Novim cjenikom omogućeni su razni popusti, među kojima i popust na fiksni dio usluge. To znači da će iznajmljivačima koji svoju uslugu nude samo ljeti i ne generiraju otpad čitave godine, računi za preostali dio godine biti značajno umanjeni, navode iz Herculanee
Ilustracija (Snimila Jasna Orlić)
Vlasnica apartmana s dva osnovna i dva pomoćna ležaja u obiteljskoj kući u Puli u kojoj živi samo sa suprugom iznenadila se kada je zbrojila račune za smeće koje je platila prošle godine. Ukupno je Herculanei lani iskeširala 1.836 kuna, od čega 810 samo za apartman koji iznajmljuje oko tri mjeseca godišnje.
Dakle, premda je pored plavog i žutog zadužila jedan jedini kontejner za miješani otpad, stižu dva računa za smeće svaki mjesec, ukupno u visini nešto većoj 200 kuna. Dvostruko veći izdatak negoli je, primjerice, račun za vodu. Smatra da je to ipak malo previše s obzirom da temeljito odvaja plastiku, papir, staklo, biološki otpad kompostira, tekstil baca u poseban kontejner, a glomazni otpad vozi u reciklažno dvorište. Na koncu, u zelenom kontejneru za miješani komunalni otpad zapremine 80 litara ima jednu vrećicu smeća tjedno na dnu kante.
Ove godine odvoz smeća plaćat će još i više, jer računi će po novom režimu naplate stizati svaki mjesec i za apartman, a ranije su stizali svakih šest mjeseci. Mnoge iznajmljivače iznenadili su računi za odvoz smeća koji po novom stižu svaki mjesec u godini, pa tako i za prosinac. Još prošle godine plaćalo se šest mjeseci godišnje odvoz komunalnog otpada bez obzira što se apartmani u Puli iznajmljuju u prosjeku tri do četiri mjeseca.