Izraelski basist s njujorškom adresom Avishai Cohen stigao je u ponedjeljak u drugom pokušaju (nakon ljetnog otkazivanja) u Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula predvodeći grupu glazbenika, a bilo ih je ukupno pet, koji su mu pomogli da predstavi album „1970“. Ovaj album, treba i to reći, nije sva kritika dočekala sa oduševljenjem, najviše mu zamjerajući komercijalnost i otklon od jazz kanona kojih bi se Cohen kao jazzer trebao držati. No, oni koji kritiziraju njegov studijski stil trebali bi zbilja prisustvovati jednom koncertu kao što je ovaj, na kojem pametno postavljena svjetla i reflektori stvaraju osjećaj mistike i pridonose dojmu dinamičnosti dok Cohen publiku vodi od rodnog Izraela, pjevajući pritom i na hebrejskom, pa prema zapadu, u unutrašnjost SAD-a, zadržavši se nakratko u Puerto Ricu.
Iako održan u sklopu programa jazz koncerata Backstage Live Pula festivala, ovo je od svih do sada održanih bio najmanje jazz koncert, a više jedan pop rock s primjesama magičnog etna i new agea, iako se jazza i bluesa tu također našlo. No, zapravo, koga to briga, ako je koncert odličan, a ovaj je upravo takav bio i to ponajprije jer su Cohen i njegovi prijatelji trznuli pravu žicu kod publike i prepoznali što bi im sada najviše odgovaralo. Istina, priznajemo, nije nam se tako činilo u početku, tako da prvi dio koncerta odgledali s jedne emotivne distance, ali jednom kada su Cohen i ekipa kliknuli s publikom, više nije bilo natrag. To je bilo to. Moglo se plesati, pljeskati i uživati, što je publika i učinila, začiniviši kraj pravim ovacijama a tu je energiju prepoznao i Cohen koji je pokazao da osim što majstorski svira bas, voli povremeno zasvirati klavijature te pjevati, za što se pogotovo idealnim pokazala obrada klasika „Motherless child“ koju je ostavio za (trodijelni) bis. (M. RADIĆ, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)