(Snimio Milivoj Mijošek)
Opetovano pisanje o konstantnom kašnjenju usluga Hrvatske pošte nije nimalo slučajno. Koliko god nam smetaju "ponovljene teme", ova se pokazala kao problem bez trenutnog rješenja. Barem onog vidljivog. I zato o tome treba pisati. Vlada mišljenje kako građani samo strpljivo čekaju svoju poštu, dok im u međuvremenu njezin nedolazak stvara velike i nove probleme, a nitko ne reagira. Međutim, nisu svi spremni pasivno "čekati Godota" već nanovo stavljaju ovaj problem u žižu našeg interesa.
- Ova priča postaje beskrajna. Trenutno mogu reći da sigurno dva mjeseca nisam dobio nikakvu poštu. Nitko nas "ne ferma" ni dva posto iz tih pošti. Je li bilo nekakvih "vertikalnih interveniranja", možda je, nije mi poznato, ali situacija je i dalje u stvarnosti nepromijenjena. Ne znam što se događa s ljudima da ne reagiraju. Mi bi trebali tražiti svoju poštu, jer ovako prelazimo u stanje anarhije. Čuju li u Zagrebu uopće ono što nam se ovdje događa, rezignirano pita naš sugrađanin Dušan Bunčić s Monvidala koji se u više navrata obraćao u našu redakciju zbog ovog problema.
Problem, naravno, nije prisutan samo u Puli, već diljem Istre, a i o tome smo već pisali. Bunčić smatra kako bi Hrvatska pošta trebala hitno reagirati sa zapošljavanjem, na bilo koji način, pa i preko student servisa, jer je očito da pošta ne stiže.
- Osim što dobivam poštu od pulskih, komunalnih poduzeća, ostalu poštu više ni ne znam kad sam vidio. Neki ljudi čekaju i medicinske nalaze ili pozive za neke pregleda. Možemo samo zamisliti, ako je tu riječ o nekoj ozbiljnoj bolesti i potrebi neke terapije, što to znači za osobu koja čeka takvu poštu, a ona ne dolazi, ukazuje on na ozbiljnost koja, prema njegovom mišljenju, proizlazi iz ovog kašnjenja. Osim toga, kao što smo već i pisali, tu su i sudski pozivi, rješenja, ali i sami računi, koji, ako ih građani zakasne platiti, dolaze na naplatu zajedno s kamatama.
Problem s deficitom poštara na terenu na kraju pada u krilo samim građanima, kojima se usluga treba i mora moći isporučiti. Kronični problem s uslugom Hrvatske pošte koji se prelio na korisnike, ostavlja građanima malog ili nikakvog manevarskog prostora, jer svoju poštu teško uspijevaju podignuti i kad se jave u poštanske poslovnice.
- Već sam dva puta ostavljao papirić s brojem svog telefona, kako bih dobio obavijest da mi je pošta stigla, ali vi ustvari nemate s kim ni razgovarati. Ne možete im praktički ni prići. Zovete li njihov besplatni broj 0800, izgubite živce dok vam se netko uopće i javi, opisuje on svoje iskustvo u kojem će se mnogi prepoznati.
Najnovije prigovore, ali i upite o konkretnim aktualnim rješenjima problema, uputili smo ponovo i Hrvatskoj pošti. Dobili smo vrlo kratki odgovor, koji nagovještava da u Pošti ipak nešto poduzimaju po tom pitanju. "Radi osiguravanja redovitosti dostave i pravovremenog odgovora na izazove proveli smo organizacijske i operativne promjene usmjerene na stabilizaciju rokova uručenja. Osim preraspodjele postojećih radnika, u protekla dva mjeseca zaposlili smo i novog kolegu, a tijekom rujna očekujemo petero novih radnika koji će raznositi pošiljke u Puli čime će se situacija normalizirati", najavili su iz Pošte.
Hoće li normalizacije uskoro stvarno i biti, ostaje nam da pričekamo. Inače, kako saznajemo, na području Istarske županije Hrvatska pošta i dalje ima više otvorenih natječaja te aktivno zapošljavaju.