(Promo)
Sport je vitalan dio društva još od najranijih civilizacija poput starih Grka ili Rimljana, a uz sport se oduvijek vezalo i sportsko klađenje. Iako se točan datum začetka klađenja na sportska događanja ne može pronaći, vjerujemo da klađenje i sport idu ruku pod ruku još od samog početka. Poznato je kako su se Grci, izumitelji olimpijskih igara, voljeli kladiti na pobjednika među sobom, pa tako je to i ostalo do danas.
Prva klađenja su se odvijala među ljudima istog ili sličnog statusa, na zajedničkim zabavama poput rođendana ili vjenčanja gdje su se organizirale razne igre na sreću kao što je tombola, što je bio prvi oblik svojevrsnog klađenja na pobjednički broj. No klađenje je postalo zauvijek povezano uz sport tek u 17. i 18. stoljeću kada su se bogati aristokrati počeli kladiti na konjske utrke te tako započeli tradiciju koja se do danas proširila na svaku igru i sport koje poznajemo. S obzirom da tada klađenje nije bilo regulirano jer se baziralo na sistemu kredita, britanska vlada je zabranila klađenje u tavernama zbog mnogih nesporazuma i dramatičnik posljedica. Kao posljedica toga razvile su se prve ustanove sa reguliranim sistemom klađenja i kadioničarima koje su nam danas poznate kao kladionice. U današnjem digitaliziranom dobu prirodno je da su se fizičke kladionice nadopunile svojim internetskim inačicama, a postoje čak i kladionice koje su isključivo na internetu. Prve web kladionice su kreirane oko 1995. godine, a danas online kladionice možete pronaći diljem interneta na različitim platformama. Bez obzira govorimo li o igrama na sreću ili kalkuliranom klađenju, ljudi su oduvijek voljeli spajati osjećaj iščekivanja i užitka s financijskim dobitkom. Nešto u intenzivnom iščekivanju pobjedničkog rezultata dokazuje da su sportski fanovi današnjice identični onima iz stare Grčke samo su pronašli način kako optimizirati proces oklada.
Najveća razlika između lutrije i sportskog klađenja je ta da lutrija bazira svoj dobitak na slučajnosti dok je klađenje proces koji zahtjeva informirano donošenje odluka. Upravo je zbog toga sportsko klađenje doživjelo svoj uspjeh – sportski fanovi vole osjećaj povezanosti sa svojim najdražim timom, praćenje rezultata, a ne škodi ni financijski dobitak! Kladionice su prepoznale ovo tržište kao veoma unosno, ali online kladionice su revolucionizirale industriju. Betfair je bila jedna od prvih uspješnih web kladionica i svojim novim pristupom su pridonijeli svojem usponu. Naime, oni sami nisu prihvaćali oklade protiv korisnika, nego su ponudili klađenje korisnika među sobom. Ovo klađenje među istomišljenicima je postalo popularno veoma brzo. U 2002. godini pokrenute su prve oklade u realnom vremenu, nudeći svojim korisnicima priliku klađenja na sportska događanja koja su se u tom trenutku odigravala. Danas, online kladionice su postale jedna od najpopularnijih načina klađenja. Mogućnost klađenja iz udobnosti vlastitog doma i sa različitih uređaja poput računala ili pametnog telefona zaista omogućuje svim zaljubljenicima u sport i sportsko klađenje dobitak na dlanu.
Evolucija klađenja je stara kao i samo čovječanstvo te je sport oduvijek bio dio kulture svake civilizacije, a ljudska potreba za natjecanjem dovela je do klađenja na sport i igre na sreću. Naravno, u posljednih 20 do 30 godina klađenje je značajno napredovalo, a pojavom interneta popularnost online kladionica je eksplodirala. Osim što je klađenje prešlo iz fizičkih kladionica na naša računala, pojavom pametnih telefona ta se digitalizacija još više proširila pa tako svaki sportski fan svoju kladionicu nosi u džepu. Zbog globalizacije klađenje više nije limitirano na geografsko područje, nego se sportski fanovi mogu kladiti i natjecati protiv igrača na drugom kraju svijeta. Isto tako na hrvatsko tržište došle su nove i bolje kladionice koje su danas dostupne igračima. Ono što budućnost klađenja nosi je zasigurno nastavak rasta popularnosti online kladionica i klađenja općenito, a na sve većoj važnosti dobivaju i društvene mreže. Komunikacija među fanovima, korisnicima i kladioničarima omogućuje zbližavanje i izražavanje mišljenja svih strana. Definitivno ćemo vidjeti više komunikacije među svom igračima i sudionicima klađenja kao i značajan utjecaj digitalnog marketinga u potrazi za novim korisnicima. S porastom korisnika povećat će se i razvoj i ulaganje u sigurnost online kladionica, a mogućom upotrebom blokchain tehnologije očekuje se veća transparentnost internetskih kladionica. Bez obzira kojim putem se razvijalo klađenje, ono što možemo sa sigurnošću predvidjeti je da će online kladionice definitivno nastaviti rasti u popularnosti i broju korisnika, a klađenje će i dalje nastaviti biti integralan dio svake sportske zajednice.