova bez njih nije moguća, onda tu ulogu mora biti spremna preuzeti država. Ako je Brodosplit u travnju dobio 30 milijuna eura državnog jamstva za gradnju svog kruzera, onda ne vidim razloga zbog čega sličnim jamstvima ne bi mogla biti pokrenuta i pokrivena i gradnja brodova u Puli? Čovjek koji je prije neki dan iz Uljanika isplovio s puno boljim i složenijim kruzerom od tog Brodosplitovog pokazao je želju i namjeru da u Puli izgradi još pet sličnih brodova, no bez odluka Vlade to se neće dogoditi. Država je najveći vjerovnik i Brodogradilišta i Uljanika d.d. i ona mora donijeti odluku o tome hoće li brodogradnja u Puli dobiti novu šansu ili ne. Dakle, ne govorimo više ni o 1,2 milijarde ni o 700 milijuna, već o suportu države koja bi jamstvima omogućila oživljavanje proizvodnje. Interes brodovlasnika da gradi sofisticirane brodove u Puli postoji, ali na potezu je Vlada", poručio je Hadžić.

Pomozite nama, kako smo mi pomogli njima

Član sindikata Neven Radolović svojim suborcima i svim građanima čestitao je Dan pobjede i domovinske zahvalnosti, podsjetivši da su se 1991. godine Istrani, bez obzira na to što Istra nije bila direktno pogođena ratom, u gotovo stopostotnom broju odazvali pozivu na bojište.

"Istra je primila i velik broj izbjeglica, a mnogi od njih su ovdje pronašli svoj novi dom. Tako je bilo kad su oni nas trebali, a sada mi trebamo njih. Trebamo ih da pomognu Uljaniku na isti način kako su pomagali i kako pomažu svim drugim brodogradilištima", poručio je Radolović.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter