Meraki je riječ grčkog podrijetla i doslovno označava "staviti dio sebe, svoje duše i osobnosti u ono što radimo čitavim svojim srcem"
"Čarobno oko" kao zaštitni znak kolekcije/Valentina Štokovac
Iza imena Meraki stoji Valentina Štokovac, poznata vizažistica i vlasnica Le Beauty Mansion make up akademije, koja je ima novi projekt. Ova mlada majka iz Poreča, koja živi u Peroju, osmislila je narukvice s predivnim logom i ekskluzivno nam je za Glas Istre predstavila svoj brend. Valentina kaže da je dugo analizirala tržište i tražila simboliku i povezanost cijele priče - znala je kakvo "oko" želi, a kada je pronašla riječ Meraki, odmah je znala da je to "ono pravo" i da se simbol i ime međusobno nadopunjuju.
- Što je Meraki ?
- Meraki, punog naziva Meraki Essence nova je tvrtka na domaćem tržištu osnovana kako bi na globalno tržište plasirala čitav niz osmišljenih proizvoda. Prvenstveno je to nakit, a zatim slijedi još mnoštvo iznenađenja koji su već u pripremi.
Lucky Charm Bracelet narukvice brenda Meraki kreirala je Valentina Štokovac
- Koje je značenje samog imena "Meraki" i u čemu je poveznica šminkanja i vlastitog modnog brenda?
- Značenje riječi Meraki grčkog je podrijetla i doslovno označava "staviti dio sebe, svoje duše i osobnosti u ono što radimo čitavim svojim srcem". Ime se zapravo čita mi-rah-key a osim grčkog značenja tu je i kratica "merak" koja na turskom označava dušu. Poveznica između make-upa i nakita definitivno postoji - možda je u oku promatrača nevidljiva ali smatram da je evidentna. Osnova kod oba posla je kreativnost i stvaralaštvo, izražavanje vlastitih inovativnih ideja i mogućnosti i ponekad spajanje - nespojivog.
- Kakva je veza imena, Grčke i Turske, s logom, a to je inačica plavog oka koji je u narodu poznat pod imenom Nazar ili Evil Eye?
- Upravo je moja, personalizirana verzija plavog oka glavni simbol cijelog brenda, a "plavo oko" poznata je amajlija - čuvarica od zla koju najčešće pronalazimo upravo u Grčkoj i Turskoj a sve češće i u domovima diljem svijeta.
Valentina Štokovac
- Što Vas je ponukalo da stvorite vlastiti brend?
- U posljednjih se godinu dana svijet drastično promijenio. Promijenila se naša okolina i percepcija "slobode". Moj posao iziskuje puno rada na terenu, a predstave, filmovi, revije, svadbe, akademija kao obrazovna ustanova - sve je stalo. U tom sam periodu bila trudna te je moj posao bio u mirovanju bez obzira na čitavu kovid-situaciju, ali sam istovremeno dobila nešto više vremena da se posvetim dodatnim hobijima za koje ranije nisam nikako pronalazila vrijeme. Poslije ljeta, nekoliko mjeseci nakon poroda, shvatila sam da se želim okušati u nečem novom i drukčijem i ostvariti si dugogodišnju želju za vlastitim modnim i jewelry brendom. Možda zvuči pretenciozno ali uvijek se i temeljito trudim da moji snovi postaju stvarnost i svjesna sam da sama ovisim o njihovom ishodu. S obzirom na to da sam u tom periodu imala tromjesečnu bebu krenula je moja luda avantura. Bezbroj mailova, poziva, poruka, upitnika, pitanja i mogućih rješenja. Moram priznati da sama nemam nikakvog iskustva s izradom metala, nakita, legura - nikad se nisam pozadinski susrela s ničim što na bilo koji način detaljnije proučava priču izrade samog nakita. Imala sam jasnu viziju što želim dobiti i koji je prvi proizvod kojeg želim plasirati.
Često sam radila noću dok je beba spavala, a bezbroj puta sam rješavala birokratske stvari gurajući jednom rukom kolica. Prvi proizvod koji će kroz dvadesetak dana izaći na domaće ali i strano tržište bit će Lucky Charm Bracelet - narukvice koje dolaze u dvije varijante : kirurški čelik stainless steel 304 te stainless steel 304 sa 18k pozlatom. Konac dolazi u pet osnovnih boja: bež, maslinasta, crna, crvena i kraljevsko plava. Svaka boja nosi svoj slogan, a s vremenom će neki drugi proizvodi zaokružiti čitav koncept i slogani će postati jasniji. Svjesna sam da "končane narukvice" postoje zaista čitav niz godina i plasiraju ih razni brendovi, ali ove amajlije nose nešto drukčiju simboliku i vjerovanje. Mističnost u plasiranju brenda i postepeno otkrivanje proizvoda često postaju dobri saveznici uspjeha. Ovo je tek početak, iza toga slijede još brojna iznenađenja.
- Što je sve bilo potrebno da se brend postavi "na noge"?
- Svoj sam zadatak shvatila vrlo temeljito. Osmišljavanje loga, crtanje narukvica, definiranje dimenzija, pregovori s tvornicom oko svakog i najmanjeg detalja, doslovno sam svaki milimetar skicirala i odobrila prije završne verzije. Sve to uključuje i odabir boja, osmišljavanje slogana i marketinške strategije, izrada web shopa, planiranje distribucije i pregovori s kurirskim službama, detaljno planiranje ambalaže gdje mi je tvrtka Illeconcpet , koju čini pulsko- zadarski duo pomogla da svoje zamisli pretočim u "konkretnu stvar". Jako, jako puno birokracije, testiranja da li je sve zdravstveno ispravno, izrada vrećica, stalka - zapravo brendiranje je posao koji nikad ne staje a najvažnije je imati zaista puno ljubavi i strasti.
Narukvice koje nose simboliku
- Što bi poručila nekim sadašnjim ili budućim mamama poduzetnicama?
- Budite hrabre, odvažne! Da sam slušala svako ono "što ti to sada treba", "kako stižeš?", "kada spavaš?", vjerojatno bi cijela ova priča i dalje bila samo jedna od mojih maštarija u nizu. Vodim se onim - tko radi taj i griješi, a tko griješi taj i uči i raste. I definitivno vrijedi pokušati. Svaka priča nosi svoju pouku. Organizacija je pola posla, a veliki dio čine i odlučnost, odvažnost i vjera u sebe. Naravno da ima dana kada mislim da li sve radim krivo, hoće li ljudi prepoznati tu moju ljubav utkanu u svaki dio procesa, ali jednostavno vjerujem da će se sve posložiti i da će mi se vratiti uloženo vrijeme i trud i da ću uskoro na zapešću svojih sugrađana ugledati to svoje malo čarobno oko.