Do jučer znanstvena fantastika

Projekt ERASMUS: Nastavnici iz Pule stvaraju školu budućnosti

| Autor: Zoran Oljača
(Snimio Zoran Oljača)

(Snimio Zoran Oljača)


Inovativno obrazovanje i projekt Erasmus+ pravo su rješenje za školu budućnosti, a zadaci su već podijeljeni.

Talijanska tehnička srednja škola Marconi iz Piacenze izradit će dodatak projektu koji je temeljen na umjetnoj inteligenciji. To će odraditi koristeći se programskim jezikom Python.

Srednja tehnička škola Malakoff High iz norveškog grada Moss to će primijeniti na polju matematike, dok će Talijanska srednja škola "Dante Alighieri" iz Pule iskoristiti istu visoku razinu, interpretirani i skriptni jezik, kako bi generirao ništa manje od projekta robotike.

Izazovi budućnosti

Uzbudljivo, bez sumnje, jer ono što je do jučer bila znanstvena fantastika sada predstavlja znanost. No, da bi se znali konačni rezultati morat će se pričekati treći susret triju škola planiran za svibanj iduće godine u Norveškoj.

U međuvremenu, proteklih se dana okončala druga faza projekta Erasmus+ misije KA210-SCH-E8E07447 – Python, odnosno druga faza planiranja koja je započela prošlog proljeća u Piacenzi, inače vodećem institutu i talijanskoj perjanici srednjih škola za ovu vrstu inicijativa.

(Snimio Zoran Oljača)(Snimio Zoran Oljača)

U TSŠ Dante Alighieri uručene su potvrde o sudjelovanju gostujućim nastavnicima Mauriziju Galliju, Filippu Fantiniju i Patriziji Quero s Talijanskog instituta Marconi, kao i Marianne Solgärd Hogéus, Williamu Tellu i Jan-Martinu Borgeu iz norveške škole te domaćim sudionicima koju čine Denis Gentilini, koordinator pulskog dijela projekta i inicijator ove zanimljive suradnje na tehnološko-informatičkom planu, Tea Šumberac i Svebor Smodlaka.

Prednosti umjetne inteligencije

- Sve je počelo prije nekoliko godina kada sam kao profesor u Tehničkoj školi u Puli pronašao priliku za partnerstvo s Institutom u Piacenzi, nevjerojatno vrhunskim školskim okruženjem, otvorenim za izazove budućnosti i tehnološko-informatičke pismenosti mladih, poput proizvodnje dronova, antropomorfnih robota i vrlo sofisticiranih kamera s unutarnjim neuronskim mrežama.

Odradili smo prvi tematski modul temeljen na učenju kroz izazove "Učenje kroz izazove i projekte", dok smo sada prešli na drugi modul usmjeren na konkretnije izazove koji proizlaze iz stvarnog života, rekao nam je prof. Denis Gentilini iz TSŠ Dante Alighieri Pula.

(Snimio Zoran Oljača)(Snimio Zoran Oljača)

- Na našem Institutu nudimo tečajeve umjetne inteligencije i robotike, surađujemo sa Sveučilištem, s tvrtkama na našem području koje od nas naručuju prototipove, bavimo se europskim projektima, a svake godine više od stotinu studenata priprema se za praksu u Europi.

Prvi projekt s Pulom bio je posvećen izumu mehanizma za čitanje registarskih pločica vozila s umjetnom inteligencijom koja im omogućuje ili ne dopušta automatski ulazak na školsko parkiralište. Sadašnji projekt ovdje u Danteu, međutim, tiče se poučavanja jezika Python s kojim se mogu uhvatiti novi obrazovni izazovi kroz koje se djeca, umjesto da sudjeluju u uobičajenoj nastavi, kontinuirano stimuliraju zadacima i vježbama preuzetim iz stvarnog života.

Metodologija CLBC-a (Collaborative Learning Based in Challenges) pomaže u tom smislu jer vam omogućuje postavljanje ovih izazova. Naravno, nastavnicima će trebati puno vremena, jer moramo generirati specifične projekte koji su prikladni, ali i sve složeniji, rekao je profesor Maurizio Galli iz Piacenze.

U projektu sudjeluju tri nastavnika iz Pule te po tri nastavnika iz srednjih škola Piacenze u Italiji i grada Mossa u Norveškoj. Tijekom trajanja projekta, škole razvijaju praktične primjere korištenja programskog jezika Python kroz izazove i projekte, povezane s područjima koje učenici izučavaju.

(Snimio Zoran Oljača)(Snimio Zoran Oljača)

Završni rezultati projekta uključivat će studije slučaja koje prikazuju primjere učenja programskog jezika Python kroz matematiku, mobilnu robotiku te primjenu kolaborativnih robota i umjetne inteligencije.

Ovaj događaj dio je druge faze Erasmus+ projekta "Python - Učenje kroz izazove i projekte".

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter