WEEKEND MEDIA FESTIVAL

TOMO RICOV I NIKOLA VRDOLJAK: Iz New Yorka u Rovinj dolazi i Jason Jercinovic, stručnjak za korištenje umjetne inteligencije u marketingu

Nikola Vrdoljak i Tomo Ricov

Nikola Vrdoljak i Tomo Ricov


Na 11. izdanje Weekenda dovodimo zanimljive goste koji će privući pažnju brojnih posjetitelja. Neki od njih su poznati avanturist Davor Rostuhar, trenutno najveća zvijezda hrvatske književnosti Kristian Novak te profesor i pročelnik Odjela za komunikologiju na Sveučilištu u Ljubljani Dejan Verčič, kaže Nikola Vrdoljak

Nešto više od mjesec dana dijeli nas od 11. Weekend Media Festivala koji u Rovinj svakog rujna dovodi brojne novinarske, marketinške i tehnološke stručnjake iz komunikacijske industrije u Hrvatskoj, čitavoj regiji i svijetu, predavače, paneliste, posjetitelje, domaće i strance. Festival je prepoznat kao regionalno susretište, među ostalim i s globalno zanimljivim ljudima, često komunikacijskim vizionarima, te mjesto sučeljavanja različitih viđenja trenutnih i budućih trendova u industriji iznimno izloženoj turbulentnim tehnološkim promjenama. O ovogodišnjim gostima i temama regionalno etabliranog festivala koji ulazi u svoje drugo desetljeće razgovaramo s direktorom festivala Tomislavom Ricovim i programskim direktorom Nikolom Vrdoljakom.

Vrdoljak: Na 11. izdanje Weekenda dovodimo zanimljive goste koji će privući pažnju brojnih posjetitelja. Neki od njih su poznati avanturist Davor Rostuhar, trenutno najveća zvijezda hrvatske književnosti Kristian Novak te profesor i pročelnik Odjela za komunikologiju na Sveučilištu u Ljubljani Dejan Verčič. Iz New Yorka u Rovinj dolazi i Jason Jercinovic, globalni voditelj marketinških inovacija u renomiranoj američkoj agenciji Havas te jedan od globalnih predvodnika u korištenju umjetne inteligencije u marketingu.

- Koje nove trendove planirate predstaviti? Jedan od panela naslovili ste "Restrukturiranje medijskog tržišta"; o čemu je riječ?

Vrdoljak: Dio programa ovogodišnjeg Weekenda bit će posvećen gostima iz Njemačke i Francuske koji će kroz zanimljiva predavanja predstaviti parišku i berlinsku kreativnu industriju. Na festivalu već tradicionalno propitkujemo promjene na tržištu na lokalnoj i globalnoj razini te se trudimo zagrebati malo dublje ispod površine onoga što se događa oko nas. I ove smo godine okupili stručnjake iz različitih područja koji će govoriti o temama koje će nas natjerati na razmišljanje. Panel "Money never sleeps: restrukturiranje medijskog tržišta" analizirat će akvizicije koje su promijenile medijsku scenu i objasniti što će to značiti za daljnji razvoj medija, a zanimljivo će biti i čuti vodeće komunikacijske savjetnike premijera i predsjednika iz regije na panelu "West Wing - kako savjetovati predsjednika", koji će raspravljati o važnosti uloge PR stručnjaka u karijeri političara. Vjerujemo da će pozornost privući i panel "Život nakon ere Digitela i Unexa" na kojem ćemo doznati kako nestanak dviju nekad nedodirljivih agencija utječe na medijsko tržište. U svakom slučaju, posjetitelje očekuje pregršt zanimljivih tema.

- Na festivalu sučeljavate dva fronta - novinarstvo i odnose s javnošću. Kako vidite razvoj komunikacije i odnosa među ovim često i suprotstavljenim komunikacijskim platformama? Recimo, od početka Weekenda do danas.

Vrdoljak: Veseli nas što Weekend na jednom mjestu okuplja stručnjake iz medija i odnosa s javnošću, kao i drugih industrija koje se nerijetko isprepliću. Komunikacijska industrija mijenja se iz godine u godinu i mogu reći da nikada nije bilo zanimljivije. Zanimljivo je promatrati kako odnosi s javnošću, kao i mediji, prolaze kroz digitalnu transformaciju, proces koji niti jedna kompanija ne može izbjeći. Svi koji rade u medijima to jako dobro znaju jer su upravo usred najveće transformacije od nastanka modernih medija. Osim što su se mediji digitalizirali, sve oko nas se u potpunosti medijatiziralo. Svi se pretvaramo u proizvođače medijskih sadržaja koje nekad dijelimo s prijateljima i poznanicima. Zbog toga se i u našim panelima nastojimo baviti svim trendovima koje uočimo u medijskoj industriji i dati cjelokupan prikaz medijske situacije u regiji. Lani se tako, primjerice, zanimljiva rasprava razvila se na temu novinarstva 21. stoljeća, a zaključak je bio da je kvalitetan sadržaj prioritet čitatelja bez obzira kojom platformom se služi.

- Festival već desetljeće okuplja znalce struke, vizionare, pojedince usmjerene budućnosti, mnogo je tu inspiracija i ideja. Koji su konkretni rezultati ovih susreta u Rovinju? Publikacije, filmovi, poslovne suradnje?

