Početkom iduće godine Ured državne uprave (UDU) u Istri dolazi pod ingerenciju Istarske županije koja će preuzeti sve dosadašnje poslove istarskog Ureda. Iako se na prvu čini da je na pomolu decentralizacija jer će županijska uprava od iduće godine odlučivati o svim postupcima Ureda, pitanje je hoće li nove ovlasti pratiti i potrebna financijska sredstva.
Pitanje preuzimanja Ureda državne uprave bila je tema i na aktualnom satu Županijske skupštine. Tada je župan Fabrizio Radin iznio podatak da će Županija preuzeti 200 novih poslova, ali i 160 zaposlenika. Rekao je da se još ne zna konačan broj djelatnika, jer bi dio njih trebao otići u mirovinu, a sredstva će osigurati će država.
Još 160 djelatnika
Županijski vijećnik Vili Rosanda pitao je kako je moguće da država stimulira otpremnine, a istovremeno taj isti Ured državne uprave u Puli raspisuje natječaj i planira zapošljavanje dva nova djelatnika.
- To je nedopustivo, složio se župan Radin, rekavši da je Županija zatražila poništenje natječaja. - Još ne znamo točan broj djelatnika koje ćemo preuzeti, ali u najgoroj varijanti bit će nas 330. Država će iz proračuna osigurati oko 22 milijuna kuna, no to će biti tek donekle dovoljno. Imat ćemo velike troškove zbog integriranja Ureda u naš informacijski sustav koji je znatno napredniji. To će Županiju kroz tri godine koštati oko deset milijuna kuna i ta sredstva država neće pokriti. U svakom slučaju bit će dinamično, rekao je Radin.
Poručio je vijećnicima da se ne iznenade ako im kod prijedloga proračuna ne udovolje zahtjevima. - Nemojte se čuditi ako na vaše traženje dobijete odgovor iz kabineta: "Nažalost, nema više mjesta, dolazi nam UDU", poručio je Radin.
- Dakle, u novom županijskom organizacijskom ustroju preuzimamo, po broju djelatnika, još jednu županijsku organizaciju. Preuzimamo nove poslove vezane uz primjenu državnih propisa na lokalnoj razini, gospodarstvo, turizam, obrtništvo, matičarstvo, društvene djelatnosti, istaknuo je Radin.
Financiranje troškova povjeravanja poslova državne uprave županijama osiguravat će se svake godine transferom sredstava iz državnog proračuna, a ne putem povećanja njezinih izvornih prihoda, primjerice većim udjelom u raspodjeli prihoda od poreza na dohodak.
- Nakon radne sjednice koju smo imali u Pazinu s novim ministrom uprave Ivanom Malenicom i državnom tajnicom Josipom Rimac, situacija je postala donekle jasnija. Županiji će se doznačiti oko 22 milijuna kuna u sinergiji sa sredstvima koja će biti osigurana za stimulativne otpremnine svih djelatnika Ureda državne uprave u Istri koji su stekli neki od uvjeta za mirovinu. Potencijalnih kandidata ima 43, ali za pretpostaviti je da neće svi izabrati umirovljenje. Konačan broj djelatnika koje ćemo primiti u službu bit će poznat početkom sljedećeg mjeseca kada za potencijalne umirovljenike ističe rok za izjašnjavanje, pojasnio je Radin.
Bahatost predstojnika
Predstojnika Ureda državne uprave pitali smo kako to da planiraju nova zapošljavanja baš u trenutku dok prelaze pod okrilje Županije, a zanimalo nas je o kojim je radnim mjestima riječ. Kao i ranije kada bi ga kontaktirali, predstojnik Ureda Draženko Janjušević nije imao vremena pojasniti što će se točno promijeniti, no poslao nam je pisani odgovor. Kaže da je natječaj poništen zbog bitno promijenjenih okolnosti. Nedovoljno upućenima nazvao je vijećnike koji su na Skupštini otvorili pitanje novog zapošljavanja, rekavši da je UDU poništio natječaj prije same sjednice.
- Natječaj nije objavljen za dva, nego za jedno radno mjesto. Taj natječaj sam, zbog promijenjenih okolnosti, sukladno zakonskim odredbama, obustavio. Sve je to vidljivo na web stranicama Ureda državne uprave u IŽ, napisao je Janjušević.
Kad smo ga u dva navrata nazvali za pojašnjenja, uobičajeno bahat Janjušević je poklopio telefonsku slušalicu. Prije nego je to učinio, uporno je ponavljao da smo valjda dovoljno pismeni da pročitamo što piše na stranicama Ureda. Na pitanje hoće li on i dalje biti predstojnik Ureda i kada mu ističe mandat nije želio odgovoriti, već je poručio: "Pitajte župana".