Vrdoljak: Weekend je daleko nadmašio sva naša očekivanja. Posljednjih je deset godina izrastao u festival koji predstavlja jedinstvenu kombinaciju poslovne konferencije, kreativnosti, tehnologije i opuštenog druženja u jednom od najljepših gradova u Hrvatskoj. Prve godine očekivali smo manje od 500 ljudi, a došlo ih je 1.400. Ove godine očekujemo oko 5.000 posjetitelja iz cijele regije. Ostali smo iznenađeni koliko su se naše pretpostavke što ljudi žele pokazale točne. Osnove, još jedan vikend na moru nakon ljeta, prelijep Rovinj, opuštena atmosfera, bogat program i odličan prostor stare tvornice ostali su isti. Ipak, sve je napredovalo i mijenjalo se kroz godine, ali su osnove na kojima je zamišljen Weekend jednake. Jedan od najvećih uspjeha festivala svakako je networking koji se događa u opuštenoj atmosferi. Weekend je odlična prilika za upoznavanje zanimljivih ljudi iz struke, što često rezultira suradnjom, idejom ili novim poslovima.

- Prvo desetljeće Weekenda u brojkama?

Ricov: U svom prvom desetljeću Weekend je ugostio gotovo 45.000 sudionika - 1.000 govornika, 35.000 medijskih, marketinških i PR profesionalaca, 3.500 studenata i 5.000 akreditiranih novinara iz cijele regije, a svake godine brojke su sve veće. Na jubilarnom desetom Weekendu Stara tvornica duhana u Rovinju ugostila je više od 160 govornika na više od 60 panela, a u tri dana na najvećem događanju medijske i komunikacijske industrije u jugoistočnoj Europi sudjelovalo je rekordnih 5.000 posjetitelja.

- Rovinj i stara tvornica duhana na rivi pokazali su se kao odličan izbor lokacije?

Ricov: Weekend Media Festival je svakako pridonio pozicioniranju Rovinja kao nezaobilazne kongresne i festivalske destinacije, a Rovinj je Weekendu pružio predivnu scenografiju u kojoj svake godine dolazi uživati sve veći broj posjetitelja iz Hrvatske, ali i iz regije. Stara tvornica duhana pokazala se kao odlična kulisa za brojne dvorane, ali i zabavni program gdje svatko može pronaći nešto po svome ukusu. Ove će godine zasjati u još boljem izdanju.

- Tko su, osim vas dvojice, najzaslužnije osobe za dugovječan festival, prepoznat u struci?

Ricov: - Imamo cijeli tim profesionalaca koji se cijele godine marljivo trude kako bi sve funkcioniralo kako treba te da podignemo Weekend na višu razinu. Tako, primjerice, Zelda Bečirević nosi sve na svojim plećima, dobri je duh Weekenda i poveznica svakog sa svakim. Boris Kovaček se brine da se sve što zamislimo stvarno i ostvari, Mirella Fuček se pobrine da svi dođu i smjeste se kako treba, a Martina Pintarić da sve izađe u javnost što treba i kako treba. Tu su još cure i dečki iz agencija Pepermint i 404 od kojih svaki daje svoj ključan doprinos uspjehu Weekenda. Jedino timskim radom možemo uspjeti raditi ovako uspješan projekt i to već jedanaestu godinu zaredom.

- Na Weekendu uvijek ima vrućih tema i "kontraverznih" gostiju. Ove godine najavljujete Kristiana Novaka, trenutno jednog od najpopularnijih i najnagrađivanijih mladih pisaca u Hrvatskoj, za neke, međutim, i nepodobnog. Njegov zadnji roman "Ciganin, ali najljepši", koji je doživio i nagrađivanu kazališnu adaptaciju, jedan je saborski zastupnik označio pogrdnim i uvredljivim za cijelu romsku zajednicu. I njegov prvi roman "Črna mati zemla" nekima nije bio podoban za lektiru.

Vrdoljak: Tako je. Velik uspjeh njegovih romana, a potom i njihova uprizorenja na daskama ZKM-a i zagrebačkog HNK-a, Novaka je izložilo silnom interesu najšire javnosti, kao rijetko kojeg književnika posljednjih godina. Uz pohvale i nagrade, bilo je i kritika, pa i udaraca ispod pojasa s kojima se Novak kao bivši vrhunski karatist prilično dobro nosi. Njegov uspjeh dokaz je da i u ovom vremenu novih medija tradicionalne umjetničke forme, poput književnosti i kazališta, itekako mogu biti društveno relevantne. Weekend je i ranijih godina otvarao šire društvene teme, a ono o čemu Kristian tako upečatljivo piše sigurno su pitanja koja će zaintrigirati i sudionike Weekenda.

- Što biste iz prethodnog desetljeća izdvojili kao najuspješnije programe i goste festivala? Nečije uspjele procjene i predviđanja, društveno važne teme, pomicanja granica?

Ricov: Primjerice, na prvom Weekendu 2008. godine, jedan od gostujućih predavača bio je Blake Chandlee, komercijalni direktor Facebooka. Weekend u to vrijeme nije još ni imao svoju Facebook stranicu. Deset godina kasnije, Google je postao većim od cjelokupne print-industrije globalno, dok je Facebook gotovo prestigao sve radijske medije u svijetu. Rado se sjećamo prve godine, Kulušić reunion partyja s Vladom Divljanom, prvog nastupa sada velikog Weekend prijatelja Pete Radovicha, govora suca Coline… Sa svakog izdanja nosimo posebne uspomene i teme koje su imale snažan odjek, ali su u konačnici brojni posjetitelji ti koji pridonose nezaboravnoj atmosferi koja se ne zaboravlja. (Duška PALIBRK)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter